دانلود و خرید کتاب رب لوبیای شیرین دورین سوکگاوا ترجمه فریناز بیابانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رب لوبیای شیرین اثر دورین سوکگاوا

کتاب رب لوبیای شیرین

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رب لوبیای شیرین

کتاب الکترونیکی رب لوبیای شیرین نوشتۀ دورین سوکگاوا و ترجمۀ فریناز بیابانی است و انتشارات دانش‌آفرین آن را منتشر کرده است. کتاب رب لوبیای شیرین دربارۀ سنتارو که مردی میان‌سال است و بعد از گذراندن دوره‌ای حبس، در مغازه کوچکی در توکیو، پنکیک دورایاکی می‌فروشد، است. او انگیزه و امید چندانی به کار و زندگی‌اش ندارد. تا اینکه پیرزنی با ظاهر عجیب و گذشته‌ای مرموز به نام توکو سر راهش قرار می‌گیرد. رابطه سنتارو و توکو با یک دخترمدرسه‌ای به نام واکانا، داستانی تلخ‌وشیرین درباره قدرت دوستی، امید، معنای زندگی و قضاوت‌ها و پیش‌داوری‌های جامعه است.

درباره کتاب رب لوبیای شیرین

رمان یکی از راه‌های انتقال احساسات است. نویسنده برای بیان حقیقت احساسات و عواطفش به زبانی نیاز دارد که او را از سردی مکالمه روزمره دور کند و بتواند با آن خیالش را معنا کند و داستان و رمان همین زبان است. با داستان از زندگی ماشینی و شلوغ روزمره فاصله می‌گیرید و گمشده وجودتان را پیدا می‌کنید. این احساس گمشده عشق، دلتنگی، دوری و تنهایی و چیزهای دیگری است که سال‌ها نویسندگان در داستانشان بازگو کرده‌اند.

داستان معاصر در بند چیزی نیست و زبان انسان معاصر است. انسان معاصری که احساساتش را فراموش کرده‌ است و به زمانی برای استراحت روحش نیاز دارد. نویسنده در این کتاب با احساسات خالصش شما را از زندگی روزمره دور می‌کند و کمک می‌کند خودتان را بهتر بشناسید. این کتاب زبانی روان و ساده دارد و آیینه‌ای از طبیعتی است که شاید بشر امروز فرصت نداشته باشد با آن خلوت کند. 

در رمان رب لوبیای شیرین می‌خوانیم که سنتارو شکست‌خورده است. او سابقه کیفری دارد، زیاد مشروب می‌نوشد و رؤیای نویسنده شدنش فقط یک خاطرۀ دور است. تنها با شکوفه دادن درختان گیلاس به نشانه گذشت زمان، او روزهای خود را در یک شیرینی‌فروشی کوچک می‌گذراند که دورایاکی، نوعی پنکیک پر از خمیر لوبیا شیرین را می‌فروشد. اما همه چیز در شرف تغییر است. توکوئه، زنی سالخورده با گذشته‌ای آشفته وارد زندگی او می‌شود. بهترین خمیر لوبیا شیرینی که سنتارو تابه‌حال چشیده است را درست می‌کند. او شروع به آموزش هنر خود به او می‌کند، اما با شکوفاشدن دوستی آنها، فرار از فشارهای اجتماعی غیرممکن می‌شود و راز تاریک توکو فاش می‌شود. با عواقبی ویرانگر. کتاب رب لوبیای شیرین رمانی تکان‌دهنده دربارۀ بار گذشته و قدرت رستگاری در دوستی است. نثر زیبای دورین سوکگاوا قلب‌ها را در سراسر جهان تسخیر کرد است.

خواندن کتاب رب لوبیای شیرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به رمان‌هایی با موضوعات اجتماعی مناسب است.

بخشی از کتاب رب لوبیای شیرین

«دوراهارو هفت روز هفته و در تمام طول سال باز بود. هر صبح ساعت ۱۱ سنتارو کرکره‌ها را بالا می‌کشید. او معمولاً لباس و پیشبند کارش را دو ساعت قبل‌تر می‌پوشید و خمیر پنکیک و رب لوبیا را برای تهیه‌ی دورایاکی آماده می‌کرد. بیشتر شیرینی‌فروشان برای این کار زمان بیشتری صرف می‌کردند اما در دوراهارو داستان فرق می‌کرد.

امروز هم مانند هر روز دیگری، سنتارو قهوه‌ی روزانه‌اش را سر کشید و جعبه‌ی مقوایی که روی پیاده‌رو جا خوش کرده بود را با لگد به آشپزخانه هل داد. داخل جعبه رب لوبیای چینی بود که با آن دورایاکی‌هایش را پر می‌کرد. رئیس فقیدش همیشه از رب لوبیای آماده استفاده می‌کرد و سنتارو راه او را ادامه داده بود و یک عمده‌فروش خوش برخورد روزانه پنج کیلو از آن رب برایش می‌آورد.

سنتارو از داخل مغازه یک تشت پلاستیکی بزرگ آورد و شروع یه مخلوط‌کردن محتویات جعبه با رب باقی مانده از روز گذشته کرد. رب لوبیا می‌توانست بدون از دست دادن بیش از حد عطر و کیفیتش برای مدت کوتاهی در یخچال نگهداری شود و پخت و پز در دوراهارو به شدت به این ویژگی اتکا داشت. اگرچه این نوع بازیافت غیرقانونی محسوب نمی‌شد اما اکثر شیرینی‌فروش‌ها از این روش استفاده نمی‌کردند....»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

حجم

۸۵۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان