دانلود و خرید کتاب اخلاق بازجویی مایکل اسکرکر ترجمه افشین خاکباز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق بازجویی اثر مایکل اسکرکر

کتاب اخلاق بازجویی

معرفی کتاب اخلاق بازجویی

«بازجویی» واژه‌ای است که در دنیای مجازی و حقیقی امروز زیاد با آن برخورد کرده‌ایم. چه در فیلم‌ها و قصه‌ها و سریال‌های تلویزونی و چه در اخبار داخلی و خارجی. با وجود اشاره‌های فراوان به موضوع بازجویی در رسانه‌های مختلف، تقریبا هیچ جا به موضوع اخلاق در بازجویی اشاره‌ای نشده‌است؛ موضوعی که زیر مجموعه مباحث داغ حقوق بشر است.

مجرمان بر چه اساسی شکنجه می‌شوند؟ آیا کسانی که به اتهام قتل، همکاری در جرایم اقتصادی و امنیتیِ ملی و بین المللی بازجویی و شکنجه می‌شوند حقوقی هم دارند؟ اگر این‌چنین است، این حقوق چیست؟ آیا کسانی که از مجرمان خطرناک مانند تروریست‌ها بازجویی می‌کنند مجازند که به هر شیوه‌ای از آنها اعتراف بگیرند؟ یا قوانین و محدودیت‌هایی هم در این باره وجود دارد؟ مایکل اسکرکر در «اخلاق باز جویی» به مسئله بازجویی در کشور آمریکا پرداخته‌ است. اسکرکر این موضوع را در دو فصلِ بازجویی برای اعمال قانون در داخل کشور و بازجویی در شرایط بین‌المللی بررسی کرده‌است. در فصل اول تمرکز او بر حقوق مجرمان داخلی، چگونگی برخورد با آنها و شیوه‌های اقرارگیری از آنها است و بخش دوم بیشتر به بازجویی در عملیات نظامی و اطلاعاتی در عرصه بین‌المللی می‌پردازد و مباحثی نظیر حقوق کنش‌گران غیر حکومتی، مانند چریک‌ها، تروریست‌ها و زندانیان جنگی را مطرح می‌کند.

این اثر رویکردی کاربردی دارد ولی به بحث‌های دانشگاهی کنونی درباره دفاع از خویش، تعهد سیاسی، رضایت سیاسی و حقوق «رزمندگان غیر قانونی دشمن» نیز کمک می‌کند؛ بنابراین، علاوه بر علاقه‌مندان به مباحث حقوقی و سیاسی، برای دانشگاهیان و متخصصان حوزه‌های حقوق، فلسفه، عدالت کیفری و امنیت ملّی نیز مفید و جذاب است.

نظرات کاربران

رضا
۱۴۰۰/۰۱/۱۱

برای علاقه مندان به مباحث فلسفه سیاسی و حقوق مفید است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
اندیشمندانی همچون لاک و آکویناس بر این باورند که مجرم به دلیل ارتکاب جرم از حوزهٔ احترام اخلاقی انسانی خارج می‌شود و به سطحی حیوانی تنزل می‌یابد. مدافع می‌تواند برای حمایت از حقوق خود هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، زیرا مهاجم کلیهٔ حقوق خود را از دست داده است. او در برابر خشونتِ مدافع، از حقوقی بیش از حقوق خوک در برابر قصاب برخوردار نیست.
کاربر ۲۴۱۳۸۹۳
همانطور که لاک و کانت و نوزیک گفته‌اند، حتی مردمان اخلاق‌مدار نیز گاهی دربارهٔ اینکه در وضعیت خاصی عدالت چه حکم می‌کند با یکدیگر اختلاف نظر دارند. بدون داوری بی‌طرف، افراد آزادند که به صورت یک‌سویه تفاسیر خویش از عدالت را اعمال کنند و هنگامی که این اشخاص با حسن‌نیت اشتباه کنند یا دربارهٔ میزان مناسب زوری که برای احیای وضعیت پیشین ضروری است درست قضاوت نکنند امکان بروز خشونت ناعادلانه هست.
رضا

حجم

۳۷۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۱۱ صفحه

حجم

۳۷۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۱۱ صفحه

قیمت:
۱۴۹,۰۰۰
تومان