دانلود و خرید کتاب هوش مصنوعی با پایتون ترجمه محمدحسین ارسطو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش مصنوعی با پایتون اثر محمدحسین ارسطو

کتاب هوش مصنوعی با پایتون

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هوش مصنوعی با پایتون

کتاب هوش مصنوعی با پایتون نوشته و ترجمهٔ محمدحسین ارسطو است. انتشارات نسل روشن این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب هوش مصنوعی با پایتون

کتاب هوش مصنوعی با پایتون که در ۱۹ فصل تنظیم شده، مفاهیم اساسی حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی مانند شبکه‌های عصبی مصنوعی، پردازش زبان طبیعی یادگیری، ماشین یادگیری عمیق، الگوریتم های ژنتیک و… و همچنین پیاده‌سازی آن توسط زبان برنامه‌نویسی پایتون را پوشش داده است. کتاب هوش مصنوعی با پایتون آموزشی برای فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی است.

به‌گفتهٔ پدر هوش مصنوعی، «جان مک‌کارتی»، هوش مصنوعی، علم و مهندسی ساخت ماشین‌های هوشمند، به‌ویژه برنامه‌های رایانه‌ای هوشمند است. هوش مصنوعی روشی است برای اینکه یک رایانه، یک ربات کنترل‌شده توسط رایانه یا یک نرم‌افزار مشابه انسان‌های باهوش، هوشمندانه فکر کنند. هوش مصنوعی با مطالعهٔ نحوۀ تفکر مغز انسان و نحوۀ یادگیری، تصمیم‌گیری و عملکرد انسان در حین تلاش برای حل یک مسئله و سپس استفاده از نتایج این مطالعه به‌عنوان مبنای توسعۀ نرم‌افزارها و سیستم‌های هوشمند انجام می‌شود.

توسعۀ هوش مصنوعی با هدف ایجاد هوشی مشابه انسان در ماشین‌ها آغاز شده است. آیا یک ماشین می‌تواند مانند انسان‌ها فکر و رفتار کند؟

خواندن کتاب هوش مصنوعی با پایتون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد هوش مصنوعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب هوش مصنوعی با پایتون

«الگوریتم ژنتیک چیست؟

الگوریتم‌های ژنتیک (GAs) الگوریتم‌های مبتنی بر جست‌وجو هستند که بر اساس مفاهیم انتخاب طبیعی و ژنتیک می‌باشند. GA ها زیرمجموعه‌ای از شاخه بسیار بزرگ‌تری از محاسبات هستند که به عنوان محاسبات تکاملی شناخته می‌شوند.

GA توسط جان هالند و دانشجویان و همکارانش در دانشگاه میشیگان، به ویژه دیوید ای. گلدبرگ توسعه داده شد. از آن زمان بر روی مسائل مختلف بهینه‌سازی و با درجه موفقیت بالایی امتحان شده است.

در GA، مجموعه‌ای از راه‌حل‌های ممکن برای مشکل داده شده داریم. سپس این محلول‌ها دچار نوترکیبی و جهش می‌شوند (مانند ژنتیک طبیعی)، فرزندان جدیدی تولید می‌کنند و این روند برای نسل‌های مختلف تکرار می‌شود. به هر فرد (یا راه‌حل نامزد) یک مقدار تناسب (بر اساس مقدار تابع هدف) اختصاص داده می‌شود و به افراد مناسب شانس بیشتری برای جفت‌گیری و تولید افراد مناسب داده می‌شود. این با نظریه داروینی بقای بهترین‌ها مطابقت دارد.

بنابراین، افراد راه‌حل‌های بهتر را در طول نسل‌ها تکامل می‌دهد تا زمانی که به یک معیار توقف برسند.

الگوریتم‌های ژنتیک از نظر ماهیت به اندازه کافی تصادفی هستند، اما عملکرد بسیار بهتری نسبت به جست‌وجوی محلی تصادفی دارند (جایی که ما فقط راه‌حل های تصادفی را امتحان می‌کنیم و بهترین‌ها را تاکنون پیگیری می‌کنیم)، زیرا از اطلاعات تاریخی نیز بهره‌برداری می‌کنند.»

*

«گفتار، اساسی‌ترین وسیله ارتباط انسان بالغ است. هدف اصلی پردازش گفتار ایجاد تعامل بین انسان و ماشین است.

سیستم پردازش گفتار عمدتاً سه وظیفه دارد:

اول، تشخیص گفتار که به دستگاه اجازه می‌دهد تا کلمات، عبارات و جملاتی که ما صحبت می‌کنیم را دریافت کند.

دوم، پردازش زبان طبیعی که به ماشین اجازه می‌دهد آنچه را که ما صحبت می‌کنیم بفهمد.

سوم، سنتز گفتار برای اجازه دادن به ماشین برای صحبت کردن.

این فصل بر روی تشخیص گفتار و فرآیند درک کلماتی که توسط انسان‌ها گفته می‌شود تمرکز دارد. به یاد داشته باشید که سیگنال‌های گفتار با کمک میکروفون گرفته می‌شود و سپس باید توسط سیستم درک شود.

ساخت یک تشخیص‌دهنده گفتار

تشخیص گفتار یا تشخیص خودکار گفتار (ASR) مرکز توجه پروژه‌های هوش مصنوعی مانند روباتیک است. بدون ASR، نمی‌توان تصور کرد که یک ربات شناختی، با یک انسان تعاملی داشته باشد. با این حال، ساختن یک تشخیص‌دهنده گفتار چندان آسان نیست.»

نظرات کاربران

کاربر ۷۰۲۶۴۳۵
۱۴۰۲/۰۵/۲۰

سلام طاقچه جان من خیلی دنبال این نوع کتاب ها می گشتم که بلاخره تو برنامه شما پیدا کردم.در ضمن برنامتون نسبت به برنامه های کتابراه و فیدیبو رابطه کاربری خوبی و سرعت خوبی داره.با قدرت به کارتون ادامه بدید

- بیشتر
کاربر ۱۴۹۳۴۱۱
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

کتاب خوبی برای اون های که به دنبال هوش مصنوعی هستند است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
هوش از چه چیزی تشکیل شده است؟ هوش نامشهود است و تشکیل شده است از: استدلال یادگیری حل مشکل ادراک هوش زبانی
Amir Ganjkhani
هوش چیست؟ توانایی یک سیستم برای محاسبه، استدلال، درک روابط و قیاس‌ها، یادگیری از تجربه، ذخیره و بازیابی اطلاعات از حافظه، حل مشکلات، درک ایده‌های پیچیده، استفاده روان از زبان طبیعی، طبقه‌بندی، تعمیم و تطبیق موقعیت‌های جدید هوش نامیده می‌شود.
Amir Ganjkhani
هوش مصنوعی "علم و مهندسی ساخت ماشین‌های هوشمند، به ویژه برنامه‌های رایانه‌ای هوشمند" است.
Amir Ganjkhani
تمرکز اصلی یادگیری ماشین این است که به رایانه‌ها اجازه دهیم بدون دخالت انسان به طور خودکار یاد بگیرند.
Amir Ganjkhani

حجم

۶۴۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۶۴۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان