دانلود و خرید کتاب کریم رشید سالومه خیاط کهوئی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کریم رشید اثر سالومه خیاط کهوئی

کتاب کریم رشید

معرفی کتاب کریم رشید

کتاب کریم رشید نوشته سالومه خیاط کهوئی و کسری طالبیان است. این کتاب به دیدگاه‌های کریم رشید در معماری و رویکردهای تازه او می‌پردازد و اطلاعات جالبی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

درباره کتاب کریم رشید

کریم رشید تفسیرهای کلیشه‌ای از طراحی را دور ریخته است. مغز او مرزی نمی‌شناسد. اگر دیزاین همان چیزی باشد که با شنیدن واژه در ذهن اکثرمان شکل می‌گیرد؛ کاری که شاهزاده پلاستیک می‌کند چیزی فراتر از طراحی است. او تولید محصول را فرآیندی شامل سه مرحله طراحی، تولید و عرضه دانسته و آثار خود را پس از طراحی و تولید رها نمی‌کند. او به تاثیرات بازار بر فرایند طراحی و تولید آگاه است. کریم استاد عرضه محصولات خود است. او می‌تواند از هر چیزی یک برند بسازد. حتی از خودش. در این راه پوست بدنش را هم تبدیل به رسانه می‌کند. لبخندش، شیوه لباس پوشیدنش ژست‌ها و پرتره‌هایش، همه و همه او را به چیزی فراتر از یک طراح بدل کرده‌اند. شاید بهترین طراح محصول معاصر نباشد، اما بی‌شک باهوش‌ترین آن‌هاست. او می‌داند چه موقع باید کجا باشد، چه چیزی باید طراحی کند و چه موقع آن را روانه بازار کند. موسیقی، سینما، فلسفه و ادبیات می‌داند. می‌خواهد به روز باشد اما در واقع چند روزی جلوتر از زمان حاضر است. شاید بیشتر؛ چند سال. ایده‌های او مربوط به فرداها به نظر می‌رسند و برای سایر طراحان چیزی بیشتر از کانسپت نیستند. اما او آن‌ها را عملی می‌کند، تولید می‌کند و به بهترین شکل در بازار عرضه می‌کند.

توجه رشید به چیزها (اشیاء) فراتر از معمول است. چیزها در جهان‌بینی وی از انفعال و شیءبودگیِ صرف خارج می‌شوند. از گفتگوهای وی پیداست که فلسفه مدرن و فلسفه روز را می‌داند. او ارتباط انسان و اشیاء را در دوران معاصر مطالعه کرده و در صدد تغییر و شکل‌دهی به این ارتباط است. امری که باید اعتراف نمود در آن موفق بوده‌است. طراحی‌های وی نمی‌توانند منفعل‌ بمانند. حتی اگر گوشه‌ای افتاده باشند باز هم چیزی برای گفتن دارند. از این روست که طراحی صنعتی برای وی رسالتی است برای تغییر روابط حاکم میان انسان و جهان پیرامونش. او از کلیشه‌ها بیزار است و طراحی هر چیز را ـ از ساده‌ترین تا حیاتی‌ترین چیزها ـ با این هدف آغاز می‌کند؛ بـازآفـرینی.

کـریم رشیـد مرزی میان طراحی صنعتی، طراحی داخلی و حتی معماری نمی‌شناسد. از این رو نمی‌توان وی را در گرایشی خاص طبقه‌بندی یا محدود نمود. حتی از لحاظ نوع محصولات نیز نمی‌توان وی را به مخاطبینی خاص محدود نمود، هدف وی طراحی برای تمامی اقشار جامعه است. بسیاری از صاحب‌نظران ورود وی به عرصه طراحی صنعتی را نقطه عطفی در این گرایش می‌دانند. از این رو در چهارمین کتاب از مجموعه یکصد طراح معاصر به معرفی مبانی فکری و همچنین آثار این طراح پرداخته‌ایم. نخستین جلد از این مجموعه به معرفی ریکاردو لگـورتا، معمار مکزیکی، دومین کتاب به معرفی هـرزوگ و دمـورن و سومین کتاب به معرفی سـوفوجیموتو معمار ژاپنی اختصاص داشته است.

«یـکصد طـراح مـعاصر» نخستین مجموعه در ایران است که با هدف تجزیه و تحلیل آثار و اندیشه‌های طراحانی از رشته‌ها و گرایش‌های مختلف منتشر می‌شود. این مجموعه نه به معرفی مشاهیر معماری و معماران «سوپراستار» اختصاص دارد و نه اصولا به معرفی بسنده می‌کند، بلکه به تحلیل و نقد پرداخته و طراحانی را معرفی می‌کند که کمتر در نشریات و کتب فارسی نامی از آن‌ها برده شده‌است. حتی اگر طراح صاحب‌نامی نظیر «رم کولهاوس» یا «زاحا حدید» در میان این طراحان انتخاب شده باشد، سعی شده‌است تا به آثار متاخر و مبانی نظری معاصر در طراحی آنان پرداخته‌ شود.

خواندن کتاب کریم رشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به معماری پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

sasa
۱۴۰۰/۰۸/۲۴

لطفا این کتابم تخفیف بدین خیلی گرونه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۱۸۵,۰۰۰
تومان