دانلود و خرید کتاب هنر خوب زندگی کردن رولف دوبلی ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

کتاب هنر خوب زندگی کردن

معرفی کتاب هنر خوب زندگی کردن

خلاصه‌کتاب هنر خوب زندگی کردن نوشتهٔ رولف دوبلی و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. ابزارهایی برای رسیدن به یک زندگی خوب در این کتاب ارائه شده‌اند.

درباره خلاصه‌کتاب هنر خوب زندگی کردن

چگونه مسیر جادوییِ شادی، ثروت و موفقیت را به روی زندگی‌تان باز کنید؟

آیا تا به‌ حال تجربه هدیه گرفتنِ پول در سال نو را داشته‌اید؟ پولی که از طرف افراد خانواده به ‌عنوان هدیهٔ سال نو به ما داده می‌شود، نسبت به پولی ‌که از کارکردن به دست می‌آوریم، راحت‌تر خرج می‌شود؛ اینطور نیست؟ پولی که در قالب هدیه دریافت می‌کنیم از کانالی متفاوت به‌ دست ما رسیده که آسان‌تر و اغلب بدون فکر کردن خرج می‌شود؛ اما از آنجایی که برای درآمدمان وقت زیادی صرف کرده‌ایم، خرج‌کردن آن کمی دشوارتر است. دلیل این اتفاق به‌ خاطر وجود عاملی به‌ نام «حساب ذهنی» است. این اصطلاح برای اولین ‌بار توسط ریچارد تالر استاد اقتصاد رفتاری دانشگاه شیکاگو مطرح شد.

تالر بر این باور است که هزینه‌های زندگی و یا درآمدها با توجه به حساب‌‌های ذهنی مختلفی که در ذهن ما وجود دارد، طبقه‌بندی می‌شوند. برای مثال درآمدی را که از طریق شغلمان به ‌دست می‌آوریم، در حساب ذهنیِ «سخت کار کردن برای کسب ثروت» ذخیره می‌کنیم. در عین ‌حال، اگر در پایان سال از محل کارمان پاداشی دریافت کنیم، آن درآمد را در حساب ذهنیِ «جایزه» ثبت می‌کنیم. اگر در این بین کمی خوش‌شانس باشیم و در قرعه‌کشی بانک برنده شویم، آن پول در حساب ذهنیِ «پول بادآورده» طبقه‌بندی می‌شود. بدین ترتیب همه ما با توجه به تعریفی که از لحاظ ذهنی برای هرکدام از دریافتی‌هایمان داریم، رفتار می‌کنیم.

به عنوان مثال تصور کنید که حسابی ذهنی به ‌نام «امور خیریه» در ذهنتان دارید که بر آن اساس سالانه مبلغ مشخصی را برای کمک به دیگران در نظر می‌گیرید. حال تصور کنید که به‌ خاطر سرعت غیرمجاز و یا تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی مشمول جریمه شده‌اید. پولی که باید بابت جریمه بپردازید قطعاً باعث ناراحتی و تأسفتان خواهد شد؛ با این ‌حال اگر در هنگام پرداخت جریمه با خود فکر کنید که جریمه همچون مالیاتی است که باعث رفاه اجتماعی خواهد شد، قطعاً احساس ‌بهتری خواهید داشت. به این طریق، جریمه‌ای که پرداخت می‌کنید از همان حساب ذهنیِ خیریه‌ای است که برای خود مشخص کرده بودید.

جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم با پیچیدگی و عدم قطعیت احاطه شده است. در این دنیای شلوغ دیگر نمی‌توان از طریق شهود دست به قضاوت‌های منطقی و درستی بزنیم. بنابراین به ابزارهایی نیازمندیم که از طریق آن بتوانیم به گونه‌ای معنادارتر به جهان و رویدادهایش نگاه کنیم. از طریق ابزارهای ذهنی که در این خلاصه کتاب معرفی خواهد شد، قادر خواهید بود که با درکی بهتر چالش‌های زندگی‌تان را پشت سر بگذارید.

چیزی که همه ‌ما به آن نیاز داریم، ایجاد یک جعبه‌ ابزار ذهنی است که از طریق آن بتوانیم هدفمندتر به وقایع اطرافمان نگاه کرده و زندگی بهتری برای خود و عزیزانمان بسازیم.

خواندن خلاصه‌کتاب هنر خوب زندگی کردن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران خواندن خلاصه‌کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب هنر خوب زندگی کردن

«زندگی همیشه ما را غافلگیر می‌کند؛ گاهی حتی در میان شادی‌هایمان با اتفاقی دردناک لبخندمان را خشک می‌کند. گاهی نیز در اوج غم با حادثه‌ای غیرمنتظره، موج امید را دوباره در قلبمان به جنبش درمی‌آورد. زندگی با هیچ کس خصومت شخصی ندارد، بلکه همه این تضادها در مجموع چرخه‌ای طبیعی از حیات و زیستن را تشکیل می‌دهند.

ما بخشی از زنجیره حیات هستیم و همانند طبیعت، زمستان و بهار زندگی‌مان را تجربه می‌کنیم. هیچ تضمینی وجود ندارد که فردا بهتر از امروز باشد یا بدتر! شاید نتوان بسیاری از اتفاقات زندگی را تحت کنترل گرفت، اما با تغییر دیدگاه و طرز فکر خود می‌توان تعبیری متفاوت از آن‌ها داشت.

هیچکدام از چیزهایی که اکنون در اختیار دارید، دائمی نیست. همسر، فرزند، ثروت و شغل شما ممکن است روزی دیگر وجود نداشته نباشند. باید بپذیرید که زندگی کامل نیست و همواره درد و رنج در کنار شادی، مهمان‌های همیشگی ما هستند. پذیرش، ابزار ذهنی قدرتمندی است که در سخت‌ترین شرایط شما را قوی و محکم نگه می‌دارد؛ حتی اگر بدترین اتفاق عمرتان را تجربه کنید!

بعد از اینکه ماهیت رنج و درد جهان را پذیرفتید، چرخه‌ای بودنِ اتفاقات را وارد چشم‌انداز زندگی‌تان کنید. هیچ رنجی همیشگی نیست و بعد از هر سختی آرامش خواهد آمد؛ همانطور که بعد از شبی تاریک، طلوع آفتاب جانی دوباره به جهان و موجوداتش می‌بخشد. اگر در حال حاضر شرایط سختی را تحمل می‌کنید، یقین داشته باشید که چرخه طبیعت مجدداً شما را در مسیری هموار قرار خواهد داد.

در کنار تمام این موارد، معنایی در زندگی‌تان خلق کنید که بر اساس آن بتوانید هر اتفاق ناگواری را به تجربه‌ای ارزشمند تبدیل کنید. اگر تفسیرتان از غم و رنج را به درس و کسب تجربه تغییر دهید، قطعاً تحمل ناکامی‌ها نیز برایتان آسان‌تر خواهد شد. شاید ما نتوانیم مانع بروز اتفاقات ناخوشایند شویم، اما تفسیر آن‌ها کاملاً تحت کنترل ماست؛ به این طریق می‌توانیم کنترل سرنوشتمان را در دست گرفته و از زندگی‌مان همانگونه که هست، لذت ببریم.»

معرفی نویسنده
عکس رولف دوبلی
رولف دوبلی

رولف دوبلی و کتاب‌های پرطرفدارش -از جمله هنر خوب زندگی کردن- برای مخاطب ایرانی‌ با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور شناخته شد و جا افتاد و محبوبیت مترجم به خوبی توانست کتاب‌های این نویسنده را برای مخاطبان ایرانی تبدیل به یک متفکر آشنا و کاردرست تبدیل کند. این موضوع به این معنی نیست که دوبلی با کتاب‌هایش دست روی موضوعات مهمی نمی‌گذارد! کتاب‌های دوبلی در سراسر دنیا پرفروش، محبوب و تاثیرگذار هستند و مخاطب‌های او برای کتاب‌های جدیدش سر از پا نمی‌شناسند!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

حجم

۱۷٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان