دانلود و خرید کتاب گلستان نهج البلاغه (جلد اول) سیدعباس حسینی باقرآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گلستان نهج البلاغه (جلد اول) اثر سیدعباس حسینی باقرآبادی

کتاب گلستان نهج البلاغه (جلد اول)

معرفی کتاب گلستان نهج البلاغه (جلد اول)

کتاب گلستان نهج‌البلاغه (جلد اول) نوشتۀ سید عباس حسینی باقرآبادی در انتشارات زائر آستانه مقدسه به چاپ رسیده است. این کتاب، در قالب داستان‌هایی، از مشکلات و پرسش‌های شخصیت‌های آن‌ها به کمک نهج‌البلاغه رمزگشایی می‌کند.

درباره کتاب گلستان نهج‌ البلاغه (جلد اول)

نهج‌البلاغه، به‌معنای راه شیوایی یا راه فصاحت، گزیده‌ای از خطبه‌ها، نامه‌ها و سخنان کوتاه منسوب به علی بن ابی‌طالب است که توسط سید رضی در قرن چهارم هجری قمری بر اساس ذوق ادبیِ شخصی‌اش از نامه‌ها و خطبه‌های امام علی فراهم آورده‌ است. سيد رضى یکی از علماى بزرگ زمان خود بود و علاوه بر رشته‌هاى مختلف علوم اسلامی يكى از ادبا و شعراى زمان خويش نیز قلمداد مى‌شد. او در ۳۵۹ هجرى قمری در شهر بغداد به دنيا آمد و در ۴۰۶ هجرى قمری در همان شهر بدرود حیات گفت و در شهر کاظمین مدفون شد. سيد رضى در جمع‌آورى سخنان امام على روشى مخصوص به خود داشته است و آن اينكه قصد نوشتن و جمع‌آورى مجموع سخنان امام على را نداشت؛ به‌همين دلیل، از بين منابع فراوانى كه داشت، قسمت‌هايى را گلچين کرد. او در مقدمۀ كتاب به اين نكته اشاره كرده است كه آنچه مى‌آورد مختار و انتخاب‌شده‌هايى از كلمات و نامه‌هاى امام است.

در کتاب گلستان نهج‌البلاغه (جلد اول)، تعداد ۱۴ داستان روایت شده که در پایان هرکدام، مشکلی از شخصیت داستان به‌واسطۀ حدیثی از نهج‌البلاغه حل می‌شود و یا پرسشی که در ذهن شخصیت داستان است با مراجعه به نهج‌البلاغه پاسخ داده می‌شود. این داستان‌ها می‌توانند وسیله‌ای برای آشنایی با مضامین نهج‌البلاغه باشند. داستان‌های این کتاب واقعی نیستند و زاییدۀ تخیل نویسنده هستند.

فرمول موفقیت، راز یک معما، راز فراوانی نعمت، تشویق کردن، اعتماد به نفس، دروغ چیه؟، باغ وحش، عید واقعی، فرار از تنهایی، تابستان دلپذیر، کاروان‌سرای شاه عباسی، نگهبان اموال، شکار نعمت‌ها، مدیون مولا عنوان داستان‌های این کتاب هستند.

خواندن کتاب گلستان نهج‌البلاغه (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران ادبیات داستانی مذهبی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گلستان نهج‌البلاغه (جلد اول)

«چند سالی بود که محمدرضا نمی توانست در مسابقات مسجد محله رتبه‌ای کسب کند. سال‌های گذشته معمولاً در هر مسابقه‌ای شرکت می کرد رتبه خوبی می‌آورد یا اول بود یا دوم یا سوم، ولی این چند سال اخیر هر کار می‌کرد از دیگران عقب می‌ماند و همین مسئله باعث شده بود امسال اصلاً در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکند. راستی یادم رفت خودم را معرفی کنم من علیرضا هستم که در امور فرهنگی یکی از مساجد محله‌مان فعالیت دارم. من و محمدرضا از دوران ابتدایی باهم مدرسه می‌رفتیم و همیشه از هوش سرشار او غبطه می‌خوردم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان