دانلود و خرید کتاب ارجنامه علی اشرف مجتهد شبستری (جلد دوم، سفیر فرهنگ و دوستی)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارجنامه علی اشرف مجتهد شبستری (جلد دوم، سفیر فرهنگ و دوستی) اثر مجید اسدی

کتاب ارجنامه علی اشرف مجتهد شبستری (جلد دوم، سفیر فرهنگ و دوستی)

معرفی کتاب ارجنامه علی اشرف مجتهد شبستری (جلد دوم، سفیر فرهنگ و دوستی)

کتاب «ارجنامه علی اشرف مجتهد شبستری (جلد دوم، سفیر فرهنگ و دوستی)» نوشتۀ مجید اسدی، جواد رسولی و ویراستۀ احسان یوسفی است و انتشارات خردگان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ارجنامه علی اشرف مجتهد شبستری (جلد دوم، سفیر فرهنگ و دوستی)

دکتر علی‌اشرف مجتهد شبستری، دیپلمات ایرانی، اولین سفیر ایران در تاجیکستان و رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان است. او مدرک دکتری اقتصاد بین‌الملل را از ایالات متحده آمریکا دریافت کرد و برای زمانی کوتاه مشاور امور بین‌الملل رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست بود. او در آن زمان ضمن فعالیت به‌عنوان دیپلمات وزارت امور خارجه، در دفاتر سازمان ملل متحد در تهران و ژنو هم مأموریت داشته است. مقالات مختلفی از او در داخل و خارج چاپ شده است. از میان آثار او می‌توان به «دستورالعمل استفاده از ظرفیت‌های نظامی و دفاع غیرنظامی خارجی در امداد بلایا، دستورالعمل اسلو» و «مجموعه دستورالعمل‌های اینساراگ، گروه مشاوره جستجو و نجات بین‌المللی» اشاره کرد.

کتاب سفیر فرهنگ و دوستی، جلد دوم مجموعۀ ارج‌نامۀ علی‌اشرف مجتهد شبستری است. کتاب سفیر فرهنگ و دوستی بیش از ۸۰ مقاله و یادداشت از دوستداران و همکاران ایرانی و غیرایرانی دکتر شبستری (ازجمله همکاران سازمان ملل) را در برمی‌گیرد که مجید اسدی و جواد رسولی آن‌ها را گردآوری و تدوین کرده‌اند. این کتاب از ۲ بخش "یادها و خاطرات" و "مقالات" تشکیل شده است. دیباچۀ کتاب سفیر فرهنگ و دوستی به عهدۀ استاد دکتر مهدی محقق بوده است. یکی از مقالات دکتر علی‌اشرف مجتهد شبستری با عنوان «نقش جمهوری اسلامی ایران و نخستین سفیر در برقراری صلح» نیز در این کتاب گنجانده شده است. جلد اول این کتاب سفیر‌کبیر نام دارد.

خواندن کتاب ارجنامه علی اشرف مجتهد شبستری (جلد دوم، سفیر فرهنگ و دوستی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ارجنامه علی اشرف مجتهد شبستری (جلد دوم، سفیر فرهنگ و دوستی)

«سال‌های سفیری دکتر علی‌اشرف مجتهد شبستری با دوران دشوار شکل‌گیری دولت داری ملی در تاجیکستان توأم بود. آتش جنگ تحمیلی شهروندی که هنوز در آغاز استقلال کشور در نتیجۀ فتنه و دسیسۀ نیروهای بدخواه داخلی و خارجی برافروخته شده بود، خطر نیست شدن دولت جوان تاجیکان از نقشه سیاسی و پراکنده گردیدن ملت تاجیک را به واقعیت روز تبدیل کرده بود. با درک این خطرْ فرزندان باشرف و ناموس ملت با رهبری سرور جوان و فداکار دولت تاجیکستان، جناب آقای امامعلی رحمان، راه قطع جنگ و خونریزی و استقرار صلح در کشور را با پایمردی تمام پیش گرفته بودند. سفیرِ نخستینِ ایران در تاجیکستان در دورۀ مأموریت خود شاهد آن بودند که خلق تاجیک از امتحان بسیار سخت و سنگین تاریخی گذشته، به شرافت خِرَد ازلی خویش به صلح و آشتی و وحدت و یگانگی رسید. آقای شبستری در چارچوب نقشی که جمهوری اسلامی ایران در برابر روسیه و کشورهای دیگر منطقه در برگزاری مذاکرات صلح تاجیکان بازی می‌کرد، در این روند سهیم بودند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰۸ صفحه

حجم

۲۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰۸ صفحه

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
۱۰۰,۰۰۰
۵۰%
تومان