دانلود و خرید کتاب برادران گریم کیست اند؟ ایوری رید ترجمه فرزین سوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برادران گریم کیست اند؟ اثر ایوری رید

کتاب برادران گریم کیست اند؟

معرفی کتاب برادران گریم کیست اند؟

کتاب برادران گریم کیست‌اند؟ نوشتۀ ایوری رید با ترجمۀ فرزین سوری در نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کیست چیست کجاست قرار دارد. این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی، جغرافیایی و زندگی‌نامۀ مشاهیر و مناسب برای نوجوانان است. این مجلد دربارۀ دو برادر آلمانی است که زندگی‌شان را برای جمع‌آوری داستان‌های پریان طی کردند.

درباره کتاب برادران گریم کیست اند؟

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی کی رولینگ و والت دیزنی و چرچیل که بودند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ مجموعۀ کیست چیست کجاست حاوی دانستنی‌هایی از این دست برای کسانی است که این پرسش‌ها ذهنشان می‌رسد؛ اما حوصله ندارند سراغ کتاب‌های خشک و بداخلاق تاریخی و جغرافیایی و... بروند. اگر جزو این دسته هستید با مجموعۀ «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب به پاسخ پرسش‌هایتان برسید.

در این کتاب، خواننده با داستان زندگی برادران گریم آشنا می‌شود. یاکوب گریم و ویلهلم گریم در هاناو به دنیا آمدند. آن‌ها زبان‌شناس، پژوهشگر و دانشور آلمانی بودند که به‌علت گردآوری و انتشار داستان‌های فولکلور عامیانه و قصه‌های پریان مشهور شدند. آن‌ها مطالعاتی در زمینۀ زبان‌شناسی داشتند و یک فرهنگ لغات برای زبان آلمانی هم نگاشتند. برادران گریم نخستین اثر خود را به نام «قصه‌های خانه و خانوادگی» در سال ۱۸۱۲ منتشر کردند. آن‌ها داستان‌های این کتاب را از طریق گوش سپردن به خاطرات روستاییان و دهقانان جمع‌آوری کرده بودند. روش برادران گریم برای جمع‌آوری و نگارش داستان‌های عامیانه بعدها به روشی برای مطالعات ادبیات فولکلور تبدیل شد. آن‌ها پا را از ثبت داستان‌های شفاهی فراتر گذاشتند و به فعالیت پژوهشی در تارخ ادبیات روی آوردند. نتیجۀ این مطالعات، مجموعه‌ای ۲جلدی با نام «افسانه‌های آلمانی» شد که در خلال سال‌های ۱۸۱۶ تا ۱۸۱۸ به چاپ رسید. معروف‌ترین داستان‌های فولکلور آن‌ها عبارت‌اند از: «سفید برفی»، «راپونزل»، «سیندرلا»، «رامپل‌استیلت‌اسکین»، «هانسل و گرتل»، «شنل قرمزی»، «شاهزاده خانم و قورباغه»، «گرگ و هفت بزغاله» و «هانسل و گرتل». فیلم‌سازان و کارگردانان مشهوری مانند والت دیزنی بر اساس این افسانه‌ها، فیلم‌ها و کارتون‌های زیبا و جذابی ساخته‌اند. قصه‌های برادران گریم، مجموعه‌ای از قصه، مثل و داستان‌های عامیانه برای کودکان است.

کتاب برادران گریم کیست‌اند؟ خواننده را با خود به زندگی این دو برادر می‌برد و آن‌ها را با مسیری که برای جمع‌آوری داستان‌های پریان طی کردند، آشنا می‌کند.

فهرست مطالب کتاب برادران گریم کیست‌اند؟ به شرح زیر است:

مقدمه: برادران گریم کسیت‌اند؟

فصل ۱: بهترین دوست‌ها

فصل ۲: تحصیلات مناسب

فصل ۳: یک فکر بکر

فصل ۴: دوران گریم

فصل ۵: جمع‌آوری داستان‌های پریان

فصل ۶: جستجوی داستان‌های پریان ادامه دارد

فصل ۷: بهترین سال‌های عمر

فصل ۸: قهرمان قصه

فصل ۹: شهرت و افتخار

فصل ۱۰: و آن‌ها به خوبی و خوشی کنار هم زندگی کردند

گاه‌شمار زندگی برادران گریم

خوندن کتاب برادران گریم کیست اند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانشنامه‌ای و دانستنی و زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
۳۳,۷۵۰
۵۰%
تومان