دانلود کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد با صدای گشتاسب امجدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد اثر اریک فروم

دانلود و خرید کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد

معرفی کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد

کتاب صوتی آیا انسان پیروز خواهد شد اثری از اریک فروم، روان‌کاو و جامعه‌شناس آمریکایی-آلمانی‌تبار قرن بیستم است که با ترجمه عزت‌الله فولادوند و صدای گشتاسب امجدی می‌شنوید.

 درباره کتاب آیا انسان پیروز خواهد شد

آیا انسان پیروز خواهد شد اولین بار در سال ۱۹۶۱ منتشر شد. اریک فروم این کتاب را در پی تحولات و التهاب ها و آشوب‌های جهان همچون تهدید دائمی سلاح‌های هسته‌ای و  تخریب جهان نوشت. درست زمانی که بیم یک هولوکاست هسته‌ای جهان را درگیر خود کرده بود.

 فروم  در شرایط پرالتهاب جنگ سرد و در کتاب آیا انسان پیروز خواهد شد، با تحلیل کلیشه‌های مشترک و غالب در شوروی و آمریکا در رابطه با القای تصویر مورد نظرشان از دشمن، به اضطراب‌ها و فشارها و تنش‌های موجود در هر دو طرف جنگ سرد اشاره می‌کند و نشان می‌دهد چگونه تفکر بدبینانه در حوزه سیاست می‌تواند به شدت مخاطره آمیز باشد.  او با تحلیل‌های روان‌شناسانه‌اش از ذهن سیاستمداران آن دروه ، به مخاطبش کمک کرد تا بر ایدئولوژی‌ها و داستان‌های جنگ سرد غلبه کند.

عنوان این کتاب از سخنرانی نویسنده‌ بزرگ آمریکایی ویلیام فاکنر گرفته شده است. در سال ۱۹۵۰ فاکنر در مراسمی به مناسبت پذیرش جایزه‌ ادبی نوبل اعلام کرد: 

«تراژدی ما امروز ترسی جسمی و جهانی و همگانی است... دیگر از مشکلات روح سخنی نیست. فقط این سؤال است که فروخواهیم پاشید؟ او سپس به مردان و زنان جوانی که می‌نویسند هشدار داد که بدون این حقایق هر داستانی ناپایدار و محکوم به فنا است و نویسندگان تا این‌ها را دوباره یادنگیرند چنان خواهند نوشت که انگار در بین مردم ایستاده‌اند و انقراض آنها را می‌نگرند...» و بعد در جمله‌ای که طنینش بلافاصله در سراسر دنیا پیچید، در بیان ایمان خود به آینده گفت: «من انقراض انسان را نمی‌پذیرم.. من به قبول این سخن گردن نمی‌نهم. من اعتقاد دارم  که انسان نه‌تنها پایدار خواهد ماند، بلکه پیروز خواهد شد.»

 شنیدن کتاب آیا انسان پیروز خواهد شد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران و علاقه‌مندان به علوم اجتماعی را به شنیدن کتاب آیا انسان پیروز خواهد شد دعوت می‌کنیم

 درباره اریک فروم

اریک فروم در سال ۱۹۰۰ در آلمان به دنیا آمد و در دانشگاه‌های فرانکفورت و هایدلبرگ و مونیخ و مؤسسه روانکاوی برلین درس ‌خواند و در رشته روان‌کاوی دکترایش را گرفت. پس از مهاجرت به ایالات متحده امریکا در مؤسسات عالی این کشور از جمله دانشگاه‌های میشیگان و نیویورک و کلمبیا و کالج بنینگتن درس داد.

کار فروم روانشناسی ولی گرایش او علوم اجتماعی بود. او مانند ارسطو، انسان را جانوری بالفطره اجتماعی می‌دانست که نیاز به ارتباط با انسان‌های دیگر در او غریزی است. مشاهدات اساسی فروید  را قبول داشت، از هگل و مارکس هم تأثیر می‌گرفت و بر این عقیده بود که تاریخ انسان  داستان تلاشش برای آزادی است، اما  او در هیچ زمینه‌ای بدون قید و شرط از استادانش پیروی نمی‌کرد و سعی می‌نمود با دید منتقدانه و نتیجه‌گیری‌های تازه راه نوینی باز کند و تا آنجا که می‌تواند است بینش تازه‌ای عرضه کند و از  تئوری و نظریه صرف به درون جامعه قدم بگذارد.

 بخشی از کتاب آیا انسان پیروز خواهد شد

به گفتن نیاز ندارد که سیاست ما متوجه برانداختن رژیم‌های غیر دموکرات در نیمکره غربی نیست، همچنین روشن است که در اروپا از رژیم‌های سوسیالیستی، مانند رژیم لهستان و يوگسلاوی پشتیبانی می‌کنیم به شرط آن که همچون بوگسلاوی موضع بی‌طرف بگیرند یا مثل لهستان لااقل موضع کمابیش مستقل داشته باشند. پس چرا در امریکای لاتین وقتی پای منافع بزرگ مالی امریکا به میان می‌آید وضع فرق می‌کند؟ انقلاب کاسترو به هیچ رو در نتیجه یک کودتای روسی به وجود نیامد و کوبا به هیچ وجه از اقمار روسیه نیست، ولی حقیقت این است که کاسترو اکنون متحد سیاسی بلوک روس است و به نظر می‌رسد نفوذ کمونیست‌های کوبا در حکومت او رو به افزایش باشد. اگر این مطلب راست باشد، من نیز مانند هرکس که با گسترش کمونیسم روسی یا چینی مخالف است، از این بابت متأسفم ولی در عین حال معتقدم که تنها چیزی که امکان دارد نفوذ کمونیست‌های کوبا را به خطری برای امریکا در نیمکره غربی مبدل کند، سیاست آمریکاست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۸ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۴۸۶٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۴۸۶٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۱,۴۰۰
تومان