دانلود و خرید کتاب رد بابک صدیقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رد اثر بابک صدیقی

کتاب رد

نویسنده:بابک صدیقی
انتشارات:نشر خزه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رد

کتاب «رد» نوشتۀ بابک صدیقی است و نشر خزه آن را منتشر کرده است. این کتاب مجموعه‌ای از عکس‌های بابک صدیقی را در برمی‌گیرد که در زندگی این عکاس نقش مهمی دارند و درس‌های مهمی به او داده‌اند.

درباره کتاب رد

بابک صدیقی، عکاس و پژوهشگر که سابقۀ برپایی نمایشگاه دائمی انفرادی عکس در سازمان میراث‌فرهنگی کشور، برپایی نمایشگاه عکس در آنکارا - بیروت - بانکوک - پاریس و همچنین همکاری با پژوهشگاه‌ها و پایگاه‌های مختلف را در کارنامهٔ حرفه‌ای کاری‌اش دارد، در کتاب رد، تصمیم به بازنگری عکس‌هایش کرده است. او بدون درنظرگرفتن ویژگی‌های فنی و هنری، عکس‌هایی را که تلنگری به ذهنش زده‌اند را گردآوری کرده و برای هرکدام مطالبی دربارۀ موضوعات مختلف نوشته است. خواننده علاوه بر مطالعۀ داستان پشت عکس‌ها یا موضوعاتی که نویسنده برای نوشتن انتخاب کرده، با آداب‌ورسوم و زندگی اجتماعی ایلات و عشایر آشنا می‌شود.

بابک صدیقی در مقدمۀ کتاب رد نوشته است: «من در زمان و مکانی متولد شدم که خانواده چون رحِم مادر انسان را در برمی‌گرفت و دانش محصول گفتمان بود. جامع‌ترین دانشنامهٔ کودک دوران من پدر بود و مادر و سپس پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و... با این که تا زمان دانشجویی همیشه با پدر و مادرم زندگی می‌کردم، بسیاری از تجربیات و اندیشه‌های والدینم هرگز به سطح گفتگو نرسید و من نتوانستم درست بشناسمشان. چه‌بسا مهم‌ترین و عمیق‌ترین بخش شخصیت آن‌ها همان‌هایی باشد که هرگز به زبان نیامد یا هنگام انجامشان من ناظر نبوده‌ام. گمان من بر این است که با فرزندی که به‌زودی راهش را باید جدا کند و دنبال خواسته‌ها و هدف‌هایش شروع به ساختن جهان خود کند، آن قدر مکالمه نخواهم داشت و مجال شناختن من برایش پیش نخواهد آمد. پس شروع به بازنگری عکس‌هایم کردم و فارغ از مشخصات فنی و هنری، آن‌هایی که تلنگری به ذهنم زدند و موضوعی در ذهنم زنده کردند را انتخاب کردم و پای‌شان نوشتم. برخی مطالب هیچ ارتباط ظاهری با تصویر ندارند؛ اما در من مرتبط هستند.»

خواندن کتاب رد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران عکاسی و علاقه‌مندان به موضوع مردم‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رد

«به نظر من یکی از مهم‌ترین روابط انسانی که هرگز نتوانسته است انسانی (به معنی غیر حیوانی) شود، رابطۀ زن و مرد است. رابطۀ زن و مرد همیشه به همان سیستم قدرت بدنی ادامه پیدا کرد. زن با بنیۀ ضعیف‌تر از مرد هرگز نتوانست جایگاه خودش را با مردان برابر کند. این برتری جسمی به قوانین اجتماعی هم راه پیدا کرد و نهادینه شد. در میان مردان هم همین نظام حیوانی برتری موجود قوی‌تر برقرار است و حتی در میان خود زن‌ها نیز. مردان با مقام و ثروت و ظاهر و اندام و... رقبایشان را از دور خارج می‌کنند و فارغ از اینکه هر مرد با بیش از یک زن رابطه دارد یا نه تمام تلاشش را برای خودنمایی و جلب‌توجه جنس مخالفش می‌کند.»

نظرات کاربران

ساناز
۱۴۰۲/۱۲/۱۹

با ارزش، تاثیر گذار و شگفت انگیز …

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۴۰,۰۰۰
۵۰%
تومان