دانلود و خرید کتاب پرده نشینان پارسای پارسی زهرا میرعربشاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرده نشینان پارسای پارسی اثر زهرا میرعربشاهی

کتاب پرده نشینان پارسای پارسی

معرفی کتاب پرده نشینان پارسای پارسی

کتاب پرده نشینان پارسای پارسی نوشته زهرا میرعربشاهی و سیما غلامی است. کتاب پرده نشینان پارسای پارسی که انتشارات تیرگان برای علاقه‌مندان منتشر کرده است نقش زنان در ایران قبل از اسلام بررسی می‌کند.

درباره کتاب پرده نشینان پارسای پارسی

زن حقیقتی است که درطول تاریخ، فراز و نشیب‌های فراوانی را تحمل کرده و از زنده به گور شدن تا خدایی شدن را به خود دیده است. زن غیر از حقیقت انسانی، رازی در خود نهفته دارد که باید جلوه‌های مختلف آن کشف و صورت‌های گوناگونش پدیدار شود تا آن گونه که هست، شناسایی و معرفی گردد. در تفکر مردمان نخستین، زن به مثابه نمادی از زایندگی و تداوم بخش زندگی مطرح بوده است وآن طرز تفکر، تقدسی به زن بخشیده که در نتیجه آن، تجسم الهه‌های باروری در طول هزاره‌ها به صورت های گوناگونی بوده است. با نظری به تاریخ حیات زن در اعصار پیشین و جستجو در رویدادهای گوناگونی که زن عهده دار نقش آنها بوده، این نکته آشکار می‌شود که هرگاه زن جان و روان خویش را پاک نماید، به عوالم روحانی گراید و هربار که ضمیر خویش را از نگار هوس و ظاهر سازی بزداید، چنان با عظمت و نیرومند می‌شود که حتی ممکن است تعیین سرنوشت تاریخ ملتی، به اراده او بستگی پیدا کند. بنابراین زن، مربی بشریت است و کانون تربیت خانواده، بدون این مربی شایسته، جامعه رنگ سعادت نخواهد دید و در خانه، حضور مسئولانه و مدبرانه مادری کاردان را می‌طلبد. این نقش نمی‌تواند تشریفاتی یا حتی قراردادی باشد و حق تعالی در نظام زیبا و حکیمانه آفرینش زن را در چنین جایگاهی قرارداده است. زن کانون هستی و پایگاه مهرورزی و عشق به خانواده، مرکز آموزش صفا، صمیمیت، ایثار و عطوفت به همگان است . از طرفی می‌دانیم، جایگاه زنان در طی ادوار مختلف تاریخی، تحت تاثیر فرهنگ و باورهای دینی جوامع قرار داشته است. از این رو نحوه برخورد با زنان و میزان حقوق آنان در جوامع مختلف متفاوت بوده است

بر اساس منابع و ماخذ تاریخی، مقام و موقعیت و حرمت زنان در ایران باستان نسبت به سایر ممالک هم عصر خود بهتر بوده است . زمانی که در یونان قدیم زنان، حتی شهروند هم به حساب نمی آمده‌اند، در ایران پادشاهی همای و جنگ‌های گرد آفرید جزئی از تاریخ است . زمانی که اعراب دختران خود را زنده به گور می‌کردند، در ایران دختران خسروپرویز، آذرمیدخت و پوراندخت فرمانروایی می‌کردند. در دوران بربریت اروپای شمالی، در بین‌النهرین، زن از شوهر ارث می‌برد، ارثیه او جهیزیه و مهریه اش بود. در این کتاب تلاش بر این است که زن ایرانی را که هفت هزار سال تمدن و فرهنگ را پشت سر گذاشته تا آنکه شخصیت امروزین خود را بدست آورده است، بشناسیم و بدانیم زمانی که در دنیا زن تحقیر و حق و حقوق آن پایمال و لگد کوب می‌شده است، در ایران زمین با الهام از باورهای دینی و فرهنگ غنی ایرانی حقوق زن رعایت می‌گردیده و زن از احترام و عزت خاصی برخوردار بوده است . همچنین از مطالب گفته شده درباره زنان ایرانی دوره باستان که غالباً به زنان سلطنتی و همسران پادشاهان می‌پرداخته اند، عبور کرده و با توجه به اسناد و آثار باستانی تازه کشف شده، زندگی و روزگار زنان عادی یا همان زنان طبقات متوسط و پایین جامعه، در ایران باستان را مورد بررسی قرار گرفته که به موجب این اسناد و آثار تازه یافته شده ریاست و سرپرستی بسیاری از کارگاه‌ها و مراکز تولیدی با زنان بوده و زنان در بسیاری موارد بیش از مردان دستمزد دریافت می‌کرده‌اند. نویسنده امیدوار است که این روشنگری‌ها بتواند همچون تلنگری بر نسل عصر حاضر باشد و آنان با یاد آوری ریشه‌های خود، شخصیت خود را در دوره کنونی بازیابی کنند.

خواندن کتاب  پرده نشینان پارسای پارسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ ایران پیشنهاد می‌کیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۸۰۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان