دانلود و خرید کتاب نظام تربیت توحیدی محمدحسن وکیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نظام تربیت توحیدی

کتاب نظام تربیت توحیدی به‌قلم محمدحسن وکیلی را انتشارات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور منتشر کرده است. این کتاب به ارائهٔ الگو و روش‌هایی در راستای تربیت معنوی براساس آموزه‌های مذهبی می‌پردازد.

درباره کتاب نظام تربیت توحیدی

تعلیم و تربیت یکی از وظایف مهم خانواده و در کنار آن، نظام‌های آموزشی هر کشور است که موجبات رشد و شکوفایی نسل جوان یک کشور و موفقیت آن‌ها در عرصه‌های شغلی و فردی را فراهم می‌کند. در جامعهٔ امروز که تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگ بیگانه با شدت بیشتری همراه است و کیان خانواده با آموزه‌های غیربومی نامتناسب با فرهنگ غالب هدف گرفته شده است، ضرورت تربیت براساس موازین فرهنگی ایرانی و اسلامی از اهمیت بیشتری برخوردار است و به همین علت نیاز به منابعی که به معرفی دقیق این موازین و روش‌های تربیتی مطابق با آن بپردازند، بیش از پیش احساس می‌شود. کتاب نظام تربیت توحیدی به‌قلم محمدحسن وکیلی کوشیده است در قالب ۱۶ فصل به بررسی این الگوها و شیوه‌های آموزشی و تربیتی پرداخته است.

خواندن کتاب نظام تربیت توحیدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

معلمان و والدین و هر کسی که دغدغهٔ تربیت نسل جدید را دارد، از خواندن این کتاب سود خواهد برد.

بخشی از کتاب نظام تربیت توحیدی

«درس اول

مطلبی که در این سلسله دروس دنبال می‌کنیم نظام تربیت دینی یا به تعبیر دقیق‌تر نظام تربیت توحیدی با تأکید بر تربیت جوان معاصر است که برای پرداختن به آن باید به مجموعه‌ای از سؤالات پاسخ داده شود:

۱ مقصود از تربیت چیست؟

۲- اهداف تربیت چیست؟

راهبردهای اصلی تربیت چیست؟ مربی باید از چه چیزهایی در فرایند تربیت به عنوان ابزارهای اصلی استفاده کند؟

- موانع تربیت چیست؟

- چه قالب‌ها و محتواهایی باید در عرصه تربیت به مخاطب منتقل شود؟

- نوجوان و جوان معاصر چه ویژگی‌هایی دارد؟

- مربی توحیدی باید چه خصوصیاتی را دارا باشد؟

در مباحث پیش رو به مسائل فوق به تفصیل پرداخته می‌شود. ولی پیش از آن اشاره‌ای کوتاه و اجمالی به تعریف نظام تربیت توحیدی می‌نمائیم.

نظام تربیت توحیدی

در یک نگاه کلان نظام تربیت توحیدی نظامی تربیتی است که جهان بینی، هدف، شاخصه‌های رشد و روش تربیت در آن همه بر محور توحید شکل گرفته است و بقیهٔ ابعاد تربیت در سایهٔ آن قرار دارد. جهان‌بینی اسلام بر آن است که خداوند در همهٔ کمالات یگانه است و با هیچ کسی در هیچ کمالی شریک نیست و تمام مخلوقات هر چه دارند عاریه و امانتی بیش نیست علم و حیات و قدرت منحصر در خداوند است و لذا هیچ موجودی جز او شایستهٔ هیچ مرتبه از پرستش یا محبت یا تکیه کردن و اعتماد و کمک خواستن و... نیست مگر به اعتبار اینکه آینه‌ای از کمالات پروردگار است. هدف نهائی انسان در این نگاه رسیدن به توحید است. لذت‌بخش‌ترین و شیرین‌ترین حقیقت عالم ادراک، توحید است؛ یعنی انسان از تعلق به هر چیزی حتی خودش بریده شده و فقط به خداوند تعلق داشته باشد و هیچ موجودی را دارای اثر و کمالی مستقل از خداوند ندیده بلکه همه را آینهٔ کمالات او بداند و ببیند. اوج رهایی و سعادت بشر در این مرتبه است و اسلام آن را به‌عنوان هدف زندگی بشر معرفی می‌فرماید. در مدل تربیت توحیدی مهم‌ترین ابزار برای تربیت و رشد انسان، تمرکز بر خود توحید است اگر کسی توحید را به شکل صحیح بفهمد و آن را دائم به قلبش مرور داده و بر آن تمرکز کند مانند کاری که در یک نماز صحیح و با حضور قلب باید انجام شود و در همهٔ امور خود را به‌تمام‌معنا به او بسپارد و از او مدد بگیرد خود‌بهخود تمام صفات رذیله از درون او شسته شده و صفات حسنه در او شکوفا می‌شود.»

نظرات کاربران

Sarbaz_Mahdi
۱۴۰۳/۰۲/۰۲

همه کتاب های استاد عالین! یکی از یکی بهتر لطفا کتاب سلوک توحیدی استاد رو هم اضافه کنید تشکر

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان