دانلود و خرید کتاب مدیریت پروژه به روش PRINCE2 علی باستانی راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت پروژه به روش PRINCE2 اثر علی باستانی راد

کتاب مدیریت پروژه به روش PRINCE2

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مدیریت پروژه به روش PRINCE2

کتاب الکترونیکی مدیریت پروژه به روش PRINCE2 نوشتۀ علی باستانی راد است و انتشارات نگرش مدیران آن را منتشر کرده است. در کتاب مدیریت پروژه به روش PRINCE2، مضمون‌ها و فرایندهای پرینس PRINCE2 مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

درباره کتاب مدیریت پروژه به روش PRINCE2

امروزه دانش و مهارت مدیریت پروژه به یک مهارت کلیدی در بین مدیران و کارشناسان تبدیل شده است. حتی اگر کار ما به طور مستقیم مدیریت پروژه نباشد، دانش مدیریت پروژه در جای‌جای حرفهٔ ما خودش را نشان می‌دهد. شاید به همین دلیل باشد که مدیریت پروژه نقطهٔ شروعی برای بسیاری است که به امور مدیریتی می‌اندیشند. PRINCE2 (پرینس) یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای مدیریت پروژه است که توسط موسسه AXELOS توسعه داده می‌شود. PRINCE2 مخفف Projects IN Controlled Environment است. این یک روش مبتنی بر فرایند برای مدیریت پروژه است. همان طور که اشاره شد، بیشتر توسط دولت در انگلستان استفاده می‌گردد، اما در بخش خصوصی در انگلستان و سایر نقاط جهان نیز رواج دارد. ویژگی‌های کلیدی PRINCE2 بر توجیه کسب و کار، تعریف ساختار سازمان برای تیم مدیریت پروژه و استفاده از رویکرد مبتنی بر محصول تمرکز دارد. بر تقسیم پروژه به مراحل قابل کنترل، با انعطاف‌پذیری تأکید می‌کند. PRINCE2 کنترل زیادی بر منابع پروژه داشته و در مدیریت موثرتر ریسک کسب و کارها و پروژه‌ها سرآمد است.

نقش‌ها در روش PRINCE2 به وضوح مشخص شده‌اند. مدیر پروژه کسی است که مسئول سازمان و کنترل پروژه و فرایندهای آن است. او تیمی را انتخاب می‌کند که پروژه را اجرا کند و بر کار آن‌ها نظارت می‌کند تا با انجام یک برنامه مطمئن شوند که این کار به درستی و به موقع انجام شده است.

نقش مشتری نیز تعریف شده است، یعنی کاربر یا تأمین‌کننده‌ای که در این پروژه دخیل است. این نقش شخص یا سازمانی است که هزینه پروژه را پرداخت می‌کند. او از محصول پروژه استفاده می‌کند یا به نوعی تحت تأثیر نتیجه آن قرار می‌گیرد. بعضی اوقات مشتری کاربر است، در حالی که تأمین‌کننده طرفی است که برای تکمیل موفقیت‌آمیز پروژه تخصص ارائه می‌دهد. آن‌ها مانند تیم پروژه، برای اطمینان از مطابقت با شرایط پروژه، نیاز به سازمان‌دهی دارند.

سرانجام یک هیئت مدیره پروژه وجود دارد که متشکل از مشتری و مدیران اجرایی است، مانند شخصی که نمایندگی طرف کاربر را دارد و دیگری نماینده تامین‌کنندگان یا متخصصان درگیر در پروژه است. مدیر پروژه مرتباً به هیئت مدیره پروژه گزارش داده و پیشرفت و هرگونه مشکل را به آن‌ها اطلاع می‌دهد. هیئت مدیره پروژه به نوبه خود در مورد چگونگی پیشبرد پروژه یا حل و فصل تصمیم‌گیری می‌کند. در کتاب مدیریت پروژه به روش PRINCE2، به طور دقیق با تمام زوایای این روش مدیریتی آشنا می‌شوید. این کتاب به گونه‌ای تهیه شده است که شرکت‌کنندگان در آزمون‌های صلاحیت PRINCE2 می‌توانند با مطالعه دقیق آن در آزمون موفق شوند.

خواندن کتاب مدیریت پروژه به روش PRINCE2 را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که به مباحث مدیریتی علاقه دارند مناسب است.

بخشی از کتاب مدیریت پروژه به روش PRINCE2

«روش PRINCE2 مبتنی بر مجموعه‌ای از ۷ اصل است. اصول، به معنی مبانی و پایه‌هایی است که هر چیز دیگری در روش‌شناسی بر اساس آن بنا شده است.

۷ اصل در PRINCE2 وجود دارد:

ادامه توجیه کسب و کار

آموختن از تجربه

نقش‌ها و مسئولیت‌های مشخص‌شده

مدیریت مراحل

مدیریت بر اساس استثنا

تمرکز روی محصولات

مناسب‌سازی با محیط

PRINCE2 به یک دلیل بسیار ساده بر این اصول بنا شده است. اصل‌محوربودن بدان معنی است که این چارچوب را می‌توان برای هر نوع، اندازه یا مقیاس پروژه به کار برد. به این ترتیب، اصول می‌توانند به طور جهانی اعمال شوند، هم برای یک پروژه کوچک شرکت داخلی مستقر در لندن و هم برای یک پروژه بزرگ بین‌المللی که شامل بسیاری از مرزها است....»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان