دانلود و خرید کتاب تعریف آداب اجتماعی پگی پست ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تعریف آداب اجتماعی

کتاب تعریف آداب اجتماعی، نوشته‌ امیلی پست، کتابی جامع و کامل درباره‌ تعریف آداب اجتماعی است که با ترجمه مریم تقدیسی منتشر شده است. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه آداب دنیای جدید است که کمک می‌کند تا در زندگی اجتماعی بهترین رفتار را داشته باشید.

درباره‌ی کتاب تعریف آداب اجتماعی

پیشرفت در زمینه‌های مختلف، زندگی را به‌مرور ساده‌تر کرده است، ولی فشارهای روانی و جسمی به وجود آمده به دنبال افزایش جمعیت، پیشرفت‌های فناوری، اخبار مداوم و رسانه‌های سرگرم‌کننده و تعریف مجدد خانواده، به ایجاد مشکلاتی کاملاً جدید منجر شده و با وجود فشارهای زندگی مدرن، زندگی مدنی دشوارتر شده است. در این میان استفادی آگاهانه از آداب اجتماعی در زندگی روزمره، از اهمیتی بیش از پیش برخوردار است.

آداب اجتماعی امروزی بیشتر به شرایط خاصی که در آن قرار داریم و توقعات اطرافیان ما بستگی دارد، ولی درمجموع آمیزه‌ای است از شعور، بزرگی روح، و «قوانینی» خاص که به ما کمک می‌کنند در تعاملاتمان با ملاحظه و سنجیده رفتار کنیم و با وجود متغیر بودن، همهٔ آن‌ها اصولی مشخص دارند: احترام، ملاحظه، و صداقت. این آداب کمک می‌کنند بتوانیم با قدرت، شخصیت و اصالت، با آنچه آینده برایمان به همراه دارد مواجه شویم و آن‌قدر انعطاف‌پذیر باشیم که بتوانیم برای افرادی که اعتقادات و سنت‌هایی متفاوت از ما دارند احترام قائل شویم. 

خواندن کتاب تعریف آداب اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب تعریف آداب اجتماعی می‌تواند برای تمام افرادی که دوست دارند آداب کلی معاشرت را یاد بگیرند و رعایت کنند، جالب توجه باشد.

بخشی از کتاب صوتی تعریف آداب اجتماعی

احترام. احترام گذاشتن به دیگران یعنی درک ارزش آن‌ها به عنوان انسان، بدون توجه به سابقه، نژاد یا اعتقادات، تحقیر نکردن دیگران به خاطر عقاید و نظراتشان، خودداری از خندیدن به شوخی‌هایی که دربارهٔ نژاد یا جنسیت می‌شود، کنار گذاشتن تعصبات، و حفظ بی‌غرضی و روشن‌فکری. ما این احترام را نه تنها با خودداری از انجام چنین کارهایی، بلکه از طریق کارهایی عمدی مانند حاضر شدن به‌موقع سر قرار، لباس مناسب پوشیدن، یا توجه کامل به افرادی که در کنارمان هستند، نشان می‌دهیم.

احترام قائل شدن برای خود هم به اندازهٔ احترام گذاشتن به دیگران حائز اهمیت است و منظور از آن تکبر یا تحمیل عقاید به دیگران نیست، بلکه رفتار به روشی است که اعتماد به نفس را به دیگران هم القا کند. کسی که به خود احترام می‌گذارد، بدون توجه به ویژگی‌های جسمانی یا استعدادهای فردی‌اش برای خود ارزش قائل است و درک می‌کند که آنچه واقعاً مهم است، اصالت و شخصیت است.

ملاحظه. کلید ملاحظه رفتار سنجیده است. سنجیده عمل کردن یعنی فکر کردن دربارهٔ کارهایی که می‌توانید برای اطرافیانتان انجام دهید و تاثیرات این کارها روی دیگران. ملاحظه کردن ما را به سمت کمک کردن به دوست یا غریبهٔ نیازمند به این کمک، به قدردانی یا به تعریف و تشویق سوق می‌دهد.

صداقت. وجود صداقت باعث می‌شود صادقانه و اصیل رفتار کنیم. صداقت اساس تدبیر است: استفاده از همدلی برای یافتن حقیقتی مثبت و به زبان آوردن آن یا عمل کردن به آن، بدون ایجاد شرمندگی یا درد و رنج.

مهربانی و بزرگواری نیز بخشی تفکیک‌ناپذیر از رفتار بانزاکت محسوب می‌شود. فرد بزرگوار می‌تواند کاری کند که اطرافیانش احساس کنند مورد پذیرش او هستند و در دنیای او احساس راحتی کنند. افراد بانزاکت با دیگران احساس همدلی کرده و با احساسات دیگران ارتباط برقرار می‌کنند، دقیق به حرف‌های دیگران گوش می‌کنند، به آداب اجتماعی امتیاز نمی‌دهند، به آنچه در اطرافشان می‌گذرد توجه می‌کنند، انعطاف‌پذیرند، رفتارشان را با نیازها و احساسات دیگران وفق می‌دهند و در عین حال تشخص و اصالتشان را از دست نمی‌دهند. این افراد بخشنده‌اند و می‌دانند کسی کامل نیست، پس هرگز به دلیل اشتباهات سهوی باعث خجالت کسی نشده و او را مورد قضاوت قرار نمی‌دهند. 

نظرات کاربران

کاربر ۱۰۵۷۰۴۷
۱۳۹۹/۱۰/۲۰

لطفا گول نخورید و این کتاب رو نخرید فقط پانزده صفحه ست و همه مطالب تکراری و نامفهوم. واقعا از برنامه طاقچه شاکی هستم که چرا این کتاب مزخرف رو اینقد گرون میفروشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
احترام قائل شدن برای خود هم به اندازهٔ احترام گذاشتن به دیگران حائز اهمیت است و منظور از آن تکبر یا تحمیل عقاید به دیگران نیست، بلکه رفتار به روشی است که اعتماد به نفس را به دیگران هم القا کند.
کاربر ۱۹۵۱۷۸۰

حجم

۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان