دانلود و خرید کتاب گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی جلال جلال شکوهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی اثر جلال جلال شکوهی

کتاب گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی

معرفی کتاب گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی

کتاب الکترونیکی «گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی» نوشتهٔ جلالی شکوهی و اباذر فتح‌اله‌زاده و یوسف بیگ‌باباپور در نشر میراث ماندگار چاپ شده است.

درباره کتاب گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی

زمانی که هنوز نیوتن‌ها و کَپلرها به دنیا نیامده بودند، خواجه‌نصیرها و ابن هیثم‌های ما دانش اعجاب‌انگیز بشری را تا جایی که در باور بشر آن عصر نمی‌گنجید، چنان بارور کرده بودند که دانشمندان جهان را وامدار خود ساختند؛ و وقتی می‌بینیم که بیش از ۴۰۰ سال قانون ابن‌سینا مهم‌ترین کتاب درسی آموزش پزشکی در دانشگاه‌های معتبر اروپا بود و پس از اختراع صنعت چاپ، سومین کتاب چاپی دنیا محسوب می‌شود، و هزاران‌هزاران تأثّری که دانش جهان از این تمدن بهره‌ها برده و به پیشرفت بشر کمک کرده است. نسخه‌های خطی، میراث بسیار ارزشمندی است که نشان می‌دهد تمدن ما در گذشته تا کجا رسیده بود و چه تأثیری در ارتقای دانش بشری در جهان داشته است. این کتاب تلاش دارد گامی در جهت احیای این میراث گرانقدر بردارد.

کتاب گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعه دربارهٔ طب سنتی ایران پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب  گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی

این غار در کمرۀ کوهی صخره‌ای، رو به جنوب قرار گرفته است و از بستر رودخانۀ مُردیچای حدود ۱۶۰۰ متر ارتفاع دارد. دهانۀ غار هشت متر است و ارتفاعش به ۲۵ تا ۴۰ متر می‌رسد. طول و عرض میدان اول غار تقریباً ۴۰ تا ۶۰ متر است که مساحت ۲۴۰۰ متری را تشکیل می‌دهد. در ابتدای ورود به غار، کتیبه‌ای به زبان روسی دیده می‌شود که تاریخ آن مربوط به سال ۱۹۲۵ میلادی است. در ابتدای ورودی غار میدان بزرگی وجود دارد که سقف آن لانۀ کبوتران است. پس از تونل کم ارتفاعی که در سمت راست قرار دارد، میدان نسبتاً بزرگ دیگری نیز وجود دارد. در سمت شمالی و شمال شرقی میدان دوم، چهار حفره و فرورفتگی گود به چشم می‌خورد که نشان دهندۀ وجود چهار حلقه چاه است که ارتفاع این چاه‌ها بدین قرار است: چاه نمرۀ یک ۱۵ متر، چاه نمرۀ دو ۳۷ متر، چاه نمرۀ سه ۱۵ متر، چاه نمرۀ چهار ۲۳ متر است که چاه‌های یک و دو در پائین به هم متصل و به همان جا محدودند. ولی چاه‌های سه و چهار در عین اتصال به هم در زیر امتداد دارند. در این میدان صخره‌های بزرگی دیده می‌شود که تا خردادماه به دلیل ریزش آب‌های زیرزمینی سطح آنها لغزنده بوده و عبور از آنها احتیاط زیادی را می‌طلبد. سپس این میدان بزرگ به اتاق‌های بزرگ و در نهایت به تونل‌های باریکی ختم می‌شود. در سقف اتاق‌ها زمانی صدها خفاش به حال آویزان دیده می‌شدند که با هماهنگی خاصی به طور موزون در نوسان بودند ولی حال به علت رفت‌وآمدهای زیاد داخل غار جایی برای خفاشان نمانده و کم‌کم جای خودشان را به انسان‌ها داده‌اند و خودشان در دل تاریکی‌های چاه‌ها گم شدند. در این غار تالارها و معابر جالب وجود دارند که هرکدام با اسمی توسط غارنوردان نام گذاری شده که به طور مثال می‌توان به تالار غمگین، تالار معبد، چاه و تالار خفاش، تالار آینه، حوض کوثر، پیست اسکی، چاه داوود و ... اشاره کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان