دانلود و خرید کتاب نقش غرب در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران حامد گومه ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش غرب در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران اثر حامد گومه ای

کتاب نقش غرب در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران

معرفی کتاب نقش غرب در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران

کتاب الکترونیکی «نقش غرب در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران» نوشتهٔ حامد گومه ای و سیدداوود ابراهیمیان سنگچالی و محمدرضا کاظمی در انتشارات نظری چاپ شده است. جنگ نرم در مقابل جنگ سخت عبارت است از هر نوع اقدام روانی و تبلیغات رسانه‌ای که جامعه را هدف قرار می‌دهد و بدون ایجاد درگیری نظامی، طرف مقابل را به شکست وا می‌دارد.

درباره کتاب نقش غرب در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران

در مقدمهٔ کتاب نقش غرب در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران مصادیق جنگ نرم اینگونه برشمرده شده‌اند: براندازی، جنگ اینترنتی، ایجاد شبکه‌های رادیوتلویزیونی و پخش شایعات اشکال. جنگ نرم در صدد تضعیف اندیشه و تفکر جامعهٔ مورد نظرش است و می‌تواند با تبلیغات رسانه‌ای، موجب از بین رفتن نظم سیاسی و اجتماعی شود.

جنگ نرم، ابتدا توسط کمیته خطر و در زمان جنگ سرد در دهه ۱۹۷۰ و با همفکری مدیران سابقه‌دار و اساتید برجستهٔ علوم سیاسی سازمان سیا و پنتاگون طراحی و تأسیس شد. به همراه اصلاحات گورباچف، ایجاد فضای باز سیاسی و تغییر در قوانین اقتصادی شوروی سابق (پروسترویکا) این کمیته با حذف جنگ سخت، تنها راه شکست بلوک شرق را جنگ نرم و فروپاشی از درون می دانست. سیاستمداران پنتاگون و سیا با راهبردهای دکترین مهار و جنگ رسانه‌ای موجبات فروپاشی شوروی را فراهم آوردند.

مؤلفین کتاب نقش غرب در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران به این موضوع می‌پردازند که کارشناسان سیاسی کشورهای غربی معتقدند که دیگر نمی‌توان با حمله نظامی ایران را نابود کرد؛ بنابراین تنها راه سرنگونی نظام جمهوری اسلامی، جنگ نرم و به کارگیری تکنیک‌های عملیات روانی است. نویسندگان این اثر در ادامه وسعت سرزمینی، ازدیاد جمعیت، برخورداری از امکانات نظامی، منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی ممتاز در خاورمیانه را از دلایل قدرت زیاد جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

کتاب نقش غرب در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران مطالعهٔ تاریخ سیاسی دوران جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب نقش غرب در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران

«دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و«سلطان و رعیت» بود و پادشاهان احساس می‌کردند که فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به کار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه کرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان