دانلود و خرید کتاب معنا درمانی ویکتور فرانکل ترجمه مهین میلانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معنا درمانی اثر ویکتور فرانکل

کتاب معنا درمانی

امتیاز:
۲.۹از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معنا درمانی

کتاب معنا درمانی نوشته ویکتور فرانکل است که با ترجمه مهین میلانی است. کتاب معنا درمانی مبانی و کاربردهای معنا درمانی می‌پردازد. این کتاب اثر دیگری از نویسنده کتاب مشهور انسان در جست‌وجوی معنا است. 

درباره کتاب معنا درمانی

کتاب معنا درمانی اگر بعد از کتاب انسان در جست و جوی معنا خوانده شود در فهم تفکرات فرانکل و نظریات او بسیار کارآمد است. 

کتاب معنا درمانی برای نخستین بار در سال ۱۹۸۸ منتشر شد. این کتاب مجموعه‌ سخنرانی‌هایی ویکتور فرانکل در سال ۱۹۶۶ در دانشکاه متدیست‌ها است. این کتاب درحالی که به بنیان‌های روان‌درمانی می‌پردازد، فرضیات و اصول موجود در معنا درمانی را هم مطرح می‌کند. این فرضیات بخش‌هایی را تشکیل می‌دهد که در هم تنیده شده است و معنا درمانی در آن بر مبنای سه مفهوم بنا نهاده شده است:

۱) آزادی اراده (آزادی اراده متضمن جبرگرایی در برابر جبرگرایی مطلق است.)

۲) معناجویی (در معناجویی مطلبی متمایز از مفاهیم قدرت طلبی و لذت جویی به گونه‌ای که روان‌شناسی آلفرد آدلر و زیگموند فروید به ترتیب ارائه می‌کنند، مورد بحث قرارمی‌گیرد. بی تردید عبارت قدرت ابتکار نیچه بود نه آدلر و عبارت لذت‌جویی که برای اصل لذت خواهی فروید به کار رفته ابتکار من بود نه فروید. به علاوه، اصل لذت را باید در پرتو مفهومی وسیع‌تر یعنی اصل تعادل حیاتی مشاهده کرد. وقتی به نقد این دو مفهوم می‌پردازیم. ناگزیر باید نظریه‌ انگیزشی معنا درمانی را مورد مطالعه قرار دهیم.)

۳) معنای زندگی (معنی زندگی به موضوع نسبیت گرایی در برابر ذهن گرایی، اصالت ذهن مربوط می‌شود.)

خواندن کتاب معنا درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و متخصصان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ی ویکتور فرانکل

ویکتور فرانکل با نام کامل ویکتور امیل فرانکل در ۲۶ مارس ۱۹۰۵ در وین به دنیا آمد. فرانکل یکی از بازماندگان اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس و داخاو است. او روانپزشک و عصب‌شناس اتریشی بود که به دلیل یهودی بودن، سال‌ها در اردوگاه‌های کار اجباری، زندانی بود. فرانکل پدر و مادر، نامزد و برادرش را در اردوگاه‌های کار اجباری از دست داد و همین به او انگیزه‌ای داد تا معنایی برای زندگی کردن پیدا کند. بعدها، با آزمایش این طرح بر روی مراجعانش، معنادرمانی را طراحی کرد. ویکتور فرانکل مدتی بعد از جنگ جهانی دوم سخنرانی در شهر وین داشت. بعد از مدتی این سخنرانی به یکی دیگر از کتاب‌های او یعنی انسان در جستجوی معنای غایی، تبدیل شده است. 

بخشی از کتاب معنا درمانی

عقب‌مانده‌ها چیزهایی به من آموخته‌اند که زبانم از بیان آن قاصر است. دنیای آنها دنیایی است که فریب به آن راه ندارد؛ دنیای آنها قلمرویی است که با گذرنامه لبخند به عشق شما دست می‌یابند و نوری که در دیدگان آنهاست سردترین قلب‌ها را ذوب می‌کند. شاید به این شکل خداوند می‌خواهد به ما یادآوری کند که دنیا باید بار دیگر ویژگی‌هایی را که معلولین ذهنی هرگز از دست نداده‌اند، کشف کند.

اگر به هدفی بیش از اندازه توجه کنیم، مانع خودانگیختگی و فعالیت می‌شود. به داستان هزارپایی توجه کنید که دشمنش از او پرسید چگونه پاهایش را حرکت می‌دهد. هزارپا وقتی به این مسئله فکر کرد، دیگر اصلا نتوانست پاهایش را حرکت دهد. در داستان آمده این هزارپا از گرسنگی مرد. آیا باید بگوییم او از تمرکز مفرط جان سپرد؟

معرفی نویسنده
عکس ویکتور فرانکل
ویکتور فرانکل
اتریشی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۹۷

ویکتور امیل فرانکل روانپزشک و نویسنده اتریشی است که اوایل قرن بیستم در وین به دنیا آمد و از سال‌های دبیرستان در مسیر روانکاوی و خلق تئوری‌های جدید آن گام برداشت و تا پایان قرن بیستم در همین مسیر حرکت کرد؛ او زاده ۲۶ مارس سال ۱۹۰۵ است و در سال ۱۹۹۷ در سن نودودوسالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد.

نظرات کاربران

کاربر ۴۳۲۰۱۶۸
۱۴۰۲/۰۶/۰۲

به نظرم کتابی است مناسب دانشجوهای روان شناسی ، مطالب نسبتا تخصصی است

سلام
۱۴۰۲/۰۴/۱۴

نتونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم کتاب برای من مبهم بود یا ترجمه ضعیف بوده که خوب نفهمیدم شاید هم خوب ترجمه کرده اما اصل کتاب چنین ابهامی داره

کاربر ۳۸۷۲۹۰۹
۱۴۰۱/۰۸/۳۰

این کتاب به حالت کتابهای دیجیتالی طاقچه نیست این مطالعه اش رو سخت می کنه تنها علت نمره منفی همینه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

حجم

۳۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
۱۶,۰۰۰
۵۰%
تومان