دانلود و خرید کتاب وصیت نامه شرعی و قانونی سیدعباس حسینی باقرآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وصیت نامه شرعی و قانونی اثر سیدعباس حسینی باقرآبادی

کتاب وصیت نامه شرعی و قانونی

معرفی کتاب وصیت نامه شرعی و قانونی

کتاب وصیت‌نامه شرعی و قانونی نوشتۀ سید عباس حسینی باقرآبادی در انتشارات زائر آستانه مقدسه به چاپ رسیده است.

درباره کتاب وصیت‌نامه شرعی و قانونی

وصیت‌‌نامه سندی است که به موجب آن، فرد برای امور شرعی، شخصی و مالی خود پس از فوت تعیین تکلیف می‌کند. نوشتن وصیت‌نامه در بین مسلمانان مستحب به شمار می‌رود؛ اما اگر شخصی بخواهد برای امور پس از فوتش وصیت ‌نامه تنظیم کند، لازم است تا از شرایط صحت تنظیم وصیت‌نامه آگاه باشد تا وصیت وی مطابق با قانون، قابل اجرا باشد.

در کتاب وصیت‌نامه شرعی و قانونی، ابتدا دربارۀ اهمیت وصیت در آموزه‌های دینی و فقه اسلامی صحبت شده و نداشتن وصیت امری مذموم شمرده شده است. بخش بعدی به موضوع وصیت و قانون ارث اختصاص دارد و نکاتی دربارۀ وصیت کردن در آن آمده است. برخی احکام شرعی وصیت از دیگر مطالب کتاب است و در پایان، دربارۀ متن وصیت‌نامه توضیح داده شده است.

خواندن کتاب وصیت‌نامه شرعی و قانونی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های فقه و حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب وصیت‌نامه شرعی و قانونی

«وصیت در اصطلاح فقه اسلامی این است که انسان، تملیک و واگذاری عین مال یا منفعت آن را بعد از وفات خود به شخص دیگر یا عموم مردم سفارش کند به‌طوری‌که تصرف در اموال وی بعد از مرگش برای دیگران مباح باشد. انسان مؤمن موحد بر این باور است که هر امدنی را رفتنی و هر انسانی را مرگی است که عالم دنیا را پشت سر می‌گذارد و به عالمی دیگر قدم می‌نهد و از او جز نامش باقی نخواهد ماند؛ چه نامی نیکو و چه نامی غیر نیکو. چه خوب است آدمی که بر مرگ خویش واقف است و رفتن خود را قطعی می‌داند برای بعد از رفتن خویش نیز تدبیری بیاندیشد که نام او را ماندگار و کاستی‌ها و قصوراتش را جبران کند. راه‌های گوناگونی برای مانایی نام و یاد آدمی وجود دارد که تربت فرزندانی صالح، غرس درختان و ساختن مساجد، مدارس و مراکز علمی و فرهنگی و درمانی از برخی موارد است که تا انسان، زنده است می‌تواند در این امور ورود کند و تا روز قیامت، پاداش و ثوابی برای خود ارسال کند. اما این‌گونه نیست که با رفتن و مردن انسان، پرونده اعمال هم بسته شود، بلکه می‌توان پروندۀ خویش را باز گذاشت و برای بعد از مرگ نیز برنامه‌ریزی کرد که این امر در قالب وصیت امکان‌پذیر است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
۸,۵۰۰
۵۰%
تومان