دانلود و خرید کتاب بازی را جدی بگیرید سعید الوندکوهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازی را جدی بگیرید اثر سعید الوندکوهی

کتاب بازی را جدی بگیرید

معرفی کتاب بازی را جدی بگیرید

کتاب بازی را جدی بگیرید نوشتهٔ سعید الوندکوهی در انتشارات میعاد اندیشه به چاپ رسیده است. بازی را جدی بگیرید کتابی است که پس از بررسی نظریه‌هایی در مورد دلیل جذابیت بازی‌ها، به معرفی روش‌های مدرن استفاده از بازی‌ها برای ایجاد انگیزه در کارهای دیگر می‌پردازد.

درباره کتاب بازی را جدی بگیرید

چرا بازی‌ها این‌قدر جذاب هستند؟‌ آیا از این جذابیت می‌توان برای اهدافی به‌جز سرگرمی بهره برد؟ کتاب بازی را جدی بگیرید ابتدا تعریف‌های مختلفی که از مفهوم «بازی» ارائه شده را بررسی می‌کند و سپس با نگاهی به نظریه‌های انگیزش، به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا بازی‌ها جذاب هستند.

این کتاب در ادامه به بررسی دو رویکرد نو برای استفاده از بازی در محیط‌های رایانه‌ای غیربازی می‌پردازد. این دو رویکرد، «بازی‌های جدی» و «بازی‌گون‌سازی (Gamification)» هستند. برای توضیح این دو مفهوم، عناصر بازی معرفی شده نحوه کارکرد هرکدام توضیح داده می‌شود. در ادامه‌ی کتاب، تاثیرپذیری افراد با شخصیت‌ها، سنین، و جنسیت‌های مختلف از عناصر بازی بررسی‌شده و در انتها، نمونه‌هایی از کارکرد بازی‌ها در محیط‌های آموزش الکترونیکی معرفی می‌گردد.

خواندن کتاب بازی را جدی بگیرید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مخاطبان عمومی این کتاب همه افرادی هستند که به بازی‌ها و چگونگی اثرگذاری آنها علاقه‌مندند. به‌علاوه، کسانی که به‌طور تخصصی در کسب‌وکارهای الکترونیکی (به‌ویژه حوزه آموزش) فعالیت می‌کنند و به‌دنبال راه‌هایی برای درگیر کردن بیشتر مشتریان با محصول خود هستند.

بخشی از کتاب بازی را جدی بگیرید

در دهه ۱۹۷۰ یک روان‌شناس به نام میهای چیکسنتمیهای به‌طور تجربی «غوطه‌وری» را مورد بررسی قرار داد. او فهمید که احساساتی که یک فرد حین انجام یک کار دارد به تعادل یا عدم تعادل میزان مهارت او و دشواری آن کار بستگی دارد. به این معنا که وقتی مهارت فرد برای انجام کاری کافی نیست احساس درماندگی می‌کند و اگر کار برای میزان مهارتش آسان باشد، بی‌حوصله و خسته می‌شود. اما هنگامی که مهارت و دشواری کار متناسب هستند، فرد می‌تواند وارد مرحله غوطه‌وری شود.

وقتی شخصی در یک فعالیت غوطه‌ور شده باشد:

 ۱- تمرکز بسیاری زیادی روی آن کار دارد.

 ۲- احساس می‌کند که فعالانه کنترل اوضاع را در اختیار دارد.

 ۳- خودآگاهی‌اش را از دست می‌دهد.

 ۴- گذشت زمان را به‌درستی حس نمی‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان