دانلود و خرید کتاب نکات ضروری برای زندگی در عصر ارتباطات و اطلاعات «دوران حکمرانی رسانه ها» محمد قنبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نکات ضروری برای زندگی در عصر ارتباطات و اطلاعات «دوران حکمرانی رسانه ها» اثر محمد قنبری

کتاب نکات ضروری برای زندگی در عصر ارتباطات و اطلاعات «دوران حکمرانی رسانه ها»

نویسنده:محمد قنبری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نکات ضروری برای زندگی در عصر ارتباطات و اطلاعات «دوران حکمرانی رسانه ها»

کتاب نکات ضروری برای زندگی در عصر ارتباطات و اطلاعات «دوران حکمرانی رسانه ها» نوشتهٔ محمد قنبری است و انتشارات نواندیشان دنیای کتاب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نکات ضروری برای زندگی در عصر ارتباطات و اطلاعات «دوران حکمرانی رسانه ها»

عصری که در آن زندگی می‌کنیم به عصر ارتباطات و اطلاعات معروف است. دورانی که رسانه‌ها حکمرانی می‌کنند و هر قدر بُرد رسانه‌ای یک فرد، مجموعه، کشور و حاکمیت بیشتر باشد، به همان میزان قدرت او نیز بیشتر است. در این دوران، تنها ایجاد محدودیت و فیلترینگ بی‌فایده است و شاید برای کودکان مفید باشد. اما در مجموع مسائل و مطالب توهین‌آمیز و کفرآمیز نسبت به دین و مذهب و انسانیت باید توسط حکومت‌ها ممنوع شوند ولی آنچه مفید است، نگاه ایجابی و استفاده استاندارد از این همه قابلیتی است که رسانه ها و فضای مجازی ایجاد کرده‌اند.

این کتاب به ظاهر کوچک، یک فضای مطالعهٔ عمیق را به صورت کدگذاری‌شده برای مخاطب خود ایجاد می‌کند و بنا به میزان علاقه و وقتی که صرف می‌کند، او را با منابع و سرچشمه‌هایی آشنا می‌کند که با پیگیری مطالب آنها، هم دانش و مهارت‌های زندگی در این عصر را بیفزاید هم استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها را به سمت استانداردشدن سوق دهد.

 آشنایی خواننده با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در این کتاب منجر به ایجاد امنیت خاطر و استفادهٔ استاندارد از فضای مجازی می‌شود. در متن این کتاب بستری هوشمند برای مشاهده محتوای تصویری مرتبط فراهم شده است تا مخاطب نسبت به مطالب عنوان‌شده در همان بخش، درک بهتری پیدا کرده و مصادیق عینی موضوعات را مشاهده کند. لذا بنا به ضرورت، در برخی از صفحات یک کد برای فراخوانی آدرس اینترنتی ویدئوکلیپ یا صفحه اینترنتی مربوطه یا ابزار مورد اشاره تعبیه شده است. کتاب کاملاً کاربردی بوده و حالت خودآموز دارد.

خواندن کتاب نکات ضروری برای زندگی در عصر ارتباطات و اطلاعات «دوران حکمرانی رسانه ها» را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ سطحی و عمیق این کتاب را به همهٔ کاربران فضای مجازی به‌ویژه والدین عزیزی که با کودک و دانش‌آموز سر و کار دارند توصیه و پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نکات ضروری برای زندگی در عصر ارتباطات و اطلاعات «دوران حکمرانی رسانه ها»

رسانه چیست؟

هر ترکیبی از متن، گرافیک، صدا، انیمیشن و تصاویر ویدئویی که از طریق کامپیوتر با سایر تجهیزات الکترونیکی در اختیار کاربر قرار می گیرد. رسانه نامیده می شود.

یا هرچیزی که پیامی را منتقل می کند رسانه است.

دنیای اطراف ما را رسانه ها پر کرده اند. برخی از رسانه ها ساکت و بی صدا هستند و برخی از آن ها پیچیده و پر سر وصدا! گاهی فقط یک تصویر هستند و گاهی یک فیلم بلند یا موزیک.

مهم این است که ما بتوانیم رسانه ها را بشناسیم و پیام آن ها را تحلیل کنیم. ذهن ما روزانه ده ها و صدها و هزاران پیام را دریافت می کند از روش های مختلف و رسانه های متفاوت.

*

سواد رسانه ای؟

سواد رسانه‌ای در یک تعریف بسیار کلی عبارت است از یک نوع درک متکی بر مهارت که براساس آن می‌توان انواع رسانه‌ها و انواع تولیدات آن‌ها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد. این درک به چه کاری می‌آید؟ به زبان ساده، سواد رسانه‌ای مثل یک رژیم غذایی است که هوشمندانه مراقب است که چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا این‌که میزان مصرف هر ماده بر چه مبنایی باید استوار باشد. سواد رسانه‌ای می‌تواند به مخاطبان رسانه‌ها بیاموزد که از حالت انفعالی و مصرفی خارج شده و به معادله متقابل و فعالانه‌ای وارد شوند که در نهایت به نفع خود آنان باشد. به دیگر سخن، سواد رسانه‌ای کمک می‌کند تا از سفرهٔ رسانه‌ها به گونه‌ای هوشمندانه و مفید بهره‌مند شویم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

حجم

۷۷۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان