دانلود و خرید کتاب المپیک براندن توروپوف ترجمه کیوان شعبانی مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب المپیک اثر براندن توروپوف

کتاب المپیک

معرفی کتاب المپیک

کتاب الکترونیکی المپیک نوشتۀ براندن توروپوف و ترجمۀ کیوان شعبانی مقدم است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است. کتاب المپیک، با زبانی ساده و به کمک تصاویر به بررسی پدیدۀ المپیک و تاریخچۀ آن پرداخته است.

درباره کتاب المپیک

کمتر کسی است که بازی‌های المپیک چه تابستانی و چه زمستانی را نشناسد و بخشی از وقت و عمر خود را صرف تماشای آنها نکرده باشد. بازی‌های المپیک، زمان و مکانی است که در آن، ورزشکارانی از تمام جهان‌گرد هم می‌آیند تا در بیش از ۳۰۰ رشتۀ مختلف با هم به رقابت بپردازند. این کتاب پس از مروری بر تاریخچۀ این بازی‌ها به شرح دلایلی می‌پردازد که اهمیت جهان‌شمول و روزافزون این بازی‌ها را توضیح می‌دهند. کتاب المپیک قدم اولی است برای درک چراییِ اهمیت این بازی‌ها و همچنین پاسخ به این پرسش که چرا و چگونه بازی‌های المپیک از یک پدیدۀ ورزشی به پدیده‌ای اجتماعی و سیاسی تبدیل شده‌اند. شما در این کتاب مطالبی درباره آرمان‌های باشکوه، نمایش‌های اعجاب‌آور و بالاتر از همه، مهارت‌های ورزشی که بازی‌های المپیک را به نخستین رویداد جهانی عصر ما بدل ساخته، می‌آموزید و هم‌زمان، درباره دوره‌هایی که این آرمان‌ها به مخاطره افتاده‌اند، زمان‌هایی که نمایش‌ها در اثر فجایع متوقف شده‌اند، مطالبی فرامی‌گیرید.

خواندن کتاب المپیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به تاریخچۀ المپیک و مسائل پیرامون آن مناسب است.

بخشی از کتاب المپیک

«پیشینۀ ایدۀ احیای دوباره المپیک نوین به یک پزشک انگلیسی قرن نوزدهم به نام ویلیام پنی بروکز می‌رسد. بروکز در سال ۱۸۵۰ رقابت‌هایی را با هدف ارتقای اخلاقی، جسمی و روحی ساکنان شهر و محله ورلوک، به‌ویژه برای طبقه کارگر، سازماندهی و برگزار کرد. این رقابت‌ها با عتوان «کلاس المپیک» نامیده شد و سرانجام به «بازی‌های سالانه جامعه المپیکی ورلوک» تغییر نام داد. دو اتفاق جذاب پس از آن رخ داد.

در سال ۱۸۵۹ یک نیکوکار یونانی، پیشنهاد حمایت مالی از اولین احیای بازی‌های المپیک باستان در آتن را داد.

در سال ۱۸۹۰ یک بوروکرات فرانسوی با روابط عالی به نام پیر دوکوبرتن به شروپشایر سفر کرد و با بروکز ملاقات نمود. او هنوز درپی برگزاری مسابقات ورلوک به عنوان یک رویداد سالانه بود....»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

حجم

۳۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان