دانلود و خرید کتاب معیار عمل حرفه ای، از معلمی تا راهبری آمنه احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معیار عمل حرفه ای، از معلمی تا راهبری اثر آمنه احمدی

کتاب معیار عمل حرفه ای، از معلمی تا راهبری

نویسنده:آمنه احمدی
انتشارات:نشر بایگانی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب معیار عمل حرفه ای، از معلمی تا راهبری

کتاب «معیار عمل حرفه ای، از معلمی تا راهبری» نوشتۀ آمنه احمدی است و نشر بایگانی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب معیار عمل حرفه ای، از معلمی تا راهبری

با تدوین سند تحول نظام آموزش‌وپرورش، ایجاد طرحی نو در برنامۀ درسی در سطح مدرسه به یک ضرورت تبدیل شد. دغدغۀ نوآوری و ایجاد تغییر در برنامه‌های مدرسه، مسئولان مجتمع آموزشی مفید را بر آن داشت تا تجربه‌های جهانی در حوزۀ برنامۀ درسی را بررسی کنند و با فهم فرصت‌های موجود در این تجربه‌ها و همچنین باتوجه‌به واقعیت‌ها و نیازهای حوزۀ تربیت، بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، یک برنامۀ درسی مدرسه‌ای بومی را تدوین کنند.

برای تدوین برنامۀ درسی ابتدا ۲ تیم کارشناسی برای مقاطع دبستان و متوسطۀ اول تلاش کردند تا مسیری را برای تولید محتوا، تدوین اسناد و اجرای گام‌به‌گام برنامه در مدارس طراحی کنند و نتیجۀ کار به تدوین اسناد و کتاب‌هایی منجر شد که شامل نگاه‌های زیربنایی، اصول و سیاست‌های آموزشی، چارچوب طراحی محتوای یادگیری و چرخۀ یادگیری می‌شوند. این گروه همچنین کتاب‌هایی را هم در مورد آموزش موضوعات مختلف با نگاه الگوی برنامه درسی مفید تدوین کردند. برخی از کتاب‌های منتشر شده عبارت‌اند از: «راهبردهای تدریس»، «سند علوم»، «سند دینی»، «ارزشیابی باکیفیت (جلد ۱ و ۲)»، «معلم معیار» و «طرح درس‌های تلفیقی با محوریت هنر و مدرسۀ زندگی (الگوی دبستان)»

باتوجه‌به تغییر و تحولات در دنیای امروز، آموزش و یادگیری نقش‌های جدیدی را برای معلمان در کلاس‌های درس و مدارس تعریف کرده است. امروزه معلمان باید بتوانند ضمن تدریس محتوای آموزشی، ‌ مطالب را به شیوۀ جذاب، مرتبط و معنادار ارائه دهند. برای انجام این کار، معلمان باید محتوا را به مهارت‌هایی مانند تفکر انتقادی، حل مسئله فناوری اطلاعات و ارتباطات و مهارت‌های زندگی سالم تلفیق کنند. درواقع آن‌ها باید در نقش یک تسهیلگر دانش‌آموزان را به سمتی هدایت کنند که بتوانند با استفاده از مهارت‌هایشان، روش‌های یادگیری، نوآوری، انتقال ایده‌ها به دیگران را در راستای رشد و توسعۀ جمعی کشف کنند.

کتاب معیار عمل حرفه‌ای، از معلمی تا راهبری باتکیه‌بر جهت‌گیری اسناد در مجتمع آموزشی مفید، مسیر رشد و توسعۀ حرفه‌ای معلمان را در قالب‌ استانداردهای حرفه‌ای تبیین کرده است. سیاست‌گذاران برای برنامه‌ریزی، مدیران با هدف جذب و توسعۀ حرفه‌ای، کارشناسان در جهت آموزش و پشتیبانی حرفه‌ای از معلمان و همچنین خودِ معلمان برای پیشرفت در حرفۀ خود می‌توانند باتکیه‌بر استانداردهای معرفی‌شده در کتاب معیار عمل حرفه‌ای، از معلمی تا راهبری، تصمیم‌گیری و اقدام کنند.

خواندن کتاب معیار عمل حرفه ای، از معلمی تا راهبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به برنامه‌ریزان درسی، معلمان و مدیران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان