دانلود و خرید کتاب ۵۰۴ جمله پشت نیسان آبی زهره یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۵۰۴ جمله پشت نیسان آبی اثر زهره یوسفی

کتاب ۵۰۴ جمله پشت نیسان آبی

نویسنده:زهره یوسفی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ۵۰۴ جمله پشت نیسان آبی

کتاب «۵۰۴ جمله پشت نیسان آبی» نوشتۀ زهره یوسفی است و انتشارات مانیان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ۵۰۴ جمله پشت نیسان آبی

ماشین‌نوشته‌ها جملات، کوتاه، عبارت‌ها و کلماتی هستند که برخی از رانندگان در پشت ماشین خود نصب می‌کنند. در گذشته استفاده از این نوشته‌ها بیشتر رواج داشت؛ اما هنوز هم در جاده‌های ماشین‌هایی دیده می‌شوند که دست‌نوشته دارند. ماشین‌نوشته‌ها مختلف هستند و به‌صورت، شعر، دل‌نوشته، جملۀ طنز، حدیث یا نام معصومین (ع) نمود پیدا می‌کنند. این نوشته‌ها بیشتر در میان کامیون‌داران و صاحبان نیسان وانت رایج است.

بر اساس مادۀ ۲۰۷ قانون راهنمایی‌ورانندگی نصب هرگونه علائم و نقوش تبليغاتي، نوشته و عكس روي شيشه پشت و كناره و اطراف خودرو برخلاف مقررات بوده و خودرو شامل جرايم رانندگي مي‌شود. چرا که با نصب نوشته‌ها، رانندگان دیگر ممکن است تمرکز خود را از دست بدهند و به دلیل حواس‌پرتی موجب تصادفات در جاده‌ها شود. علی‌رغم این قانون وانت‌ها،‌کامیون‌ها و ماشین‌های سواری زیادی هستند که متنی پشت ماشین خود می‌نویسند. این نوشته‌ها برای مردم عادی نوعی سرگرمی است و نظرشان را جلب می‌کند، گاهی به جملات طنز آن‌ها می‌خندند، گاهی از دیدن یک جملۀ فلسفی تعجب می‌کنند و در بعضی مواقع با دیدن عبارتی غمگین به فکر فرومی‌روند. اما صاحبان این ماشین‌ها چرا از این نوشته‌ها استفاده می‌کنند؟

اولین چیزی که به‌عنوان علت استفاده از ماشین نوشته‌ها به نظر می‌رسد، جلب‌توجه است. رانندگان این ماشین‌ها سال‌هاست به دنبال پیداکردن جایگاه خود هستند و از مردم انتظار دارند نگرش خود را نسبت به آن‌ها عوض کنند، برخی از آن‌ها ساعت‌های طولانی تنها در جاده‌ها رانندگی می‌کنند و دوست دارند به‌گونه‌ای با دیگران ارتباط برقرار کنند. بسیاری از این نوشته‌ها خلاقانه است و از این طریق با هم‌صنفان خود در جاده ارتباط برقرار می‌کنند. زهره یوسفی در کتاب ۵۰۴ جمله پشت نیسان آبی تلاش کرده است تا جملات خنده‌دار، جذاب پشت نیسان‌ها را جمع‌آوری کرده و در اختیار خوانندگان قرار دهد. کتاب ۵۰۴ جمله پشت نیسان آبی برای پژوهشگران، جامعه‌شناسان و یا روان شناسانی که در مورد ادبیات عامه، ادبیات رانندگان و دلیل و انگیزۀ استفاده از ماشین نوشته تحقیق می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواندن کتاب ۵۰۴ جمله پشت نیسان آبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که جملات پشت ماشین ها نظرشان را جلب می‌کند و سرگرم می‌شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ۵۰۴ جمله پشت نیسان آبی

«۱. رشته تحصیلی، علوم نیسانی.

۲. فاصله‌تان را با آدم‌ها رعایت کنید؛ آدم‌ها یک دفعه می‌زنند روی ترمز، و آن‌وقت شما مقصری...

۳. وقتی ارزش‌ها عوض می شوند، عوضی‌ها با ارزش می‌شوند.

۴. آیا از رانندگی من راضی هستین؟

۵. کاش جوانی، المثنی داشت!

۶. آنتالیا کنسل شد؛ می‌ریم ده.

۷. یا ضامن آهو.

۸. اعصاب تعطیل، احتمال درگیری % ۹۹»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان