دانلود و خرید کتاب امنیت اطلاعات افشین سلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امنیت اطلاعات اثر افشین سلطانی

کتاب امنیت اطلاعات

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب امنیت اطلاعات

کتاب «امنیت اطلاعات» نوشتۀ افشین سلطانی است و انتشارات اولین‌ها آن را منتشر کرده است امروزه هر فرد یا هر سازمانی قصد دارد امنیت و حفاظت از اطلاعاتش را بالا ببرد. کتاب امنیت اطلاعات به‌تفصیل به این موضوع پرداخته است.

درباره کتاب امنیت اطلاعات

از همان زمانی که نوشتن و تبادل اطلاعات بین انسان‌ها آغاز شد، همه به‌ویژه حکومت‌ها دغدغۀ محرمانه ماندن اطلاعات و محافظت از آن را داشتند. با رشد سریع و استفاۀه گسترده از پردازش الکترونیکی داده‌ها، کسب‌وکار الکترونیک از طریق اینترنت و مهم‌تر از آن تهدیدهای جدید، نیاز به روش‌های بهتر حفاظت از رایانه‌ها و اطلاعات احساس شد؛ زیرا در دنیای امروز اطلاعات یکی از حیاتی‌ترین سرمایه‌های سازمان‌ها به‌حساب می‌آیند. به‌تدریج سازمان‌ها و حتی رشته‌های دانشگاهی مانند امنیت کامپیوتری و امنیت اطلاعات به وجود آمدند تا افراد بتوانند به‌وسیلۀ آن‌ها از امنیت اطلاعاتشان مطمئن شوند.

امنیت اطلاعات به معنای حفاظت از اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی از فعالیت‌های غیرمجاز است. امنیت اطلاعات بدون اینکه فرم اطلاعات را اعم از الکترونیکی، چاپ، و یا اشکال دیگر در نظر بگیرد، به محرمانگی، یکپارچگی و دردسترس‌بودن داده‌ها مرتبط است. دولت‌ها، مراکز نظامی، شرکت‌ها، مؤسسات مالی، بیمارستان‌ها، و مشاغل حجم زیادی از اطلاعات محرمانه دارند که بر روی کامپیوترها جمع‌آوری، پردازش و ذخیره می‌شود؛ بنابراین درز اطلاعات ممکن است خسارت‌های جبران‌ناپذیری مانند ورشکستگی و یا افشای اطلاعات را به دنبال داشته باشد. امروز در ایران به دلیل نبود زیرساخت‌های فنی و اجرائی امنیت و عدم انجام اقدامات مؤثر در خصوص ایمن‌سازی فضای تبادل اطلاعات دستگاه‌های دولتی، وضعیت امنیت اطلاعات در سطح خوبی قرار ندارد. کتاب امنیت اطلاعات به این موضوع مهم و بررسی استانداردهای امنیت اطلاعات جهت افزایش آگاهی کاربران در این زمینه می‌پردازد. 

خواندن کتاب امنیت اطلاعات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ کامپیوتر، امنیت کامپیوتری و تمنیت اطلاعات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب امنیت اطلاعات

«ژولیوس سزار ۵۰ سال قبل از میلاد یک سیستم رمزنگاری مکاتبات ابداع کرد تا از خوانده‌شدن پیام‌های سری خود توسط دشمن جلوگیری کند حتی اگر پیام به دست دشمن بیفتد. جنگ جهانی دوم باعث پیشرفت چشمگیری در زمینۀ امنیت اطلاعات گردید و این آغاز کارهای حرفه‌ای در حوزه امنیت اطلاعات شد. پایان قرن بیستم و سال‌های اولیۀ قرن بیست و یکم شاهد پیشرفت‌های سریع در ارتباطات راه دور، سخت‌افزار، نرم‌افزار و رمزگذاری داده‌ها بود. دردسترس‌بودن تجهیزات محاسباتی کوچک‌تر، قوی‌تر و ارزان‌تر پردازش الکترونیکی داده‌ها باعث شد که شرکت‌های کوچک و کاربران خانگی دسترسی بیشتری به آنها داشته باشند. این تجهیزات به‌سرعت از طریق شبکه‌های کامپیوتر مثل اینترنت به هم متصل شدند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان