دانلود و خرید کتاب مبانی طراحی خانه‌ی رشد کودکان کار با رویکرد پایداری اجتماعی سیده شیدا دهقانی نیکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی طراحی خانه‌ی رشد کودکان کار با رویکرد پایداری اجتماعی اثر سیده شیدا دهقانی نیکی

کتاب مبانی طراحی خانه‌ی رشد کودکان کار با رویکرد پایداری اجتماعی

معرفی کتاب مبانی طراحی خانه‌ی رشد کودکان کار با رویکرد پایداری اجتماعی

کتاب مبانی طراحی خانه‌ی رشد کودکان کار با رویکرد پایداری اجتماعی، اثر سیده شیدا دهقانی نیکی و امید خیبری است. این کتاب به کمک هنر و دانش معماری، کمک می‌کند تا خانه‌های رشد مناسب برای کودکان کار طراحی کنید.

درباره‌ی کتاب مبانی طراحی خانه‌ی رشد کودکان کار با رویکرد پایداری اجتماعی

مساله‌ی کودکان کار مساله‌ای نیست که بتوان ساده و سهل‌انگارانه از کنار آن گذشت. آنچه بیش از همه باید مورد توجه افرادی باشد که با کودکان کار و برای آن‌ها فعالیت و خدمت می‌کنند، این است که کودکان کار به دلیل شرایطی که دارند، از کودکی کردن محرومند. آن‌ها از بسیاری از فعالیت‌هایی که کودکان عادی به آن‌ها مشغول هستند محرومند. بنابراین لازم است تا به این جنبه از زندگی آن‌ها نیز توجه شود. سیده شیدا دهقانی نیکی و امید خیبری در کتاب مبانی طراحی خانه‌ی رشد کودکان کار با رویکرد پایداری اجتماعی، با بهره گرفتن از علم و هنر معماری، به ما کمک می‌کنند تا مبانی طراحی خانه‌ی رشد کودکان کار با رویکرد پایداری اجتماعی را بشناسیم. 

کتاب مبانی طراحی خانه‌ی رشد کودکان کار با رویکرد پایداری اجتماعی می‌تواند به ما کمک کند تا گام اول را برای بهسازی شرایط کودکان کار، برداریم. 

کتاب مبانی طراحی خانه‌ی رشد کودکان کار با رویکرد پایداری اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

مبانی طراحی خانه‌ی رشد کودکان کار با رویکرد پایداری اجتماعی برای تمام دانشجویان و دانش‌آموختگان معماری خواندنی است. مددکاران و سازمان‌های مختلف اجتماعی که در زمینه‌ی حمایت از کودکان کار فعالیت می‌کنند، می‌توانند از محتوای کتاب مبانی طراحی خانه‌ی رشد کودکان کار با رویکرد پایداری اجتماعی کمک بگیرند. 

بخشی از کتاب مبانی طراحی خانه‌ی رشد کودکان کار با رویکرد پایداری اجتماعی

یکی از آسیب‌های جدی که جوامع درحال توسعه ازجمله ایران را تهدید می‌کند، گسترش روزافزون کودکان خیابانی است که به دلیل گوناگون بخشی یا همه اوقات خود را در خیابان سپری می‌کنند و عمدتاً از طریق تکدی، بزهکاری، شغل‌های کاذب فصلی و ... امرار معاش می‌کنند. ویژگی عمده کودکان خیابانی این است که احساس امنیتی را که به‌طور طبیعی، خانواده در طی مراقبت، تغذیه، آموزش و بازی با کودکان فراهم می‌کند به دست نمی‌آورند، درنتیجه اصول اخلاقی حاکم بر جامعه و روابط موجود در آن از سوی افراد فوق مردود شناخته شده و اکثراً نیز تمایل به رفتارهای مجرمانه، خود تخریب‌گرایانه همچون مصرف مواد، بی بندو باریهای جنسی و نظایر آن را دارند.

این گروه از کودکان نسبت به خرده‌فرهنگ گروهی خود شدیداً پایبند بوده و از انسجام گروهی بالایی برخوردارند، با این‌حال در مراقبت خود سهل انگار بوده و حس هویت آن‌ها باعث بیگانگی هر چه بیشترشان از جامعه می‌شود. شرایط زندگی این گروه از کودکان به‌ویژه در سنین اولیه به گونه است که امکان همنوایی با جامعه و هرگونه ساختاری را مشکل می‌سازد و درنتیجه به دلیل پرورش در چنین وضعیتی، اثرات عمیقی بر ابعاد جسمانی، هیجانی و عقلانی این کودکان بر جای می‌نهد که به‌ناچار تا سنین جوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد.  

فهرست 

  • کلیات
  • کودکان کار و محیط کالبدی
  • پایداری اجتماعی
  • معرفی نمونه‌های مشابه
  • عرصه‌های طراحی
  • بخش خدماتی
  • نتایج و رهنمودهای طراحی
  • فهرست تصاویر
  • فهرست جداول
  • فهرست نمودارها
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان