دانلود و خرید کتاب رازهای روابط طولانی هاکان منگوچ ترجمه شهرزاد صدر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رازهای روابط طولانی اثر هاکان منگوچ

کتاب رازهای روابط طولانی

نویسنده:هاکان منگوچ
انتشارات:نشر گویا
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رازهای روابط طولانی

کتاب رازهای روابط طولانی نوشتهٔ هاکان منگوچ و ترجمهٔ شهرزاد صدر است. نشر گویا این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب رازهای روابط طولانی

کتاب رازهای روابط طولانی که ششمین کتاب از مجموعه کتب انگیزشی - عرفانی هاکان منگوچ است، نگاهی به روابط و رازهای آن انداخته است. نویسنده کوشیده به بایدها و نبایدهای رابطه‌های موفق و طولانی اشاره کند؛ مواردی که شاید برخی به نظر ساده برسند، برخی نیاز به صبر داشته باشند و برخی نیاز به تحلیل و اندیشه. این اثر ساده و کاربردی است و برای عصر امروز که عصر اینترنت است، بسیار مفید دانسته شده است؛ زیرا نویسنده در این مورد هم به نکات مهمی اشاره کرده است. با او همراه شوید.

خواندن کتاب رازهای روابط طولانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هاکان منگوچ

هاکان منگوچ نوازنده و نویسنده‌ای ترک‌زبان است که در کتاب‌هایش از عرفان، زندگی و طریق زندگی پرده برداشته است. آرامش و احساس غرقگی از ویژگی‌های بارزی است که از دیدن ویدیوهای سخنرانی این نویسنده، به دست می‌آورید. کودکی هاکان در شهر نسبتاً کوچک بورسا گذشت، اما کمی بعد به استانبول نقل‌مکان کرد. هاکان همان‌طور که از کودکی به‌سمت نواختن سازهای پیانو و نی کشیده شد، در اوایل نوجوانی به خواندن کتاب‌های معنوی که در کتابخانهٔ خانه وجود داشت هم علاقه نشان می‌داد. آثار منگوچ در دنیای ادبیات بیشترین شباهت را به آثار «پائولو کوئیلو» دارد. او به هر شکلی که بتواند، مفاهیم ارزشمندی را که به آن‌ها باور دارد، به زبان‌های طرفدارانش (ترکی، انگلیسی، فارسی و...) منتشر می‌کند. او را در اغلب شبکه‌های اجتماعی با محتواهایی آرامش‌بخش و معنوی که تولید می‌کند، می‌توان یافت:

هاکان منگوچ در کتاب «هیچ ملاقاتی تصادفی نیست»، با بیانی ساده و روایتی داستانی، به شرح سفری ۷روزه می‌پردازد که یک عارف صوفی‌مسلک به‌همراه یک دختر رهسپار سفری دور می‌شوند. هر دوی آن‌ها با دست خالی راهی شده‌اند و در این سفر تجربیاتی کسب می‌کنند که باارزش‌تر از هر باروبنه‌ای است. از طرف دیگر این ۲ مسافر، این جهان و زبان آن را به‌شکلی عمیق‌تر درک می‌کنند که پیش از تن‌دادن به این سفر به‌هیچ‌وجه ممکن نبود. «دلت که پاک باشد»، کتاب بعدی منگوچ، بیشتر از اینکه جنبهٔ داستانی داشته باشد، روایتی است که از سفر تحقیقاتی خود به آفریقا داشته است. این کتاب به سفرنامه‌ای جذاب شباهت دارد که در آن مسافری درک و دریافت خودش از وقایع سفرش و هم‌نشینی با صوفی‌های آفریقا را آورده است. کتاب «من نی هستم» یک سفر معنوی به درون است. خواننده همراه با یک نوازندهٔ نی که نویسنده‌ٔ کتاب است، رهسپار سفری درونی می‌شود و سر از سازوکار نی و شباهتش به وجود و خلقت آدمی درمی‌آورد. کتاب «۲۱ قانون مولانا» نیز حاوی سؤال‌وجواب‌کردن مولانا جلال‌الدین بلخی است؛ پدر معنوی تمام کسانی است که به‌دنبال عرفان و صوفی‌گری هستند. در این کتاب هاکان مگنوچ با ریزبینی و زیرکی خاص خود به‌سراغ سؤال‌هایی اساسی و بنیادین رفته و در تفکری که مولانا آن را بنا نهاده، به‌دنبال جواب‌‌هایی می‌گردد که با جهان امروزی در تناسب باشد. «دلت که پاک باشد، داستانت پایان خوشی خواهد داشت» نام کتاب دیگری از این نویسنده است.

بخشی از کتاب رازهای روابط طولانی

«من چه کم داشتم؟

احساس خشم و ناراحتی که شخص خیانت‌دیده تجربه می‌کند، بسیار حقیقی است. دورهٔ پس از خیانت برای شخص خیانت‌دیده، دورهٔ آسانی نخواهد بود. در این دوره، این فرد معمولا به خود رجوع می‌کند، از خود می‌پرسد، از خود جست‌وجو می‌کند و این کار را کمی سخت‌تر انجام می‌دهد. از خودش می‌پرسد کجا و چرا کم بوده، چرا ناکافی بوده است. یعنی مسئله تبدیل به نزاع درونی می‌شود.

پایه‌های رابطه‌ای که او تجربه کرده، تَرَک برداشته و شکسته است. حتی اگر بعد از خیانت تصمیم بگیرند که دوباره به آن رابطه ادامه دهند، آن پیوند دیگر به‌شکل سابق نخواهد بود. چون به قول معروف دیگر سنگ‌های بزرگ از جای خود تکان خورده‌اند و همه‌چیز تغییر کرده است. رابطه‌ای که بدین شکل ادامه پیدا کند، هرگز مثل قبل نخواهد شد و باید دوباره رابطه‌ای از نو بنا شود که این هم کار آسانی نیست، به‌خصوص برای شخصی که خیانت دیده است.

کجا اشتباه کردم؟ مگر من چه کمبودی دارم؟ چرا توجهش به دیگری جلب شد؟ او چرا بهتر از من است؟ آیا من بد رفتار کرده‌ام؟ چه کار باید بکنم؟ به چه چیزی بی‌توجه بودم؟ آیا نتوانستم توقعاتش را برآورده کنم؟ چه چیز در من نبود که در او پیدا کرد؟

هر قدر هم که او انسان عاقل و بادرکی باشد، در جایی تمام این سؤالات را از خودش می‌پرسد. هرچه باشد اعتمادبه‌نفس او تَرک برداشته است.

اعتماد او از بین رفته، اعتماد او نسبت‌به خودش، طرف مقابل، به زندگی مشترک، همه تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است. اینجا موضوعِ ازدست‌رفتن اعتماد بسیار مهم است. امیدهای او به ناامیدی تبدیل شده و فرد به‌طور طبیعی خودش را تنها و ناچار می‌بیند و البته این حسی طبیعی است.

«یعنی هرچه تا حالا زندگی کردیم دروغ بوده؟ یعنی در رابطهٔ ما عشق و علاقه دروغ بوده؟»

نه نبوده. چون آخر کار به تلخی انجامید، نمی‌توان تمام طول مسیر را محکوم کرد. هم رابطه درست بوده و هم عشق و علاقه، اما تا آن لحظه. از این به بعد دیگر شرایط تغییر خواهد کرد. حتی اگر این زوج تصمیم بگیرند که از هم جدا نشوند، باز شرایط تغییر خواهد کرد.

مانند همان گل که گفتیم؛ هم گلدان، هم خاک، هم آب دیگر متفاوت خواهد شد. احساسات، شرایط، همه‌چیز شکل دیگری خواهد گرفت.

البته که با تنهایی کنار آمدن، به این شرایط، کار آسانی نیست. حتماً باید از یک متخصص کمک گرفت.»

معرفی نویسنده
عکس هاکان منگوچ
هاکان منگوچ

هاکان منگوچ نوازنده و نویسنده‌ای ترک‌زبان است که در کتاب‌هایش از عرفان، زندگی و طریق زندگی پرده برمی‌دارد. اگر اهل شبکه‌های اجتماعی و محتواهای معنوی باشید، حتما ویدیوهای او را درباره‌ی زندگی و فلسفه‌ی وقایع دیده‌اید. آرامش و احساس غرقگی از ویژگی‌های بارزی است که از دیدن ویدیوها عاید مخاطب می‌شود و این حس وقتی که در حال ورق زدن کتاب‌های عارفانه‌ی او هستیم هم با ما همراه می‌شود.

نمونه‌های تقلب و رفتارهای غیراخلاقی در شرکت‌های بزرگ جهان
الهام جمالی
یادگیری ترکیبی
بهاره عمرانی ساروی
کتاب طلایی مدیران تازه کار
موری استتنر
نامه هایی به دخترم آمادای
فاطمه قمی
فهم فرهنگ (جلد سوم)
موسی زمان‌زاده‌دربان
مجموعه آثار معماری اسلامی
مهرداد میلانی
هنجارهای مداحی اهل البیت (علیهم السلام)
قاسم رضایی
راهنمای نگارش مقاله علمی؛ از چکیده تا نتیجه
یزدان منصوریان
سی و نه سرنخ (جلد پنجم؛ حلقه سیاه)
پاتریک کارمن
الأسم فی رحاب الصرف
فرشته فرضی شوب
تحلیل سری‌های زمانی با استفاده از نرم‌افزار ایویوز ۱۰؛ (جلد اول)
مسعود خداپناه
صد و هشتادمین روز
نعیمه مختارپور نیلق (ملقب به هیما)
دیوان خازن
ابومحمد عبدالله بن احمد خازن
ماجراهای هنک؛ جانمی! مرا به تیم راه دادند (جلد نهم)
هنری وینکلر
اسناد حقوقی سازمان جهانی تجارت
سازمان جهانی تجارت (WTO)
روزنامه نگاری بدون درد و خون ریزی
محمد دلاوری
رهیافتی به تولید علم تعلیم و تربیت اسلامی در قلمرو علوم انسانی اسلامی
رحمت اله مرزوقی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان