دانلود و خرید کتاب بهترین اشعار خواهران برونته شارلوت برونته ترجمه الهام‌السادات رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهترین اشعار خواهران برونته اثر شارلوت برونته

کتاب بهترین اشعار خواهران برونته

معرفی کتاب بهترین اشعار خواهران برونته

کتاب بهترین اشعار خواهران برونته گزیده‌ای از بهترین اشعار خواهران برونته، نویسندگان ممتاز آثار کلاسیک است. این اثر را با ترجمه الهام السادات رضایی بخوانید و در لذت شعر جهان غرق شوید.

درباره کتاب بهترین اشعار خواهران برونته

خواهران برونته، شارلوت، امیلی و آن، سه نویسنده موفق بودند که برای رمان‌ها و اشعارشان از تمایز چشمگیری برخوردار شدند. والدین برونته‌ها، به نام‌های پاتریک و ماریا بران ول دارای شش فرزند بودند که به ترتیب عبارتنداز: ماریا، شارلوت، پاتریک، بران ول، جین، ان. پدر و مادرشان نویسندگان با استعدادی به‌شمار می‌رفتند و فرزندانشان را به درک نوشتن تشویق می‌کردند.

پدرشان پاتریک کشیش بود و مادرشان تنها زمانی که کوچک ترین فرزندش یک ساله بود به سبب بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت. پس از مرگ خانم برونته خواهرش الیزابت بران ول به کمک فرزندان خواهرش شتافت. به هر حال برای آنها مراقبتی را که از سوی مادرشان دریافت می‌کردند به خوبی فراهم نگردید .فرزندان برونته به دنیای دیگری پناه بردند و داستانها و افسانه‌های بسیاری را خلق کردند. امیلی و انه در داستانها و اشعاری باهم همکاری داشتند که همگی جزیره‌ای خیالی به نام گاندل را دربر می‌گرفت و این رؤیا‌پردازی تا سن بیست سالگی‌شان ادامه یافت.

از میان سه خواهر، امیلی از نظر منتقدین بهترین شاعره است زیرا که احساسات بی شماری را در اشعارش منتقل می‌کند. به هرحال، امیلی فردی بی‌نهایت درون‌گرا بود و خواهرش شارلوت وی را به چاپ اشعارش ترغیب می‌کرد. با تأکید بر گمنامی، اشعار برونته با نام‌های کُارر، الیز و اکتون‌بل در سال ١٨۴۶ منتشر کند. این تخلصها به ترتیب برای شارلوت، امیلی و َانه، ایهامی عمدی بود تا جنسیت‌شان را پنهان کند. دلیل این پنهان کاری به دو دلیل بود: خواهران می‌خواستند که زندگی‌شان خصوصی باقی بماند و همزمان از تعصباتی دوری کنند که قطعاً از زمرة قرارگرفتن در گروه زنان را شامل می‌شد. کتاب اشعار تنها در دو نسخه به فروش رسید و خواهران برونته شروع به نگارش رمان کردند.

شارلوت اثر بسیار مشهورش جین ایر را در سال ١٨۴٧ تکمیل کرد. این دومین رمان او بود. اولین رمانش فیلسوف پس از مرگش منتشر شد. شرلی به سال ١٨۴۹ و ویلته به سال ١٨۵٣ از محبوبیت کمتری برخوردارند. در سال ١٨۵۴ شارلوت با آرتور بل نیکلاس، کشیش‌یار پدرش ازدواج کرد. امیلی بلندیهای بادگیر را در سال ١٨۴٧ منتشر کرد و هنوز هم از کنار گذاشتن تخلصش اجتناب می‌ورزید. رمانهای انه عبارتند از آگنس گری ١٨۴٧ و عمارت استیجاری وایلدفِل.

در سال ١٨۴٨ بران ول برونته به علت اعتیاد به الکل و تریاک درگذشت. به زودی پس از مرگ بران ول امیلی به بیماری سل مبتلا شد و در ١٩ دسامبر ١٨۴٨ درگذشت. همین بیماری سل باعث شد َانه نیز بر اثر ابتلا به آن در ٢٨ مه ١٨۴٩ جان سپارد. در سال ١٨۵۰ شارلوت چاپ جدیدی از بلندیهای بادگیر و آگنس گری را ب ههمراه بیوگرافی از خواهرانش منتشر کرد . شارلوت در سال ١٨۵۵ در سن ٣٩ سالگی درگذشت.

خواهران برونته هرچند در جوانی از دنیا رفتند اما آثارشان تا ابد در تاریخ ادبیات جهان زنده است و می‌درخشد.

کتاب بهترین اشعار خواهران برونته مشتمل بر اشعار منتخبی است که امیلی، انه و شارلوت برونته نوشته‌اند. بسیاری از این اشعار برای نخستین‌بار در سال ١٨۴۶ با عنوان اشعاری از کُارر، الی زو آکتن ِبل به وسیله آیلوت و جونز در لندن منتشر شد. ۴۷ شعری که در پی می‌آید، عینًا همان اشعارِ تنظیم شده توسط خودِ شاعر در سال ١٨۴۶ است. در این کتاب ده شعر از شارلوت، بیست و یک شعر از امیلی و چهارده شعر از انه وجود دارد. این کتاب با متن دوزبانه منتشر شده است تا مخاطبان به اصل اثر هم دسترسی داشته باشند. 

کتاب بهترین اشعار خواهران برونته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب بهترین اشعار خواهران برونته را به تمام علاقه‌مندان به شعر جهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بهترین اشعار خواهران برونته

چه مينويسد؟ نظاره كن هم اينک او را

كه انگشتانش با چه سرعتی در حركت‌اند

وپيشانی جوانش غرق در تفكر

جعدِ گيسوانِ بلندش را در نور سايه گسترانده،

و به تندی آنها را كنارشان ميزند

نميداند كه لمس شتابان دستش

رُبان براقش را گشوده

و زيرپيراهن حريرش رها ميگردد

با درخشندگی روی پاهايش ميافتد

افتادنش را حس نميكند

زيرا كه همچنان

كار دلچسب‌اش پی ميگيرد 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان