دانلود و خرید کتاب شدن میشل اوباما ترجمه ناردین مثنایی نجیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شدن اثر میشل اوباما

کتاب شدن

نویسنده:میشل اوباما
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شدن

کتاب شدن زندگی‌نامه‌ای الهام‌بخش، تاثیرگذار و جذاب، نوشته‌ میشل اوباما همسر باراک اوباما، چهل‌ و چهارمین رئیس جمهور آمریکا است. این کتاب که در سه بخش، نوشته شده است، زندگی بانوی اول آمریکا را با تمام فراز و نشیب‌هایش به خوانندگان نشان می‌دهد. این اثر یکی از آثار مشهوری بود که به محض انتشار، راهش را به فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز باز کرد و برای مدت زمانی طولانی این جایگاه را حفظ کرد. انتشارات فرشته این اثر را با ترجمه ناردین مثنایی نجیبی منتشر کرده است.

درباره کتاب شدن

کتاب شدن زندگی‌نامه‌ای حقیقی، سرشار از ماجراهای جالب و تاثیرگذار و پر از فراز و فرود، شکست و موفقیت است. زندگی‌نامه‌ای از زندگی زنی آفریقایی آمریکایی که مدت هشت سال، بانوی اول آمریکا بود. مسئولیت‌های بسیاری را برعهده گرفته بود و فعالیت‌های اجتماعی بسیاری را در کشورش، سروسامان می‌داد. این کتاب سه بخش دارد. بخش اول من شدن نام دارد. بخش دوم، ما شدن و بخش سوم، بیشتر شدن. در هر قسمت از کتاب، با دوره‌ی خاصی از زندگی میشل اوباما آشنا می‌شویم. هر دوره ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارد و ترکیبی توامان از شکست و موفقیت است.

میشل اوباما در کتاب شدن، از زندگی خودش صحبت می‌کند. از کودکی که در محله‌های فقیرنشین آمریکا زندگی می‌کرد و موفق شد تا به مقام بانوی اول آمریکا بودن، برسد. او در این کتاب از زمانی که کودکی بیش نبود تا دورانی که وقت مدرسه رفتنش فرا رسید، سخن گفته است. او از حضورش در اجتماع به عنوان یک زن آفریقایی – آمریکایی گفته است. تجربیاتش را در دوران تحصیل در رشته‌ حقوق با ما درمیان گذاشته است. ماجرای آشنایی و ازدواج با باراک اوباما، تلاشی که برای فرزندآوری داشت، سقط جنین و بارداری به روش لقاح مصنوعی و مسئولیت‌هایش در نقش مادر را هم بیان کرده است.

میشل اوباما در این اثر از تغییرات زندگی‌اش نوشته است. تغییراتی که با رئیس جمهور شدن همسرش، در زندگی او پدید آمد. نقش او و حضورش در کاخ سفید، روزهای پایانی زندگی در کاخ سفید و فعالیت‌هایی که در طول دوران زندگی‌اش به آن‌ها مشغول بود، بخش‌های دیگر این کتاب را تشکیل داده‌اند. در یک خلاصه کلی می‌توان این کتاب را تعبیری دانست از اینکه چطور این زن توانست صدایی به دست بیاورد؛ صدایی که بلند، رسا و کارساز باشد و تغییرات و تحولاتی عمیق و پایدار ایجاد کند.

میشل در این کتاب مخاطبانش را همراه خود می‌کند. او سفری به درون زندگی، تجربیات، رخدادها و احساساتش ترتیب داده است که می‌تواند الهام‌بخش زنان باشد؛ تمام زنانی که در زندگی با موانعی مختلف روبه‌رو می‌شوند و برای از میان برداشتن این موانع به کمک نیاز دارند. کتاب شدن همچنین می‌تواند الگوی جدیدی از خودباوری را به زنان و دختران نشان دهد. او در کنار تعریف خاطرات و مسیر زندگی‌اش، از اهمیت تحصیل، تغذیه‌ صحیح، ورزش، کار گروهی و توجه و ارزش دادن به کودکان صحبت می‌کند.

میشل اوباما همیشه به عنوان زنی تاثیرگذار شناخته می‌شود. این تاثیرگذاری هم در فعالیت‌هایی که او انجام می‌دهد، مشخص است و هم در سبک زندگی و حتی پوشش او. بسیاری از فعالان صنعت مد و پوشاک او را از خوش‌پوش‌ترین زنان می‌دانند.

این کتاب پس از انتشار توانست رکورد فروش را در سال ۲۰۱۸ بزند. در مدت زمانی کمتر از پانزده روز، بیش از دو میلیون نسخه از آن فروش رفت. علاوه بر این به بیست و چهار زبان مختلف در دنیا ترجمه شد. انتشار این کتاب در ایران هم با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و در مدت زمان کوتاهی بیش از هفده‌بار تجدید چاپ شد.

نظرات درباره‌ کتاب شدن

پس از انتشار کتاب شدن نشریات و افراد مختلف واکنش‌های خاصی درباره‌ آن داشتند. نشریه‌ ایندیپندنت (The Independent) درباره این کتاب اینطور نوشته است: «شدن بی هیچ تلاشی برای تاثیرگذاری، الهام‌بخش است. کتاب هرگز بر این واقعیت تلخ چشم نمی‌پوشد که میشل زنی سیاه‌پوست در آمریکا بوده و از آن مهم‌تر اینکه، اولین بانوی سیاهپوست بودن در آمریکا به چه معناست».

نشریه آبزرور (The Observer) که یک نشریه قدیمی انگلیسی است درباره این کتاب اینطور گفته است: «لطافت طبع و صمیمیت بانوی اول سابق، در این کتاب، به شکلی بی‌نهایت صادقانه، بر زندگی درون و بیرون کاخ سفید نور می‌تاباند».

نشریه نیوزدی (NewsDay) نیز این کتاب را اینطور توصیف کرده است: «زندگی زنی که شریک زندگی مردی سیاسی است. شدن، تبدیل شدن میشل اوباما را از جوانی همیشه پیشرو به یکی از نیرومندترین چهره‌های سیاسی دوران اخیر نشان می‌دهد. این جالب‌ترین کتاب جهان نیست اما بسیار بیش از آنچه انتظار می‌‌رود، جالب و هیجان‌انگیز است».

چرا باید کتاب شدن را بخوانیم؟

کتاب شدن، داستان زندگی است. اما نه یک زندگی معمولی و عادی. بلکه زندگی که می‌تواند الهام‌بخش، امیدوار کننده و روشن‌ کننده‌ مسیر باشد. میشل اوباما از محلات فقیرنشین توانست راهش را به دانشگاه و بعدا، کاخ سفید باز کند. او اولین زن آفریقایی آمریکایی بود که مقام بانوی اول آمریکا را به دست آورد و در طول مدتی که این مقام را داشت، فعالیت‌های بسیاری را ساماندهی می‌کرد. او یکی از زنان فعال در زمینه‌های مختلف اجتماعی است و حتی امروز هم دست از کنشگری برنداشته است. به همین دلیل خواندن کتابی که از زبان او نوشته شده است و دربردارنده‌ی تجربیات او است، می‌تواند تجربه‌ی خاص و دیدگاهی متفاوت به مخاطبانش ببخشد. علاوه بر این، خواندن این کتاب می‌تواند نشان دهد که چطور زنانی از سراسر دنیا، با مشکلات، چالش‌ها و مسائل مواجهی روبه‌رو می‌شوند و برای برداشتن چه موانع مشترکی باید تلاش کنند.

خواندن کتاب شدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب شدن می‌تواند یک تجربه عالی برای تمام طرفداران کتاب‌های زندگی‌نامه باشد. اگر دوست دارید درباره آدم‌های مشهور و موفق بیشتر بدانید، این کتاب می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. و اگر به شنیدن کتاب‌ها علاقه‌مندید می‌توانید کتاب صوتی شدن را هم بشنوید.

درباره میشل اوباما

میشل لاوون رابینسون اوباما، که در جهان با نام میشل اوباما شناخته می‌شود، در ۱۷ ژانویه ۱۹۶۴ در شیکاگو به دنیا آمد. در دانشگاه‌های پریسنتون و هاروارد در رشته‌ حقوق تحصیل کرد و دکترایش را از دانشگاه هاروارد گرفت. زمانی که بیست‌وهشت‌ساله بود با باراک اوباما ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند دختر به نام‌های مالیا و ساشا است.

میشل اوباما از جمله زنان دغدغه‌مندی است که فعالیت‌های بسیاری انجام داده است. موضوعاتی مانند زنان، محیط زیست، مسائل مربوط به حقوق اقلیت‌ها مانند همجنس‌گرایان و... از جمله موضوعاتی است همیشه برای او ایجاد دغدغه کرده است. البته او نیز هرگز از پا ننشسته و در هر لحظه در راستای بهبود وضعیت زنان، محیط زیست و... فعالیتی انجام داده است. او فعالیت‌هایش را مدت‌ها پیش از آنکه بانوی اول آمریکا شود، آغاز کرده بود و حالا نیز همچنان به آن‌ها ادامه می‌دهد. او همچنین برنامه‌های سفرهای جهانی را برنامه‌ریزی کرد و به انجام رساند. این سفرها با هدف کمک به وضعیت تحصیل کودکان و ایجاد شرایط و امکانات مناسب برای آن‌ها انجام شد.

میشل اوباما در سال ۲۰۱۸ توانست لقب زن تحسین‌شده را به دست بیاورد. تا پیش از آن، هیلاری کلینتون، به مدت شانزده سال این لقب را داشت. او همچنین یکی از افرادی بود که در دوران مبارزه‌ انتخاباتی میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، حمایتش را از کلینتون نشان داد.

او علاوه بر شدن، کتاب دیگری هم دارد که درباره‌ تغذیه‌ صحیح نوشته شده است. این کتاب (American Grown) داستان باغ و آشپزخانه کاخ سفید را برای مخاطبانش روایت می‌کند و هدفش، ترویج تغذیه سالم به ویژه برای کودکان است. او درآمد حاصل از این کتاب را به بنیاد پارک ملی اهدا کرد. میشل اوباما پادکستی را هم میزبانی می‌کند. او در این پادکست با آدم‌های مختلفی صحبت می‌کند و قصه‌های آن‌ها را می‌شنود. آدم‌ها در پادکست او، از مسیری که طی کرده‌اند صحبت می‌کنند و تعریف می‌کنند چگونه موفقیت‌های فعلی‌شان را به دست آورده‌اند.

بخشی از کتاب شدن

بالاخره دلواپسی‌های برادر همیشه خونسرد و آرام من، کریگ شروع شد. دقیقا به‌یاد ندارم کی و چرا این‌طور شد. کریگ، پسری که هر وقت به محوطه می‌رفت به همه دست تکان می‌داد و وقتی دقایقی در خانه بیکار بود به آرامی چرت می‌زد، علی‌رغم اطرافیانش، کم‌کم در خانه تبدیل به شخصی عصبی و زودرنج شد. او تصور می‌کرد به زودی در زندگی ما مصیبتی اتفاق خواهد افتاد. عصرها در خانه تمرین می‌کرد و خود را غرق در احتمالات کرده بود. احتمالاتی که در نظر ما خیالاتی عجیب‌وغریب بود. نگران این بود که بینایی‌اش را از دست بدهد. چشم‌بندی به چشم‌هایش بسته و سعی می‌کرد یا چشم بسته آشپزخانه و پذیرایی را تشخیص دهد. نگران این بود که ممکن است شنوایی‌اش را از دست بدهد، بنابراین شروع کرد به‌یادگیری زبان اشاره. هم‌چنین در نظر کریگ احتمال قطع عضو نیز وجود داشت، بنابراین او دست راستش را از پشت بسته و با دست چپ تمرین غذاخوردن و نوشتن تکالیف را شروع کرد.

بزرگ‌ترین ترس کریگ و احتمالا واقع‌بینانه‌ترین آن‌ها، ترس از آتش‌سوزی بود. حریق خانه‌ها شایع‌ترین اتفاقات در شیکاگو بود. علی‌رغم این مشکلات، صاحب‌خانه‌های فقیر از سوختن خانه‌های خود خوشحال بودند. چون وقتی آتش‌سوزی اتفاق می‌افتاد، هزینهٔ خسارات را از بیمه دریافت می‌کردند. سیستم اعلام‌حریق، فناوری تازه گسترش یافته‌ای بود که طبقهٔ کارگر جامعه وسع مالی آن را نداشتند. در شهر کوچک ما، آتش‌سوزی حقیقتی در زندگی بود که به صورت تصادفی ولی مداوم خانه‌ها و دل‌ها را می‌سوزاند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸۷ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸۷ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
۹,۰۰۰
۵۰%
تومان