دانلود و خرید کتاب مقتل حسینی نوجوان علی شعیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقتل حسینی نوجوان اثر علی شعیبی

کتاب مقتل حسینی نوجوان

نویسنده:علی شعیبی
انتشارات:نشر معارف
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مقتل حسینی نوجوان

کتاب «مقتل حسینی نوجوان» نوشتۀ علی شعیبی است و نشر معارف آن را منتشر کرده است. این کتاب، روایت‌ تاریخی حادثۀ عاشورا برای نوجوانان است. 

درباره کتاب مقتل حسینی نوجوان

عشق به امام حسین (ع) در وجود همۀ شیعیان قرار دارد و هر روز این محبت بیشتر می‌شود. شیعیان از کودکی آموخته‌اند که با پوشیدن لباس سیاه و برگزاری مراسم عزاداری یاد عاشورا را زنده نگه دارند و آن را به نسل‌های دیگر منتقل کنند. علاوه بر این، آشنایی با واقعۀ کربلا و اتفاقاتی که در محرم آن سال افتاد افراد را با ابعاد قیام تاریخی امام حسین (ع) آشنا می‌کند. استفاده از کتاب‌ و داستان نیز یکی از راه‌های انتقال مفاهیم کربلا است که ضمن پاسخ‌دادن به سؤالات ذهن جستجوگر کودکان و نوجوانان، موجبات آشنایی و دوستی همیشگی نسل جوان با امام حسین (ع) و یارانش را فراهم می‌کند. کودکان و نوجوانان شاید سن کمی داشته باشند، اما اگر فرصت‌های خوبی برای اندیشیدن آنها فراهم شود، در رشد تفکر آنها تأثیر فراوانی خواهد گذاشت.

کتاب مقتل حسینی نوجوان قصد دارد خوانندگان را با قیام امام حسین (ع) و دلیل شکل‌گیری آن آشنا کند. علی شعیبی تلاش کرده است با زبانی ساده و گنجاندن مطالبی مفید و کاربردی حادثۀ عاشورا و اتفاقات آن را برای خوانندگان بیان کند.

کتاب مقتل حسینی نوجوان ۵ فصل دارد. فصل اول به تولد و دوران کودکی امام حسین (ع) می‌پردازد. فصل دوم مطالبی دربارۀ ریشۀ ماجرای کربلا بیان می‌شود. خلافت ابوبکر،‌ عمر،‌عثمان، امام علی (ع) مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد مسئلۀ امام حسن و معاویه بیان می‌شود. موضوع فصل سوم قیام، خلافت یزید و قیام امام حسین (ع) است. فصل چهارم اتفاقات کربلا تشریح می‌شود و فصل پنجم به ارائۀ مطالبی دربارۀ ثواب گریه کردن بر امام حسین و لعنت بر دشمنانش پرداخته شده است.

خواندن کتاب مقتل حسینی نوجوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب های مذهبی و همچنین کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب مقتل حسینی نوجوان

«خداوند به فرشتۀ وحی جبرئیل دستور داد تا با هزار دسته فرشته به نزد حضرت محمد (ص) برود و به او تبریک بگوید. جبرئیل به همراه هزار دستۀ هزارتایی از فرشتگان به‌سوی محمد (ص) رفت. در راه، از بالای جزیره‌ای عبور کردند؛ در آنجا فطرس زندگی می‌کرد. فطرس فرشته‌ای بود که در انجام مأموریت خود کوتاهی کرده به همین دلیل بالش شکسته و به جزیره‌ای در زمین تبعید شده بود. فطرس هفت سال در آن جزیره عبادت خدا را کرد تا اینکه امام حسین (ع) متولد ش. فطرس جبرئیل را صدا کرد و پرسید: کجا می‌روید؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۷,۵۰۰
تومان