دانلود و خرید کتاب حقایقی از مرگ و زندگی جواد بهمنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقایقی از مرگ و زندگی اثر جواد بهمنی

کتاب حقایقی از مرگ و زندگی

معرفی کتاب حقایقی از مرگ و زندگی

کتاب حقایقی از مرگ و زندگی نوشتهٔ جواد بهمنی و محمدمسعود بهمنی است و انتشارات نظری آن را منتشر کرده است. این کتاب حقایقی از مرگ و زندگی را در قرآن کریم، نهج‌البلاغه و سخنان بزرگان یافته است.

درباره کتاب حقایقی از مرگ و زندگی

قرآن کریم که از سوی خداوند متعال توسط آخرین پیامبر ایشان، حضرت محمد (ص)، برای هدایت و راهنمایی خلق آورده شده است، نجات‌بخش و رهایی‌بخش انسان‌هاست. هر چقدر در این اقیانوس بی‌کران غوطه‌ور شویم و در آن تعقل و تعمق کنیم، بیشتر به عظمت و بزرگی خداوند پی برده و به خداوند متعال که با انسان صحبت می‌کند، نزدیک‌تر شده و از آن بهره‌مند می‌گردیم و دردها و مشکلات افراد و جامعه را شناخته و با راهنمایی آن، می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

خداوند در قرآن کریم از تاریخ گذشتگان و مسیر هدایت به سوی صراط مستقیم و ... می‌گوید و راه صواب و عقاب را به ما نشان می‌دهد و درصدد است که انسان در این زندگی کوتاه دنیایی دچار غفلت و گمراهی نشده و به راه راست هدایت گردد و چون انسان از خداست و دگر بار به سوی خداوند برمی‌گردد، در برگشت با چهره‌ای درخشان و نورانی به سوی خالق و آفرینندهٔ خود باز‌گردد و از آزمون‌های این دنیا سربلند و رستگار بیرون آید.

بسیاری از اندیشمندان و شاعران با اندرزها و پندهای خود نیز درصددند تا انسان به راه راست و حقیقت رهنمون نمایند و به نحوی راه نجات و رستگاری را به انسان و جامعه نشان دهند که در کتاب حقایقی از مرگ و زندگی سعی شده تا از گنجینه‌های هدایت بشری مواردی عنوان شده و حقایقی از مرگ و زندگی را با موضوعات متبوع و با استفاده ار آیات قرآن کریم و احادیث و نهج‌البلاغه و سخنان بزرگان و شعرهای شعرا این مفاهیم را تبیین و نشان دهد تا چراغ هدایتی باشد برای حق‌جویان و حق‌طلبان و دانش‌پژوهان.

حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «شفای دردها را از قرآن بخواهید و در سختی‌هایتان از آن یاری و کمک جویید؛ زیرا شفای بزرگ‌ترین دردها که کفر و شرک و نفاق و کج‌روی و گمراهی است در قرآن جویید، پس آنچه دوست دارید به‌وسیلهٔ قرآن از خدا بخواهید و با دوستی با قرآن به خدا نزدیک شوید.»

در مورد قرآن دکتر موریس فرانسوی می‌گوید: «محققاً قرآن بهترین و برترین کتابی است که قلم صنع و دست ازلی برای بشر ظاهر ساخته و بدون اغراق و مبالغه یا تعصب باید گفت از همه جهت قرآن، معجزه است.»

این کتاب به همت آقای جواد بهمنی که از اندیشمندان و فرهیختگان این مرز و بوم است به رشتهٔ نگارش درآمده است و پس از فوت ایشان (در سال ۱۳۸۹) دست‌نوشته‌های ایشان توسط فرزند آن شادوران مورد بازنگری و دسته‌بندی و تجدیدنظر قرار گرفت. 

خواندن کتاب حقایقی از مرگ و زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران و پژوهشگران حوزه‌های علوم قرآنی، دین‌شناسی و مطالعات مرگ پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حقایقی از مرگ و زندگی

«"کَیفَ تَکْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ کُنْتُمْ أَمْوَاتاً فَأَحْیاکُمْ ثُمَّ یمِیتُکُمْ ثُمَّ یحْییکُمْ ثُمَّ إِلَیهِ تُرْجَعُونَ"

"چگونه به خدا کافر می‌شوید و حال آنکه مرده بودید و شما را زنده کرد و دگر بار بمیراند و بازنده کند و عاقبت به‌سوی او بازمی‌گردید."

مرگ یکی از پررمز و رازترین مقوله‌های بشری است که اندیشمندان و متفکّرین وانبیاء و اولیای الهی در خصوص آن بسیار سخن گفته‌اند و سعی در حل این معمّا داشته‌اند.

اعتقاد مسلمانان به معاد و زندگی بعد از این دنیای فانی و حساب‌رسی به اعمال خوب و بد انسان‌ها از اصول دین مبین اسلام می‌باشد لذا مرگ در این زندگی دنیایی، پایان راه نیست و تازه شروعی است برای رجعت مجدد به سوی خداوند متعال، چراکه از او هستیم و به سوی او باز می‌گردیم.

تعدادی از انسان‌های بزرگ از جمله حضرت علی (ع) به استقبال مرگ می‌رفتند. ایشان از پیغمبر گرامی اسلام- حضرت محمّد (ص) شنیده بودند که به حضرت علی (ع) گفته بودند که: "ای علی تو به دست شقّی‌ترین افراد این امت کشته می‌شوی" و حضرت علی (ع) بعد از رحلت رسول گرامی (ص) می‌فرمود: "پس کجا ماند آن مرد شقّی" که در سحرگاه ۱۹ ماه مبارک رمضان مورد ضربت ابن‌ملجم قرار گرفتند و در ۲۱ ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند و در هنگام ضربت خوردن ندای "به خدا رستگار شدم" را سر دادند.

درحالی‌که برای بسیاری از انسان‌ها مرگ، بسیار ناگوار و ناخوشایند است بسیاری از فلاسفه و اندیشمندان در مورد این معمای بزرگ که در مسیر راه انسان است، سخن گفته‌اند و برای رسیدن به آرامش روح بعد از مرگ مواردی را بازگو کرده‌اند.

از دیدگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، هر آنجه در نظر انسان شر و بد و بدون هدف است در سنجش با کل هستی و نظام گیتی هم نیک است و هم دارای هدف. ولی انسان چون دیدی محدود و تنگ‌نظر دارد بسیاری از موارد را شر و بی‌هدف می‌داند و می‌گوید: "مرگ نه نیستی مطلق است بلکه امری نسبی و با هدف است و همچون هر رویداد بظاهر شر، نسبت به جریان کُلّ عالم، شر نمی‌تواند باشد، چراکه انسان جزئی از عالم بی‌کران مخلوقات است (عالمی که در آن نظم عجیبی و هماهنگی خاصی برقرار است و دارای نظام اکمل و هدفی معیّن است) و مرگ که به نظر انسان پدیده‌ای غم‌افزا و ناهموار از رویدادهای این دنیا است و در مقایسه با کُلّ خلقت و آفرینش، نه شر است و نه بی‌هدف.»

مرغ قدم (جلد سوم)
مسعود ریاعی
محاکم شرع
علی ابوالحسنی (منذر)
نمایش رنج تهران در سینمای ایران
بهارک محمودی
مدیریت ارتباط با مشتری
بهمن حیدری
پیتر پن
النور گراهام
صفحه‌آرایی حرفه‌ای با ADOBE INDESIGN
محمد حیدریان
زیست شناسی در تربیت بدنی
محمد شبانی
مجموعه قوانین و مقررات فناوری‌های مالی «فین‌تک‌ها»
صنم غنی‌زاده
کارآفرینی
بروس ر. برینجر
مهارت های زندگی نوین (۵)
محمدعلی اقلامی
روش های کاربردی در مقابله با اضطراب
موسسه چاره جویی بحران و تروما (CTRI)
روان شناسی ورزش و تمرین
مریم نزاکت الحسینی
مالکیت فکری و استراتژی های تأمین مالی استارتاپ های فناوری
جرالد بی هالت
این فقط یک هشدار اشتباه است (کتاب کار)
جان پیاسنتینی
جغرافیای تاریخی خراسان بزرگ
مریم خسروآبادی
مهار کمال گرایی
آنتها فورسلند
چشمهایش
عاطفه میرزایی
جمهوری کامرون
احمد علامه فلسفی
بلاکچین برای کسب و کارها
دیوید فورلانگر
مطالب کلیدی و کاربردی در بازاریابی و تجارت بین الملل و صادرات
ایرج زینال‌زاده
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
انسان متعلّق به این عالم خاکی نیست و روح او از عالم ملکوت چند صباحی میهمان این جسم خاکی است:
MAHMOUD*EBRAHIMI
استاد شهید مطهری در مورد انسان می‌گوید: "انسان آن اندازه که از ناحیه خود در اثر آلودگیها و اختلافات روحی آزار می‌بیند از ناحیه طبیعت و انسان‌های دیگر آزار نمی‌بیند."
MAHMOUD*EBRAHIMI

حجم

۱۰۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۰۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان