بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب از حال بد به حال خوب | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب از حال بد به حال خوب اثر دیوید برنز

بریده‌هایی از کتاب از حال بد به حال خوب

نویسنده:دیوید برنز
انتشارات:نشر آسیم
امتیاز:
۳.۷از ۲۱۵ رأی
۳٫۷
(۲۱۵)
اگر بگویید: «نمی‌توانم احساسم را تغییر بدهم»، قربانی ناراحتی‌های خود می‌شوید، خود را فریب می‌دهید زیرا واقعیت این است که می‌توانید احساستان را تغییر دهید. اگر می‌خواهید احساس بهتری داشته باشید، باید بدانید و درک کنید که به جای حوادث بیرونی، افکار و طرز تلقی‌های شما هستند که احساسات شما را به وجود می‌آورند. می‌توانید اندیشه، احساس و رفتار خود را تغییر دهید. این اصل ساده و درعین‌حال انقلابی شما را در تغییر زندگی خود یاری می‌دهد.
کاربر ۹۷۳۶۱۷
از یک اندیشه که آید در درون صد جهان گردد به یکدم سرنگون
keshavarz
عزت نفس یکی از قدرت‌مندترین نیروهای موجود در جهان است. عزت نفس به شادی و شادمانی و ثمربخشی و صمیمیت می‌انجامد. به همین دلیل است که من به آن نظامی از ارزش‌ها معتقدم که عزت نفس را زیاد کند. عزت نفس به ایمان می‌ماند و می‌تواند کوه‌ها را تکان دهد.
عبدالوهاب
اگر مشخص کردن حادثه ناراحت‌کننده امکان‌پذیر نباشد، اتفاقات زندگی خود را مرور کنید. با چه کسی گفت‌وگو کرده‌اید؟ اخیرآ به چه کاری سرگرم بوده‌اید؟ با این روش زندگی خود را ردیابی می‌کنید و معمولا به‌طور ناگهانی مشکل خود را می‌یابید. آیا به‌راستی طالب احساس بهتری هستم؟ گاه درباره رهایی از احساس منفی خود دچار احساسات سردرگم می‌شوید. ممکن است احساسات منفی شما کاملا سالم و واقع‌بینانه باشد. در این صورت احتمالا ابراز کردن آنها بهتر است و در مقایسه با تهیه برگه روزانه روحیه مفیدتر واقع می‌شود. مثلا اگر کسی از شما عصبانی است و یا اگر شما از اشخاصی عصبانی هستید، بهتر است به جای تلاش برای تغییر روحیه خود، به کمک روش‌های شناختی موضوع را صریحآ با آنها مطرح کنید و در این‌باره حرف بزنید.
عبدالوهاب
کن است از بیم تأیید نشدن از ناحیه دیگران و برای آنکه مبادا کسی را بیازارید از ابراز احساسات منفی خویش خودداری کنید. در این شرایط به احتمال زیاد رنجش‌ها روی هم انبار می‌شود و به حال انفجار می‌رسند. در اثر ترس از خشم، خشم و مرارت در وجود شما انباشته می‌شوند. برعکس اگر خشم‌تان را به عنوان احساسی سالم و طبیعی بپذیرید، اغلب به این نتیجه می‌رسید که مسائل به‌راحتی بیشتری حل می‌شوند و خشمتان به‌سرعت بیشتری فروکش می‌کند.
عبدالوهاب
عزت نفس اصیل ناشی از فروتنی و قبول کمبودها و نواقص خود است. تنها در این صورت است که می‌توانید مسئولیت اعمال خود را بر عهده بگیرید. تنها در این صورت است که می‌توانید به‌راحتی عذرخواهی کنید و دست به اصلاحات لازم بزنید و زندگی شاد و سازنده داشته باشید.
sh
اشخاصی که از اضطراب و حملات وحشت رنج می‌برند، تقریبآ همیشه درباره برخی از مسائل زندگی خود احساسات منفی ابرازنشده دارند.
*Zohre*
چهار مرحله برای زندگی شاد مرحله اول: موقعیت ناراحت‌کننده را شناسایی کنید. حادثه ناراحت‌کننده را شرح دهید. از کی یا چی ناراحت هستید؟ مرحله دوم: احساسات منفی خود را بنویسید. درباره موقعیت ناراحت‌کننده چه احساسی دارید؟ از کلماتی مانند اندوه، خشم، نگرانی، احساس گناه، دلسردی و درماندگی استفاده کنید. برای هر احساس منفی نمره‌ای از یک تا صد در نظر بگیرید. مرحله سوم: از روش سه‌ستونی استفاده کنید. افکار منفی مرتبط با این احساسات را بیابید. در ارتباط با مسئله به خود چه می‌گویید؟ این افکار را در ستون افکار اتوماتیک بنویسید و با توجه به باور خود، برای هرکدام از صفر تا صد، عددی را در نظر بگیرید. خطاهای شناختی هریک از این افکار را شناسایی کنید. آن‌گاه واکنش‌های منطقی را در ستون سمت چپ بنویسید و این بار نیز با توجه به باور خود برای هرکدام از صفر تا صد عددی را در نظر بگیرید. دقت کنید که واکنش‌های منطقی شما مجاب‌کننده و معتبر باشند و کذب افکار اتوماتیک شما را مشخص سازند. مرحله چهارم: شدت باور خود را به هریک از افکار اتوماتیک به کمک اعداد از صفر تا صد مشخص نمایید. در صورتی که از اعتقاد شما به این باورها تا حدود زیاد کاسته شده باشد، شدت احساس بهتر خود را مشخص سازید.
عبدالوهاب
با نوشتن افکار منفی متوجه می‌شوید که با طفره رفتن از کاری که قرار است بکنید درواقع خود را فریب می‌دهید
rasoul_ahmadpour
پرکارها می‌دانند که زندگی پر از سختی است، می‌دانند که در راه رسیدن به هدف موانع و ناکامی‌های متعددی در انتظار است. درنتیجه هنگام برخورد با موانع، خیلی ساده آنها را می‌پذیرند و در برابر مشکلات می‌ایستند و با عزم جزم به رویارویی آنها می‌روند.
rasoul_ahmadpour

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۶۲۸ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۶۲۸ صفحه

قیمت:
۱۳۵,۰۰۰
تومان