دانلود و خرید کتاب مراجع را کوچ کن نه مشکل را مارسیا رینولدز ترجمه آرش براتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مراجع را کوچ کن نه مشکل را اثر مارسیا رینولدز

کتاب مراجع را کوچ کن نه مشکل را

معرفی کتاب مراجع را کوچ کن نه مشکل را

کتاب الکترونیکی مراجع را کوچ کن نه مشکل را نوشتۀ مارسیا رینولدز و ترجمۀ آرش براتی است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است. این اثر راهنمای استفاده از پرس‌وجوی تأمل برانگیز است. مراجع را کوچ کن نه مشکل را کتابی است که شما را از قضاوت‌ها جدا کرده و فعالانه گوش‌دادن را تقویت می‌کند.

درباره کتاب مراجع را کوچ کن نه مشکل را

امروزه باتوجه‌به تحولات منحصربه‌فرد و شگرف کوچینگ در حوزه‌های مختلف اجتماعی می‌توان با قاطعیت گفت این دانش به شکل عمیق و معناداری، تأثیرگذار است. وقتی دیدگاهمان مبتنی بر کوچینگ باشد، دیگر قضاوتی در کار نیست، فضای امن باعث می‌شود بیشتر گوش دهیم و کمتر حرف بزنیم و همچنان که به سمت اهداف خودمان گام برمی‌داریم معنای زندگی را زندگی کنیم. کوچینگ باید فرایند پرس‌وجو باشد، پرس‌وجویی تأمل‌برانگیز. هدف از پرس‌وجوی تأمل‌برانگیز یافتن راه‌حل و راهکار نیست؛ بلکه باید منجر به تغییری در ما گردد. آن‌چنان تغییری که باعث ایجاد تفکری انتقادی در مورد اندیشه‌هایمان شود. هرگاه که تفکر انتقادی در مورد اندیشه‌هایمان شکل گرفت، اشکالات در استدلال‌هایمان را می‌بینیم باورهایمان را ارتقا می‌بخشیم و ترس‌ها و تمایلاتی که بر تصمیماتمان تأثیرگذار است را شناسایی می‌کنیم و در این زمان است که اندیشه‌هایمان بازآرایی می‌شوند، بسط پیدا می‌کنند و راه‌حل ظاهر می‌شود.

رویه‌های لازم برای داشتن یک مکالمۀ کوچینگ متمرکز بر فرد و نه متمرکز بر راه‌حل چیست و چگونه پرس‌وجوی تأمل‌برانگیز ذهن را تغییر داده و منجر به شکل‌گیری دیدگاه‌های جدید می‌گردد؟ همچنین چگونه کوچینگ به مراجعین کمک می‌کند تفکر را خود به‌گونه‌ای بکاوند که خودشان هیچگاه به‌تنهایی قادر به انجام آن نیستند؟ پاسخ به این سؤالات را در کتاب مراجع را کوچ کن نه مشکل را خواهید یافت.

خواندن کتاب مراجع را کوچ کن نه مشکل را را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مبحث کوچینگ مناسب است.

بخشی از کتاب مراجع را کوچ کن نه مشکل را

«مؤسسین فدراسیون بین‌المللی مربی‌گری این سؤال را مطرح کردند که «فرق مربی‌گری با درمان و مشاوره چیست؟» تعریف فدراسیون بین‌المللی مربی‌گری از مربی‌گری از دل این گفت‌وگو بیرون آمد:

«مربی‌گری شراکت با مراجع در فرایندی تفکربرانگیز و خلاق است که آنان را ترغیب می‌کند ظرفیت‌های شخصی و حرفه‌ای خود را به حداکثر برسانند.»

کلمهٔ کلیدی این تعریف شراکت است. حتی اگر مربیان تجربه و تحصیلات مربوطه را داشته باشند، به‌عنوان متخصص یا تحلیل‌گر عمل نمی‌کنند. مربیان اساساً شرکای فکری هستند و بر کمک به مراجعین تمرکز دارند تا از خلاقیت و منابع خود بهره بگیرند، آن سوی سدهای فکریشان را ببینند و مشکلات خودشان را حل کنند.

اشتیاق و تعهدی که نیروی لازم برای رشد مستمر مربی‌گری را فراهم می‌آورد، در تجربهٔ آن مربی‌گری، هم برای خود مربی و هم برای مراجع، ریشه دارد. زمانی که تسلیم اشتیاقم برای مشاوره دادن نمی‌شوم، هیچ‌چیز برایم رضایت‌بخش‌تر از دیدن لبخند مراجعینم نیست که متوجه می‌شوند به باوری منسوخ شده چسبیده‌اند. عاشق درخشش چشمانشان هستم وقتی خودشان جواب مشکلاتشان را پیدا می‌کنند. وقتی متوجه می‌شوند با دنبال کردن رؤیاهایشان به کسی صدمه نمی‌زنند، احساس آرامش و قدردانی می‌کنند. وقتی احساس می‌کنم جسارت مراجعینم غلیان می‌کند، باعث خشنودیم است که کمکشان می‌کنم خواسته‌هایشان را به حرکت درآورند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
اندیشه‌ها اصول ما هستند، برای بهتر و یا بدتر [شدن] جان دیویی
Haniye_vaziri
مربی‌گری از آن جهت ارزشمند است که هیچ‌کدام از ما خودمان به‌تنهایی تفکرمان را تغییر نمی‌دهیم.
کاربر ۲۰۶۳۷۱۱
«مربی‌گری شراکت با مراجع در فرایندی تفکربرانگیز و خلاق است که آنان را ترغیب می‌کند ظرفیت‌های شخصی و حرفه‌ای خود را به حداکثر برسانند.»
Haniye_vaziri

حجم

۳۵۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۳۵۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۷۱,۰۰۰
تومان