دانلود کتاب صوتی آرمان شهری برای واقع گراها با صدای حسین غلامی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آرمان شهری برای واقع گراها اثر روتگر برگمن

دانلود و خرید کتاب صوتی آرمان شهری برای واقع گراها

نویسنده:روتگر برگمن
گوینده:حسین غلامی
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۳از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آرمان شهری برای واقع گراها

کتاب صوتی آرمان شهری برای واقع گراها نوشتهٔ روتگر برگمن و ترجمهٔ هادی بهمنی است. گویندگی این کتاب صوتی را حسین غلامی انجام داده و نشر نوین صوتی (نشر نوین) آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی آرمان شهری برای واقع گراها

کتاب صوتی آرمان شهری برای واقع گراها با ارائهٔ مثال‌هایی عملی به ما نشان می‌دهد که آرمان‌شهر یا همان مدینهٔ فاضله، جایی خیالی و دور از دسترس نیست. شهری در کانادا که کاملاْ بر فقر غلبه کرده یا درآمد همگانی، همگی مثال‌هایی از شهر‌هایی واقعی هستند که شاید برای ما آرزو باشند اما در واقعیت وجود دارند. کتاب صوتی «آرمان‌شهری برای واقع‌گرا‌ها» ما را به سفری تاریخی می‌برد که ایده‌هایی جدی، کاربردی و فراجناحی دارد؛ ایده‌هایی چالشی‌ که دیگر وقتش است آن‌ها را اجرا کنیم. در این کتاب صوتی با نگاهی به تک‌تک پیشرفت‌های تمدن، از اختراع برق و روشنایی، پایان‌یافتن عصر برده‌داری تا دموکراسی، درمی‌یابیم که همگی رؤیا‌های دست‌نیافتنی و آرمان‌شهری، افرادی بودند که پیش از ما زندگی می‌کردند؛ سپس کتاب صوتی حاضر، ما را با ایده‌هایی برای آرمان‌شهر عصر جدید روبه‌رو می‌کند؛ ایده‌هایی که مانند اسم واقعی هستند و دور از دسترس به نظر نمی‌آیند. نویسندهٔ کتاب حاضر که روتگر برگمن نام دارد، تاریخ‌شناس و نویسندهٔ برجستهٔ هلندی است. او کتاب‌هایی با موضوعات تاریخی، فلسفی و اقتصادی به نگارش درآورده است. مشهورترین اثر او را کتاب «آرمانشهری برای واقعگراها» دانسته‌اند که به چندین زبان ترجمه شده است. ایده‌ها و تحقیق‌های برگمن پیوسته مورد توجه رسانه‌هایی مانند واشینگتون پست، گاردین و بی‌بی‌سی قرار گرفته است.

شنیدن کتاب صوتی آرمان شهری برای واقع گراها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد شهر آرمانی یا اوتوپیا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی آرمان شهری برای واقع گراها

«به‌عبارت‌دیگر، باید ورود به سرزمین فراوانی را خوش‌آمد بگوییم.

به زندگی خوب. به عشرتگاهی که تقریباً همه ثروتمند، امن و سالم هستند. جایی که تنها فقدان یک چیز احساس می‌شود: دلیلی برای برخاستن صبحگاهی از رختخواب. چون به‌هرحال وقتی در بهشت هستید، دیگر جای پیشرفت آن‌چنانی نیست. در سال ۱۹۸۹، فرانسیس فوکویاما، فیلسوف آمریکایی، اشاره کرد: به عصری رسیده‌ایم که در آن، زندگی به «محاسبات اقتصادی»، حل مداوم مشکلات فنی، نگرانی‌های زیست‌محیطی و برآورده‌سازی تقاضاهای پیچیده‌ی مصرف‌کنندگان تنزل یافته است.

این‌که بتوانیم قدرت خریدمان را یک درصد بالاتر ببریم یا مقداری از درصد انتشار کربن را بکاهیم یا گجت جدیدی بسازیم، به دورنما و چشم‌انداز ما تبدیل شده است. در عصری زندگی می‌کنیم که ثروت و فروانی وجود دارد، اما چقدر بی‌روح شده است. فوکویاما می‌گوید «نه هنری و نه فلسفه‌ای». تنها چیزی که برایمان باقی مانده، «مراقبت دائمی از موزه‌ی تاریخ بشریت» است.

بنا به گفته‌های اسکار وایلد، نویسنده‌ی ایرلندی، پس از رسیدن به سرزمین فراوانی، باید بار دیگر نگاهمان را به افق‌های دوردست‌تر بدوزیم و بادبان‌ها را مجدداً برافرازیم. او می‌نویسد «پیشرفت در تشخیص آرمان‌شهرهاست». اما افق دوردست خالی باقی می‌ماند. سرزمین فراوانی در مه پوشانده می‌شود. دقیقاً همان زمانی که باید وظیفه‌ی تاریخی سرمایه‌گذاری بر روی این وجود غنی، ایمن و سالم را به شکلی معنادار انجام دهیم، آرمان‌شهرمان را مدفون می‌کنیم. هیچ رویای جدیدی برای جایگزینی آن نداریم، زیرا وقتی به دنیای بهتر مدنظرمان می‌رسیم، دیگر نمی‌توانیم بهتر از آن را تصور کنیم. در واقع، اکثر افراد در کشورهای ثروتمند اعتقاد دارند که کودکان بدتر از والدینشان می‌شوند.

اما بحران واقعی زمانه‌ و نسل ما، این نیست که خوبی‌ها را در اختیار نداریم یا حتی در آینده وضعیتمان بدتر خواهد شد. خیر، بحران واقعی‌مان آنجایی است که نمی‌توانیم به چیزی بهتر از حال حاضر فکر کنیم.»ک

نظرات کاربران

Mo
۱۴۰۰/۰۷/۰۷

کتابی بی نظیر با خوانشی در حد روخوانی! گوینده هیچ ارتباطی با متن برقرار نکرده و صرفن کتاب رو به صورت ضعیف و غیر حرفه ای روخوانی کرده! ترجمه هم خیلی جالب نیست! به نظر من این نسخه ی صوتی هیچ ارجحیتی

- بیشتر
m.norouzi
۱۳۹۸/۰۸/۲۷

تو تخفیف 50% خیلی بهتر شد. ممنون طاقچه جان😙

M.Hakemi
۱۴۰۲/۱۱/۰۷

نسخه فیزیکی رو خوندم و واقعاً راضی بودم.

Sina Vahedi
۱۴۰۲/۰۷/۲۸

محتوایی بسیار معمولی

Elham F
۱۳۹۸/۰۸/۳۰

لطفا رایگانش کنید

زمان

۷ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۱۶٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۷ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۱۶٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان