نظرات درباره کتاب فقر احمق می کند و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب فقر احمق می کند اثر سید امیرحسین میرابوطالبی

نظرات کاربران درباره کتاب فقر احمق می کند

۳٫۶
(۲۶۲)
msm
سلام. نظری که دارم میذارم بعد از مطالعه یک سوم کتابه. کتاب واقعاً خوبه، فوق العاده نیست، ولی خیلی خوبه. بیش از این که درستی یا نادرستی ادعای کتاب در مورد نظریه مطرح شده در آن برام مهم باشه (که عملاً باید گفت هیچ نظریه‌ای در علوم انسانی «درست» نیست، ولی بعضی از آنها به درد بخور هستند!) مثالهای دقیق و دردناکش برام جالبه. چرا ما انسانها یه وقتهایی انقدر احمق میشیم؟ مثالهای کتاب بعضاً برای ما آشناست، ولی بعضیاش حتی قبلاً نظرمون رو جلب نکرده و انگار از حماقت خودمون بی خبر بودیم! برای مثال، رجوع کنید به فصل ۴، تخصص. دو تا مثال اول فصل داره که وقتی خوندم، به خودم برای تمام وقتهایی که اونطور رفتار کردم، ناسزا گفتم. سرتون رو درد نیارم، کتاب ادعای بزرگی داره که صحت‌سنجیش راحت نیست. ولی مثلهاش روشنگره.
1984
ی کتاب عالی و جالب. اثرات فقر،کمبود،عقده ها و... بر ذهن و مغز افراد. فقر و کمبود و کمیابی رو معادل هم فرض کنید و به جای «تنگنای پهنای باند» هم «کاهش کارایی (حضور) ذهن»؛ البته که در اصل کمبود و فقر فقط بحث کمبود پول نیس و شامل همه چی میشه. نام اصلی کتاب هم اینه Scarcity : Why Having Too Little Means So Much کمیابی : چرا خیلی کم داشتن، خیلی زیاد معنی میده. به نظرم بهتره نامش این میشد : چگونه کمبود می‌شود همه چیز.
ehsan
با توجه به اسمش، انتظار چیز دیگه ای رو داشتم از کتاب...
narin
کتاب خوبی بود؛ اصل کتاب راجب کمیابی هایی هست که در موقعیت های گوناگون زندگی پیش میاد و مابغی تکرار مکررات و مثال های متفاوتی که در زمینه های متفاوت زده میشه تا مخاطب ابعاد کمیابی رو درک کنه. نکته ای که هست اینه که ممکنه اسم کتاب ذهن رو در ابتدا به اشتباه بندازه که کتاب راجب ثروته اما در واقع موضوع همونطور که گفتم راجب کمیابی و فقر در زمینه های متفاوته. خوبیه کتاب هم اینه که همه ادما، چه دانش اموزا و دانشجو ها، چه صاحبان کسب و کار و کارمند ها و... میتونن از نکاتی که درش گفته میشه در زندگیشون استفاده کنن. در کل پیشنهاد میکنم که حتما این کتاب رو بخونین و البته بهتره که میکرو کتابش باشه که اضافه گویی های کتاب اصلی حذف بشه :)
انسیه پارسازاده
ذهن آدم رو درگیر موضوعات متفاوتی میکنه که در زندگیمون پیش میاد، به نظرم از اون دسته کتابایی هست که باید چندین بار خوند
بسیار علیست تشکر
بسیار عالیست مخصوصا از قسمت تاریخ ایران 300ساله قبل بیشتر علاقه دارم وسبک زندگی آنها از عوامل کمال تشکر دارم
hamed318
اول اینکه این کتاب هیچ ربطی به اقتصاد نداره! کاملا روان-رفتار شناسیه. دوم اینکه، چندین و چند مطالعه که عمدتا رفتارشناسانه و بیشتر توصیفی بوده اند، کنار هم گذاشته، مفاهیمی را در قالب کلمه هایی جدید درآورده، و همین! هیچ چیز خاصی ارائه نمیکنه.. برای من که اصلا جذاب نبود
Rasoul
👍👏
کاربر 8561784
خیلی کتاب نامفهومیه اگه تازه کتاب خوانی رو شروع کردید توصیه من اینه که اصلن نزدیکشم نشید چون به دردنمیخوره
امیر حسین حیدری
بسیار عالی
Hossein shiravand
عالیه
samkrv04
کتاب بسیار پرمفهوم و آموزنده
کتاب دوست :)
کتاب فوق العاده ای بود، و همونطور که یکی از بزرگواران هم در نظرات گفته اند شاید اسم کتاب کمی گمراهکننده باشد و اینکه بنظرم ۳۰۰ و اندی صفحه کمی زیاد بود، گویا مطالب در تعداد صفحات خیلی کمتری جمع میشه و مابقی فقط کش دادن موضوع میباشد. من هرچقدر جلوتر میرفتم میدیدم همون مطلب را هی داره تشریح میکند. ولی در کل خوبه و توصیه میکنم👌
کاربر 5832373
فقر احمق میکند فقیر کسی است ک زمانش را هدر داده و در زمان های پایانی یک کار، زمان کافی برای بازدهی مطلوب ندارد و بهره وری عملش را پایین می آورد مطالب کتاب علمی بود.
شهاب‌الدین آدینه عراقی
کمی زیاده گویی داشت اما پسندیدم و توصیه می‌کنم.
حسین مهری
مفاهیم این کتاب نسبتا خوبه، اما به شدت کم عمق. یعنی شما با خوندن صد صفحه از کتاب تمام کتاب رو متوجه شدی. نویسنده بیخودی خیلی کشش داده.
سجاد رحیمی مدیسه
متن کتاب ترجمه جالبی نداره و به نظر من، زیاد جذابیتی تو این کتاب نیست.
مهتاب
واقعا فوق‌العاده. در مورد تاثیری که کم‌یابی روی عملکردهای شناختی می‌ذاره. البته ترجمه یکم اذیتم کرد ولی بازم خوبه.
hadi samanipour
سلام. این کتاب بسیار خوب ترجمه شده است، نقصی در ترجمه آن ندیدم مگر اینکه معادل scarcity در فارسی برای متن این کتاب کمبود است نه کمیابی. نمی دانم چرا واژه کمیابی انتخاب شده. بهر حال هر جا در متن کمیابی دیدید به جای آن کمبود بگذارید تا معنی واضح و آشکارتر شود. قدر دان زحمت مترجم محترم هستم. ممنون
کاربر ۱۳۸۳۰۸۹
یک کتاب خوب و کاربردی از نشر فرهیخته ترجمان علوم انسانی.
کاربر ۳۳۸۹۳۲۱
برای همه برای همه این کتاب عالیست

حجم

۴۷۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۴۷۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان