دانلود و خرید کتاب پتروفیزیک فهلیان امین ربیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پتروفیزیک فهلیان اثر امین ربیعی

کتاب پتروفیزیک فهلیان

نویسنده:امین ربیعی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پتروفیزیک فهلیان

کتاب الکترونیکی پتروفیزیک فهلیان نوشتۀ امین ربیعی است و انتشارات آفرینش مهر آن را منتشر کرده است. کتاب پتروفیزیک فهلیان، به منظور ارزیابی خصوصیات پتروفیزیکی سازند فهلیان در یکی از میادین هیدروکربنی جنوب غربی ایران به رشتۀ تحریر در آمده است.

درباره کتاب پتروفیزیک فهلیان         

در این کتاب، اشباع آب سازند از رابطه اسکوئیت - گیبسون محاسبه شده است. میانگین درصد اشباع آب در سازند فهلیان ۶۱/۵ درصد تخمین زده شده است. مقایسهٔ اشباع آب تخمین‌زده‌شده توسط این روش با داده‌های مغزه، بیانگر قدرت بالای این روش در تخمین اشباع آب در میدان است. بخش فهلیان - یاماما با ۸۱/۹ درصد اشباع آب و بخش فهلیان - یاماما - ۲ با ۵۲/۴۰ درصد اشباع آب به ترتیب بیشترین و کمترین درصد اشباع آب در بخش‌های سازند فهلیان را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در این مطالعه با استفاده از نمودار گاما در ۳ چاه یکی از میادین هیدروکربنی جنوب غربی کشور، حجم شیل موجود در سازند فهلیان محاسبه شد.    

خواندن کتاب پتروفیزیک فهلیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب برای علافه‌مندان به حوزۀ پتروفیزیک مناسب است.            

بخشی از کتاب پتروفیزیک فهلیان

«نفت و گازی که امروزه تولید می‌شود، عمدتاً در مخازنی از جنس ماسه سنگ، سنگ آهک و یا دولومیت ذخیره شده است. میزان نفت با گازی که در واحد حجم مخزن وجود دارد، برابر با میزان تخلخل سنگ مخزن ضربدر اشباع هیدروکربن موجود در خلل و فرج آن سنگ مخرن می‌باشد. علاوه بر تخلخل و اشباع هیدروکربن، حجم سازندی که حاوی هیدروکربن است نیز مورد نیاز است تا بتوان میزان ذخیره کل مخزن را به دست آورد. بنابراین، دانستن، ضخامت مخزن یکی از پارامترهای اساسی برای محاسبه حجم مخزن می‌آید.

خصوصیات پتروفیزیکی نظیر تخلخل، اشباع سیال و حجم شیل نقش بسیار مهمی در بهره‌وری از مخازن هیدروکربونی ایفا می‌کنند...»       

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان