دانلود و خرید کتاب قانون مدنی (جلدهای اول، دوم و سوم)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قانون مدنی (جلدهای اول، دوم و سوم) اثر جهانگیر منصور

کتاب قانون مدنی (جلدهای اول، دوم و سوم)

معرفی کتاب قانون مدنی (جلدهای اول، دوم و سوم)

کتاب قانون مدنی (جلدهای اول، دوم و سوم) با گردآوری جهانگیر منصور و حسین زارعی در انتشارات دیدآور به چاپ رسیده است. این کتاب دربردارندۀ جلدهای اول تا سوم قانون مدنی همراه با با توضیحات و معانی لغات و اصطلاحات است.

درباره کتاب قانون مدنی (جلدهای اول، دوم و سوم)

قانون مدنی، مجموعه‌ای از مواد قانونی است که اساسی‌ترین قواعد قانونی حاکم بر ارتباطات اشخاص با یکدیگر را در جامعه بیان می‌کنند. مهم‌ترین مسائلی که در قانون مدنی هر کشور به آن‌ها پرداخته می‌شود، عبارت‌اند از: احوال شخصیه اعم از اهلیت و وضعیت، قراردادها و عقود (مختصات و شرایط صحت)، مسئولیت مدنی، حقوق تعهدات و حقوق خانواده اعم از ازدواج، طلاق. قانون مدنی کشورهای مختلف معمولاً قدمت زیادی دارد و به‌عنوان پیکرۀ اصلی حقوق خصوصی کشور کمتر دستخوش تغییرات عمده می‌شوند. وظیفه اصلی این قانون، تنظیم روابط قراردادی و خارج از قرارداد اشخاص جامعه است؛ اما در عمل سایر شاخه‌های حقوق را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در ایران نخستین تجربۀ قانون مدون مدنی با وقوع انقلاب مشروطه میسر شد. قانون مدنی ایران متشکل از ۳ جلد است. موضوع جلد اول اموال است که سال ۱۳۰۷ تصویب شد. موضوع جلد دوم اشخاص است و در سال‌های ۱۳۱۳ و ۱۳۱۴ تصویب شد. موضوع جلد سوم ادله اثبات دعوا است. این قانون برگرفته از حقوق اسلام، به‌ویژه فقه امامیه است که شکل امروزین و مدون آن، به‌همراه محتوای برخی مواد، برگرفته از قوانین اروپایی، به‌ویژه قانون مدنی فرانسه و تا حدودی بلژیک است.

قانون مدنی در ۳ دورۀ قانون‌گذاری به تصویب رسیده است. این قوانین در طول سال‌های انقلاب اسلامی بعضی الحاقات و اصلاحات در آن صورت گرفته است. موضوع جلدهای اول تا سوم کتاب قانون مدنی (جلدهای اول، دوم و سوم) عبارت است از:

جلد اول: در اموال

جلد دوم: در اشخاص

جلد سوم: در ادلۀ اثبات دعوی

خواندن کتاب قانون مدنی (جلدهای اول، دوم و سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دانشجویان و پژوهشگران حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان