دانلود و خرید کتاب راه رشد (جلد اول) محی الدین حائری شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راه رشد (جلد اول) اثر محی الدین حائری شیرازی

کتاب راه رشد (جلد اول)

معرفی کتاب راه رشد (جلد اول)

کتاب الکترونیکی «راه رشد (جلد اول)» از محی الدین حائری شیرازی - نشر معارف. این کتاب را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید.

A FOR ALLAH (Book Two)
رقیه جمالی
از سیادت تا وزارت
محمد جعفر غفرانی
صدرا در فردا
محمدعلی زینلی
مهارت‌های تربیت کودک ۲ تا ۷ سال با رویکرد طیب‌گزینی
فاطمه فیاض
تربیت دینی کودک
محی الدین حائری شیرازی
سند بایسته‌های تربیت کودک طیب
احمدرضا اخوت
مهارت‌های خیرگزینی
احمدرضا اخوت
مناسبات خانوادگی در رمان فارسی پس از انقلاب
سیده مریم عاملی رضایی
شادی و نشاط؛ آموزش قرآن همراه با فعال‌کردن انواع ابزار نشاط (جلد اول)
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
رستم و اکوان دیو
افسانه شعبان‌نژاد
آشنایی با علوم حدیث
علی نصیری
تحجرگرایی
محی الدین حائری شیرازی
آمادگی آزمون دکتری دیدگاه ها و نظریه های ژئومورفولوژی
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
مهارت‌هایی برای شانزده ساله بودن
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
شاکله‌ی جریان؛ سبک زندگی کوثرانه
احمدرضا اخوت
تولد در سائوپائولو
راضیه مکاریان
فرقه اهل حق
علی گودرزی بروجردی
از وحدت تا جدایی
علی صفایی حائری

نظرات کاربران

کاربر ۱۴۷۸۶۲۴
۱۴۰۳/۰۲/۱۲

چرا خرید غیرفعاله

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
اگر کسی این دنیا را ببیند و این سه کار را بکند: دل به دنیا نبندد، عزت دنیا این‌قدر برای او نفیس و گران نباشد، تنافس در عزت نداشته نباشد و از ذلت در دنیا جزع نکند: «هَداهُ اللّه بغَیرِ هِدایةٍ مِن مَخلوقٍ»:
para32oo
انسان در گرفتاری‌های خاص، خدا را خالصانه صدا می‌زند؛ چون آنجا فطرت حرف می‌زند؛ اما بعد که گرفتاری‌اش رفع شد، می‌خواهد ادایش را دربیاورد، ولی نمی‌شود. مثلاً وقتی که بچه‌تان مریض شده و دکترها جوابش کرده‌اند، یک آهی می‌کشی که این آه را بعداً دیگر نمی‌توانی بکشی. یک «یا اللّه» می‌گویی که اگر ضبطش بکنند و ده دفعهٔ دیگر آن را تمرین کنی، نمی‌توانی آن‌طور از عمق دل بگویی. انسان وقتی زبان فطرتش باز شد، خدا را خالصانه صدا می‌زند؛ چه مسلمان باشد، چه کلیمی و یا هر دین دیگری.
para32oo
ما در امور خودمان همیشه داریم روی پل حرکت می‌کنیم؛ پلی که نه این طرف آن نرده گذاشته‌اند و نه آن طرفش؛ هم این طرفش پرتگاه است و هم آن طرفش. از این جهت به آن می‌گویند صراط، نمی‌گویند طریق. زندگی کلاً عبور از روی پل است و حتماً باید از بین این حدود رد شوید. این فرمان را به هر سمت که بچرخانید، پرتگاه است. لذا انسان باید در همه کارهایش حدود الهی را رعایت کند تا سقوط نکند.
para32oo
هرگاه دیدید وقتی به بچه‌تان احترام می‌گذارید، مغرور می‌شود و وقتی به او تو ذهنی می‌زنید، رام می‌شود، از عاقبت او بترسید! اینکه به مجرد تشر شما بگوید: چشم، این خطرناک است. بچه‌ای که وقتی شما حرف ناحق می‌زنید، مقابلتان می‌ایستد، این آخر یک چیزی می‌شود. بچه ای که وقتی استخفافش می‌کنی، قهر می‌کند، یک چیزی می‌شود.
para32oo
آن وقتی که به فکر این است که چه کار کنم تا پیش مردم احترامم بیشتر باشد، چه کار کنم تا مردم من را خوب و پاک و صالح بدانند، این حالتِ شاهی انسان است؛ این حالت دنیاطلبی انسان است؛ یعنی فقط مردم برایش مطرح‌اند و به فکر این است که در چشم مردم، از همه عزیزتر و محترم‌تر باشد و کسی بالاتر از او نباشد؛ این می‌شود شاهی انسان، جهالت انسان، نفسانیت انسان. شیطان می‌خواست که پیش ملائکه از همه محترم‌تر باشد و خدا هم به او بیشتر از همه احترام بگذارد
فریبا کریمی
انسان آفریده نشده برای اینکه کسی او را ببرد؛ بلکه آفریده شده برای اینکه انتخاب کند. شما می‌توانی رفع مانع کنی؛ اما ایجاد مقتضی به شما مربوط نیست؛ مربوط به خود اوست. از این جهت می‌بینید کسانی که بچه‌هایشان را درست تربیت می‌کنند، خیلی سر به سر بچه‌هایشان نمی‌گذارند و بچه‌هایشان خیلی زود نمازخوان نمی‌شوند؛ برای اینکه دم به دم به او نمی‌گویند: پاشو این کار را بکن، پاشو آن کار را بکن.
فریبا کریمی
هر کاری که پدر برای فرزند بکند یک اثری دارد. مثلاً مادر تلاش کرد، زحمت کشید، رفیق‌های خوب برای بچه پیدا کرد، او را از رفاقت با آدم‌های بد برحذر داشت، کتاب‌های خوب برایش گرفت، نصیحتش کرد، زحمت کشید، تلاش کرد، اما این بچه آخرش خراب شد. مادر تمام اجر تربیت را می‌برد. اگرهم این مادر یا پدر مسامحه کردند، بچه را به حال خودش رها کردند اما بچه آدم خوبی شد، مادر را مؤاخذه می‌کنند که تو چرا مسامحه کردی؟ ولو بچه هم آدم خوبی شود.
فریبا کریمی

حجم

۲۸۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۲۸۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان