دانلود و خرید کتاب تسهیل آموزش فارسی سیدمحمدمهدی غدیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تسهیل آموزش فارسی اثر سیدمحمدمهدی غدیری

کتاب تسهیل آموزش فارسی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تسهیل آموزش فارسی

کتاب تسهیل آموزش فارسی نوشتۀ سید محمدمهدی غدیری در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است. این کتاب ضمن پرداختن به تاریخچه‌ای از زبان فارسی، اصول و روش‌های موفق آموزش این زبان را برای تمامی پایه‌های ابتدایی توضیح می‌دهد.

درباره کتاب تسهیل آموزش فارسی

زبان فارسی حافظ وحدت سرزمینی ایران به‌عنوان کشوری متکثر است و از شاخصه‌های اصلی هویت ملی به شمار می‌رود. فارسی، به‌عنوان زبان تاریخی و نیز میانجی، موجب رشد فرهنگی و اجتماعی مردم ایران می‌شود. ضمن اینکه این زبان کلید فهم ذخایر ارزشمند علمی و ادبی تمدن ایرانی است. بر همین مبنا، برنامۀ درسی زبان‌آموزی در دورۀ ابتدایی از اهمیت فراوان برخوردار است.

دوره ابتدایی یکی از مقاطع مهم تحصیلی از جهت یادگیری برای همۀ دانش‌آموزان است. در این مقطع، کودکان با پایه‌ای‌ترین مفاهیم آشنا می‌شوند. آموزش‌های فارسی اگر به‌خوبی برای دانش‌آموزان جا نیفتد، مشکلات زیادی را در یادگیری این زبان در مقاطع بالاتر، یادگیری سایر دروس و موضوعات روزمرۀ زندگی برایشان ایجاد خواهد کرد؛ چراکه فارسی یکی از مهارت‌های ضروری و مهم در زندگی هر فردی است. پایۀ اول دبستان، سرآغاز آموزش‌های زبانی و مهارت‌های خواندن و نوشتن در دانش‌آموزان است؛ به‌همین دلیل کتاب فارسی اول دبستان را می‌توان یکی از کتاب‌های اساسی دورۀ ابتدایی در نظر گرفت. 

کتاب تسهیل آموزش فارسی می‌گوید درس فارسی، از یک سو مهم‌ترین درس در دستیابی به اهداف زبان‌آموزی، ادبی و فرهنگی دانش‌آموزان است و از سویی دیگر، یادگیری آن بر یادگیری درس‌های دیگری مانند علوم و ریاضی در پایۀ اول و پایه‌های بعدی، بسیار تأثیرگذار خواهد بود. همچنین، کتاب تسهیل آموزش فارسی، نکات مهمی را در رابطه با تسهیل آموزش فارسی بررسی می‌کند. در فصول ابتدایی به تعریف علم زبان فارسی و تاریخچه آن پرداخته؛ زیرا لازمۀ تدریس زبان فارسی این است که با چیستی و پیشینۀ این زبان آشنایی کامل داشت. سپس فارسی در مقطع ابتدایی به‌خصوص اول ابتدایی و اصول و مبنا و روش‌های موفق آموزش آن را توضیح داده است.

کتاب تسهیل آموزش فارسی در ۸ فصل تدوین شده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از: فصل اول: مقدمه‌ای بر زبان فارسی؛ فصل دوم: کلیات تدریس زبان فارسی در مقطع ابتدایی (ویژگی و معیارها)؛ فصل سوم: روش‌های نوین تدریس زبان در مقطع ابتدایی؛ فصل چهارم: آشنایی با ساختار و محتوای فارسی اول دبستان؛ فصل پنجم: اصول کاربرد بازی در فارسی؛ فصل ششم: تدریس حروف الفبای فارسی در کلاس اول؛ فصل هفتم: ویژگی‌های معلم در تدریس فارسی ابتدایی؛ فصل هشتم: تدریس خلاقیت محور و تأثیر آن بر یادگیری.

خواندن کتاب تسهیل آموزش فارسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران زبان فارسی و نیز معلمان حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان