دانلود و خرید کتاب گرافیک و طنز شهاب سیاوش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گرافیک و طنز اثر شهاب سیاوش

کتاب گرافیک و طنز

نویسنده:شهاب سیاوش
انتشارات:انتشارات رسم
امتیاز:
۳.۳از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گرافیک و طنز

«گرافیک و طنز» نام کتابی به قلم شهاب سیاوش است که به کاربرد هنر گرافیک در طنزپردازی و ارتباط نزدیک میان آنها اختصاص دارد.

در این اثر بعد از مقدمه کاملی درباره انواع شوخ‌طبعی و بذله‌گویی مانند، هزل، هجو و طنز و فکاهی به موضوعات جالبی همچون تاریخ طنز در گرافیک ایران، جامعه‌شناسی جک و خنده، کاربردهای طنز و انواع به‌کارگیری هنر گرافیک در طنزپردازی پرداخته شده است؛ ساخت پوستر، تبلیغات طنزمحور، جلوه‌های ویژه چاپی، پرفورمنس در کتاب، تایپوگرافی و بسته‌بندی چند نوع از هنرهایی هستند که در آنها طنز و گرافیک می‌توانند در کنار هم قرار گیرند.

در انتهای کتاب نیز نمونه‌هایی تصویری از به کارگیری طنز و گرافیک در کنار یکدیگر می‌بینیم.

نظرات کاربران

Fa£zeh -koohi
۱۳۹۹/۰۹/۰۸

هممم خوبه بخونید 😁

محمدعلی فنایی
۱۴۰۰/۰۵/۱۵

بیشتر تئوریه.آخرش هم چند تا تصویر جالب داره.بدک نیست

Mina
۱۴۰۱/۰۲/۲۸

متن را نخواندم. ولی چند نمونه از پوسترهای گرافیکی طنز در آخر کتاب آورده شده، که جالب و با مزه بود

DORSA
۱۴۰۰/۰۳/۱۸

به نظر من زیاد جذاب نبود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
فکاهه رایج‌ترین شاخه شوخ‌طبعی است. این شاخه از شوخ‌طبعی به دلیل سهولت نقل و انتشار آن در جامعه، بیش از شاخه‌های دیگر رشد و نمو داشته است. فکاهه نیز کلمه‌ای عربی است، در معنی فکاهت نیز آورده‌اند: شوخی، مزاح، خوش‌مزگی، خوش‌طبعی، گفتگوی خنده‌آور میان دوستان و مزاح برای انبساط نفس. فکاهی بی‌دردسرترین و سهل‌الوصول‌ترین شیوه مزاح، انبساط خاطر و خنده است. فکاهی نه زشتی و رکاکت هزل را دارد و نه بی‌پروایی و انتقاد بی‌پرده هجو را. هدف فکاهی‌نویس فقط خندانیدن مخاطب است.
مادربزرگ علی💝
هزل کلمه‌ای عربی است به معنی بیهوده گفتن، لاغ و سخن بیهوده و مزاح کردن و آن را در برابر جد و پند و حکمت دانسته‌اند و معانی دیگر، چون دروغ و خلاف واقع و باطل، سخنان زشت و شرم‌آور به قصد شوخی و ... را به معانی آن افزوده‌اند. بنا به نوشته دهخدا در اصطلاح اهل ادب، هزل شعری است که در آن کسی را ذم گویند و بدو نسبت‌های ناروا دهند یا سخنی است که در آن مضامین خلاف اخلاق و ادب آید. حکیمان و عارفان، هزل را شیوه‌ای برای بیان مسایل جدّی دانسته‌اند. آنچه را که بی‌پرده نمی‌توان گفت، باید در قالبی دیگر ریخت و به گوش هوش مستمع و خواننده منتقل کرد.
مادربزرگ علی💝
طنز (Satire) از اقسام هجو است اما فرق آن با هجو این است که آن تندی و تیزی و صراحت هجو در طنز نیست. ضمن اینکه در طنز معمولا مقاصد اصلاح‌طلبانه و اجتماعی مطرح است. طنز کاستن از مقام و کیفیت کسی یا چیزی است به نحوی که باعث خنده و سرگرمی شود و گاهی در آن تحقیری باشد. بین طنز و کمدی هم البته فرق است. در کمدی معمولا خنده به خاطر خنده مطرح است، اما در طنز خنده برای استهزا است. بدین ترتیب طنز وسیله است نه هدف. در طنز کسی که مورد انتقاد قرار می‌گیرد، ممکن است یک فرد خاص باشد یا یک تیپ یا یک طبقه یا ملت و حتی یک نژاد. گاهی نویسنده قهرمان اثر را به سخره می‌گیرد، اما مراد او کسی یا کسانی بیرون از اثر ادبی است و بدین منظور حتی ممکن است از خود بدگویی کند.
مادربزرگ علی💝

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان