دانلود و خرید کتاب سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد اول)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد اول) اثر محمدرضا سرابندی

کتاب سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد اول)

معرفی کتاب سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد اول)

کتاب «سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد اول)» نوشتۀ محمدرضا سرابندی است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد اول)

بدون درنظرگرفتن نقش رهبری و ماهیت اسلامی آن، شناخت و آگاهی نسبت به‌تمامی ابعاد انقلاب اسلامی ممکن نیست. عملکرد، اندیشه‌ها و آرمان‌های رهبران هر انقلاب نشان‌دهندۀ ماهیت آن است؛ بنابراین بررسی مستقل اندیشه‌های هر کدام از رهبران که ذیل رهبری حضرت امام خمینی فعالیت می‌کردند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگ و غیرقابل‌انکاری داشتند، به شناخت دقیق و عمیق ماهیت انقلاب اسلامی می‌انجامد. روحانیان باتوجه‌به نفوذی که بین مردم داشتند و جایگاه روحانیت در فقه شیعه، توانستند نقش مهم و اساسی در جذب افراد و دعوت به انقلاب ایفا کنند. بدون شک آیت‌الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی یکی از رهبرانی است که نقش مهمی در هدایت انقلاب اسلامی ایران در داخل کشور و همین‌طور آگاه‌سازی و تربیت جوانان دربارۀ تعالیم انسان‌ساز اسلام داشت و آن را به‌صورت یک مکتب مبارزه به مردم معرفی کرد.

مجموعۀ ۳ جلدی سخنرانی و مصاحبه‌های آیت‌الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی دیدگاه و نظرات این شخصیت بزرگ را در دورۀ تصدی امور انقلاب بیان می‌کند. این مجموعه شامل تمام سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های دکتر بهشتی است و منبع مهم تاریخ انقلاب اسلامی به‌خصوص در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ به شمار می‌رود. سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های این کتاب از روزنامه‌ها به‌خصوص روزنامهٔ جمهوری اسلامی طی سال‌های ۵۷ تا ۶۰ و همچنین پیاده‌سازی چندین نوار سخنرانی از آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی گردآوری و تدوین شده است. محمدرضا سرابندی تلاش کرده زمینه‌ای را برای نسل جوان فراهم کند تا با بررسی و مطالعۀ همه‌جانبۀ اندیشه‌های شهید بهشتی و درک تلاش‌های او در شرایط بحرانی سال‌های ابتدایی انقلاب، بیشتر با او آشنا شوند و عملکرد او را در هر زمانی که باشند الگوی خود قرار دهند.

بخش اول کتاب سخنرانی و مصاحبه‌های آیت‌الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد اول) به زندگی و تحصیلات، فعالیت‌های مذهبی سیاسی، عزیمت به آلمان، فعالیت‌های دکتر بهشتی از سال ۱۳۴۹ تا شهادت و بررسی اندیشه‌ها و افکار دکتر بهشتی اختصاص دارد و بخش دوم کتاب سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های او را در بر می‌گیرد.

خواندن کتاب سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران اندیشه‌های شهید بهشتی و علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد اول)

«سیدمحمد حسینی بهشتی در دوم آبان‌ ۱۳۰۷ در اصفهان و در محلۀ لومبان که از مناطق قدیمی شهر است، در یک خانوادۀ روحانی متولد شد. جد پدری او مرحوم میرزا محمدهاشم، از روحانیون و مدرسین اصفهان و فردی متقی و معروف و ملتزم به انجام فرایض دینی و ساده‌زیستی بود. جد مادری وی مرحوم حاج سید محمدصادق خاتون‌آبادی از علمای به نام حوزۀ اصفهان و مردی بسیار وارسته و باتقوا بود و در زمان خویش به علم و زهد شناخته شده بود.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۵۲ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۵۲ صفحه

قیمت:
۱۴۹,۰۰۰
تومان