دانلود و خرید کتاب موسیقی کلاسیک آر رایان اندریس ترجمه پونه شریفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موسیقی کلاسیک اثر آر رایان اندریس

کتاب موسیقی کلاسیک

معرفی کتاب موسیقی کلاسیک

کتاب موسیقی کلاسیک به‌قلم آر رایان اندریس و ترجمهٔ پونه شریفی را انتشارات شیرازه کتاب ما منتشر کرده است. این کتاب با بیانی ساده و با بهره‌گیری از کاریکاتور به شرح و بیان تاریخ موسیقی از ابتدا تاکنون می‌پردازد.

درباره کتاب موسیقی کلاسیک

موسیقی به‌جز آن‌چه با ابزار و آلات خاص نواخته می‌شود، در زندگی هرروزه و از میانهٔ آواها و نواهایی که می‌شنویم، جاری است. اما این صداها برای بشر کافی نبود و ضمن تحریک کنجکاوی، او را بر آن داشت تا خود نیز دست به تولید اصواتی بزند که روح و وجودش را تحت‌تأثیر قرار دهد. کتاب موسیقی کلاسیک شرح همین کنکاش و جست‌وجو است و تلاش کرده شکل‌گیری موسیقی را ابتدا تا کنون مورد بررسی قرار داده و داستان سعی انسان برای فهم و ساخت آن را بازنماید.

خواندن کتاب موسیقی کلاسیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان، پژوهشگران و هنرآموزان موسیقی و نیز علاقه‌مندان به تاریخ موسیقی از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب موسیقی کلاسیک

«بسیاری از افراد موسیقی پالسترینا باخ و موتسارت را به عنوان «موسیقی کهن» می شناسند، اما اولین سازهای موسیقی شناخته شده به ۳۶۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد! امروزه جامعه، موسیقی را به عنوان بخشی از هنر می شناسد اما یونانیان باستان آن را یکی از علوم می‌دانستند. درواقع موسیقی موضوعی مهم مانند ستاره‌شناسی، علم بیان و ریاضیات محسوب و اغلب به‌همراه این علوم تدریس می‌شد. موسیقی یونان باستان ۵۰۰ سال پیش از میلاد بر نقش اعداد و ریاضیات در موسیقی متمرکز بود برای مثال، فیثاغورث از نسبت‌ها و ضرایب سادهٔ ریاضی برای تعریف هماهنگی و اختلاط در چهارم درست (۴:۳) پنجم درست (۳:۲) و هشتم درست (۲:۱) استفاده کرد که همچنان تا امروز به عنوان طنین‌های کامل شناخته می‌شود او کشف کرد هنگامی که یک رشته به چند قسمت با ضریبی از آن طول‌ها تقسیم می‌شود، طنین‌هایی رسا را ایجاد می‌کنند. فیثاغورث، انگارهٔ موسیقی جهانی یا موسیقی فلکی را ارائه داد، نظریه‌ای که می‌گفت، سیاره‌ها خورشید و ماه همگی بر اساس مدار خود تولید صدا یا یک همهمه می‌کنند. صدای تولید‌شده توسط اجسام آسمانی درحالی‌که برای ساکنان زمین غیر قابل شنیدن و نامحسوس هستند اما بدون شک بر روی زندگی آنها تأثیر‌گذار خواهند بود. افلاطون در کتاب خود به نام جمهوری نیز می‌گوید که مطالعهٔ موسیقی و نجوم نیز با ریاضیات و تناسب‌های عددی مرتبط است. ازآنجاکه اعداد ذاتاً بر ریتم‌ها و اصوات موسیقی حکومت می‌کنند موسیقی بازتابی از وحدت اجزا در یک کل منظم است. در این حالت موسیقی نمونهٔ اولیه نظمی بود که می‌توان در سایر حوزه‌ها مانند فلسفه و ساختار جوامع نیز به دنبال آن گشت. نویسنده‌های اولیهٔ یونان معتقد بودند که موسیقی می‌تواند بر اخلاق و منش انسان‌ها و رفتار آن‌ها تأثیر بگذارد. ارسطو در کتاب سیاست در این مورد نوشته است موسیقی در مورد یک احساس یا هیجان خاص می‌تواند همان حس یا هیجان را از شنونده بیرون بکشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان