دانلود و خرید کتاب شفاف اندیشی شین پریش ترجمه فریبا فتحی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شفاف اندیشی اثر شین پریش

کتاب شفاف اندیشی

معرفی کتاب شفاف اندیشی

کتاب الکترونیکی شفاف اندیشی نوشتۀ شین پریش و ترجمۀ فریبا فتحی پور و مهسا صباغی است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرد است. کتاب شفاف اندیشی، به ما می‌آموزد که چگونه ابتدا موقعیت‌های حساس تصمیم‌گیری را شناسایی کنیم، سپس قابلیت‌های شناختی خود را در جهت دستیابی به اهدافمان به کار بگیریم. کتاب شفاف اندیشی راهنمایی برای تبدیل موقعیت‌های عادی به نتایج شگفت‌انگیز است.

درباره کتاب شفاف اندیشی

شفاف‌اندیشی ابزارهایی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا موقعیت‌های سرنوشت‌ساز را تشخیص داده و زمان کوتاه‌ بین محرک و پاسخ را به‌درستی مدیریت کنیم. شاید ما خودمان را قهرمان داستان زندگی‌مان بدانیم، اما متأسفانه بیش‌تر اوقات سرنوشتمان را به دست ناخودآگاهمان می‌سپاریم. اجازه می‌دهیم گرایش‌های پیش‌فرض زیست‌شناختی ما یا فرهنگی که در آن بزرگ شده‌ایم، مسیرمان را شکل دهند و خود، منفعلانه، فقط تماشاگر آن هستیم. حتی متوجه نمی‌شویم که فرصت فکرکردن را از دست داده‌ایم. در بهترین حالت، ما این لحظه‌ها را همان‌طور که هستند تشخیص می‌دهیم و تمام ظرفیت استدلال و عقلانیت خود را برای آن‌ها به کار می‌گیریم.

ما با ذهنی که انباشته از اطلاعات گوناگون است؛ اما توانایی تجزیه‌وتحلیل این اطلاعات یا جهان پیرامونش را ندارد، وارد دنیای بزرگسالی می‌شویم. تصمیم‌هایی که در بزرگسالی می‌گیریم، پیامدها و نتایج گسترده‌ای دارند و می‌توانند سرنوشت ما یا دیگران را کاملاً دگرگون کنند.

پریش از طریق داستان‌ها، مدل‌های ذهنی و موارد دیگر، حلقهٔ گمشدهٔ بین علوم رفتاری و نتایج زندگی واقعی را ارائه می‌کند. نتیجه یعنی کتاب حال حاضر، یک راهنمای ضروری برای بهینه‌سازی تصمیم‌گیری، به‌دست‌آوردن مزیت رقابتی و داشتن یک زندگی هدفمندتر است.

کتاب شفاف اندیشی راهنمایی عملی برای یادگیری شفاف اندیشیدن است. بخش اول کتاب دربارهٔ پدیدآوردن فضایی است که باید به این کار اختصاص دهیم؛ بنابراین ابتدا باید موانع شفاف اندیشیدن را شناسایی کنیم. به این صورت خواهیم دید که بیش‌تر آنچه ما «اندیشیدن» تلقی می‌کنیم، در واقع واکنش نشان‌دادن بدون استدلال است. این واکنش از مجموعهٔ غرایز زیست‌شناختی‌مان سرچشمه می‌گیرد که برای بقای گونهٔ ما فرگشت یافته است. بخش دوم دربارهٔ تمرین شفاف ‌اندیشی است. زمانی که نقاط ضعف و قدرتتان را مدیریت کردید و بین تفکر و عمل وقفه‌ای انداختید، می‌توانید شفاف‌ اندیشی را به تصمیم‌های کارآمد تبدیل کنید.

خواندن کتاب شفاف اندیشیدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران مطالعهٔ آثاری با موضوع رشد و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب شفاف اندیشیدین

«زی گارنیک و دوستانش به رستوران رفتند و هنگام سفارش دادن متوجه شدند که پیش خدمت هیچ‌کدام را یادداشت نکرد. آن‌ها منتظر غذاهای اشتباه بودند که همه چیز دقیقا آنطور که خواسته بودند سرمیز آمد و از هوش عجیب پیش خدمت تعجب کردند، وقتی از رستوران بیرون آمدند زی متوجه شد چیزی جا گذاشته و مجدد برگشت و آن پیش‌خدمت باهوش را پیدا کرد و سراغ وسیله‌اش را گرفت. پیش خدمت او را نشناخت. زی غافلگیر شده بود، وقتی از پیش خدمت علت رفتار او را پرسید گفت: من سفارش‌ها را تنها تا زمانی که تحویل دهم در ذهنم نگه می‌دارم. نظریه زی می‌گوید: ما کارها را وقتی به طور کامل انجام می‌دهیم از حافظه‌مان پاک می‌کنیم و تنها کارهایی را به خاطر می‌آوریم که ناقص هستند.

حتی از این هم ساده‌تر است، اگر ذهنت درگیر چیزی است، کافی است برای آن یک برنامه با جزییات بنویسی، نگرانی‌ها کاملا حذف می‌شوند. کرت لوین به این نتیجه رسید که ما به ندرت کارهای تکمیل نشده را فراموش می‌کنیم. این کارها با سماجت در ضمیر خودآگاه ما باقی می‌مانند و رهایش نمی‌کنند. به عبارتی دیگر، وقتی ما کاری را به طور کامل انجام دادیم و آن را از لیست ذهنی خود خارج کردیم، از حافظه ما پاک می‌شود. کارهای بزرگ تا زمانی ذهن ما را درگیر می‌کنند که ایده شفافی درمورد نحوه برخورد با آن‌ها پیدا کنیم. زی گارنیک به اشتباه بر این باور بود که برای پاک شدن کارها از حافظه، لازم است آن کارها تکمیل شوند. اینطور نیست یک برنامه عملیاتی خوب کفایت می‌کند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
‫انسان اختیار دارد هرآنچه را اراده می‌کند، انجام دهد؛ اما آنچه اراده می‌کند، در دایرهٔ اختیار خودش نیست. ‫آرتور شوپنهاور ‫ما نمی‌توانیم پیش‌فرض‌هایمان را به‌طور کامل حذف کنیم؛ اما می‌توانیم آن‌ها را از نو برنامه‌ریزی کنیم. اگر می‌خواهیم رفتارمان را بهتر کنیم و به اهدافمان برسیم و لذت و معنای بیشتری را وارد زندگی خود کنیم، باید مدیریت پیش‌فرض‌هایمان را یاد بگیریم.
mayabidar
هرچه مدت طولانی‌تری از انجام کارهایی که می‌دانیم ضروری‌اند طفره برویم، برایمان دشوارتر می‌شوند.
mayabidar
فرمول شکست این است که چند اشتباه کوچک را پشت‌سرهم تکرار کنیم. اینکه نتایج کاری بلافاصله مشاهده نمی‌شود، بدین معنا نیست که عواقبی در کار نخواهد بود. آ
mayabidar
‫اگر منظم با افرادی نشست‌وبرخاست کنی، ناگزیر شبیه آن‌ها می‌شوی... . اگر یک تکه زغال خاموش را کنار تکه‌زغالی شعله‌ور بگذاری، یا زغال خاموش دیگری را خاموش خواهد کرد یا زغال شعله‌ور آن‌یکی را شعله‌ور... . یادت باشد اگر با شخص خاک‌آلود هم‌نشینی کنی، ناگزیر دامان خودت هم به خاک آلوده می‌شود. ‫اپیکتت، گفتارها
mayabidar
بزرگ‌ترین اشتباهی که ما انسان‌ها مرتکب می‌شویم، معمولاً اشتباه اولمان نیست؛ بلکه اشتباهی است که برای لاپوشانی و فرار از پذیرش مسئولیت اشتباه اول مرتکب می‌شویم. اشتباه اول بهای گزافی دارد؛ اما دومی به‌مراتب گران‌تر است.
mayabidar
ناخدا باید کشتی را از منظر خدمه‌اش نگاه کند. آن‌ها باید محیطی فراهم کنند که کارکنان از ابراز عقاید و ایده‌هایشان نترسند.» [۳]
mayabidar
. هرچه مدت طولانی‌تری از انجام کارهایی که می‌دانیم ضروری‌اند طفره برویم، برایمان دشوارتر می‌شوند. فکر می‌کنیم اجتناب از بروز اختلاف راحت‌تر و بی‌دردسرتر است؛ اما هرچه بیشتر از اختلافات اجتناب کنیم، اجتناب از آن ضروری‌تر می‌شود. هرچه از گفت‌وگوی کوتاه اما دشواری طفره برویم، خیلی زود به مسئله‌ای بزرگ و لاینحل تبدیل می‌شود.
mayabidar

حجم

۳۱۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۳۱۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان