دانلود و خرید کتاب نظریه های انقلاب محمدسالار کسرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه های انقلاب اثر محمدسالار کسرایی

کتاب نظریه های انقلاب

معرفی کتاب نظریه های انقلاب

کتاب الکترونیکی نظریه های انقلاب نوشتۀ محمدسالار کسرایی است و پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است. کتاب نظریه های انقلاب، به بررسی نظریه‌های متعدد انقلاب تا پایان قرن بیستم میلادی پرداخته است.

درباره کتاب نظریه های انقلاب

مطالعۀ انقلاب‌‏هاى سیاسى و اجتماعى از مهم‏ترین حوزه‌‏هاى پژوهشى در علوم اجتماعى است. وقوع انقلاب‌‏ها در جوامع، زمینۀ مناسبى براى تحقیقات علمى، طرح، آزمون و اصلاح نظریه‏‌هاى انقلاب به وجود آورد. تا چند دهه پیش، توجه نظریه‏‌پردازان انقلاب به مطالعۀ انقلاب‌‏هاى کبیر معطوف بود، اما وقوع انقلاب در ایران و در پى آن، وقوع ناآرامى‌‏ها و انقلاب‏‌ها در کشورهاى گوناگون، به‌ویژه جهان سوم، زمینۀ ارزیابى مجدد نظریه‏‌هاى موجود در باب انقلاب را فراهم آورد. تحلیل‌گرانی که هم انقلاب‌ها و هم حرکت‌های اجتماعی را بررسی کرده‌اند، معتقدند که بسیاری از فرایندهای خرد در یک انقلاب (مانند تحرکات گسترده، درگیری‌های ایدئولوژیک، مقابله با مراجع قانونی) در تحلیل حرکت‌های اجتماعی به‌خوبی بررسی نشده‌اند. درحقیقت حرکت‌های اجتماعی شدید و پرفشار مانند تحرکات بین‌المللی برای حقوق زنان، جنبش‌های کارگری و تحرکات داخلی آمریکا که با تغییرات بزرگ در توزیع قدرت همراه هستند، از نظر خطری که برای فعالان دارند و بازسازی‌های بنیادین که با تلاش آنان ایجاد شده، نوعی انقلاب محسوب می‌شوند؛ بنابراین ادبیات جدیدی در منازعات سیاسی وارد شد که تلاش می‌کرد با ترکیب ایده‌های برآمده از ادبیات حرکت‌های اجتماعی و انقلاب‌ها درک بهتری از هر دوی این پدیده‌ها به دست آورد. در کتاب نظریه های انقلاب ابتدا برخی بحث‌های نظری در خصوص نظریه‌های علمی و نظریۀ انقلاب بررسی شده، سپس تحولات مفهومی واژۀ انقلاب و معضلات تمایزگذازی بین واقعۀ انقلاب و برخی حوادث و رخدادهای دیگر که عملاً نوعی اغتشاش مفهومی را دامن زده است و نیز ابعاد مفهومی واژۀ انقلاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته. در فصل‌های آخر این کتاب با توجه یه کثرت و تعدد و گوناگونی رویکردهای مختلف در باب نظریه‌های انقلاب، به سنخ‌شناسی‌هایی که توسط نظریه‌پردازان انقلاب ارائه شده، پرداخته شده است. کتاب حاضر جلد اول نظریه‌های انقلاب است که تحولات اصلی در حوزۀ نظریه‌ها را تا پایان قرن بیستم میلادی در برمی‌گیرد.

خواندن کتاب نظریه های انقلاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث سیاسی مناسب است.

بخشی از کتاب نظریه های انقلاب

«دانشمندان علوم اجتماعی میان تبیین نظری و تبیین تجربی تفاوت قائل هستند. اما این تفکیک چندان دقیق نیست؛ زیرا تبیین‌های نظری هم برای پذیرش بایستی از تأیید تجربی برخوردار باشند. اما می‌توان بر حسب تقابل میان تبیین‌های قیاسی و استقرایی، توضیح بهتری از آنها به دست آورد. تبیین استقرایی یک حادثۀ آن است که آن را تحت نظمی تجربی که قبلاً به تأیید رسیده است، در آوریم و تبیین قیاسی آن است که توصیف حادثه مطلوب را بر اساس فرضیه‌ای نظری بیان کنیم که نشان‌دهندهٔ فرایندهای منتهی شونده به آن حادثه است. اما استراتژی مهمی که علم دارد، این است که پدیده‌ها و نظم‌های خاص را به یاری نظریه‌ای تبیین کند که آن نظریه بیانگر مکانیزم یا ساختار زیرینی باشد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۴۸۰
تومان