دانلود و خرید کتاب بهائیان در کشورهای اسلامی حمید فرناق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهائیان در کشورهای اسلامی اثر حمید فرناق

کتاب بهائیان در کشورهای اسلامی

نویسنده:حمید فرناق
انتشارات:انتشارات گوی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بهائیان در کشورهای اسلامی

کتاب الکترونیکی بهائیان در کشورهای اسلامی نوشتۀ حمید فرناق است و انتشارات گوی آن را منتشر کرده است. مطالعه کتاب بهائیان در کشورهای اسلامی این فضا را فراهم می‌کند که شناخت نسبی از این فرقه پیدا کنیم.

درباره کتاب بهائیان در کشورهای اسلامی

بهائیان در دوران عباس افندی رسماً جهان‌وطنی را پیشه خود ساختند و آغاز رهبری شوقی افندی که مقارن با سلطنت پهلوی بود، آنان روابط سازمانی و در حقیقت حزبی خود را با گروه‌های صهیونیستی تحکیم بخشیدند، این جهان‌وطنی به آن‌ها این اجازه را می‌داد که به‌راحتی منافع کشوری را که در آن زندگی می‌کنند، نادیده گرفته، فقط به منافع فرقه خود بیندیشند. شناخت تاریخی، جمعیت، موقعیت اجتماعی، وضعیت کنونی بهائیان و همچنین تعامل دولت‌ها و مردم با آنان در کشورهای مختلف از موضوعات جالب‌توجه برای آشنایی بیشتر و شناخت بهتر بهائیان است. کتاب بهائیان در کشورهای اسلامی شامل مقالاتی است که به این موضوع پرداخته است. این مقالات بهائیت را در کشورهای قطر، اندونزی، تونس، پاکستان، ترکیه، عراق، اردن و همچنین شهر عکا را موردمطالعه قرار داده است.

فهرست مطالب:

▪️ جمعیت بهائی از ادعا تا واقعیت

▪️ بهائیان در قطر

▪️ بهائیان در اندونزی

▪️ بهائیان در تونس

▪️ بهائیان در پاکستان

▪️ بهائیان در عراق

و…

خواندن کتاب بهائیان در کشورهای اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به موضوعات دینی مناسب است.

بخشی از کتاب بهائیان در کشورهای اسلامی

«تعداد جمعیت پیروان ادیان، گروه‌ها و آیین‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای بر‌خوردار است؛ چرا که هر فردی که بر روی این کرۀ خاکی زندگی می‌کند، وابسته به یک دین و آیین و مشی فرهنگی_سیاسی است که افزایش یا کاهش جمعیت آن، جایگاه آن را در جامعۀ جهانی و در حوزه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی تعیین می‌کند. اطلاع از آمار یک جمعیت دینی در اکثر مواقع سخت و دشوار است؛ چرا که معیارهای متفاوتی در محاسبۀ تعداد افراد وجود دارد و می‌توان از زوایای مختلفی به یک جمعیت دینی نگاه کرد. به طور مثال در مسیحیت به چه کسی می‌توان یک کاتولیک گفت؟ به فردی که غسل تعمید کرده است؟ فردی که به صورت عرفی کاتولیک شناخته می‌شود؟ و یا به فردی که در مراسم عشاء ربانی شرکت می‌کند؟ تمام این افراد، هم می‌توانند به عنوان کاتولیک شناخته شوند و هم نه. در این میان، تعداد بهائیان، به عنوان یک گروه آیینی، به دلیل مختصات و موقعیتی که در جامعۀ بین‌المللی دارند، مورد توجه است. بهائیان خود را به عنوان یک دین الهی به دنیا معرفی می کنند و همچنین ادعا می‌کنند که حائز بزرگ‌ترین جمعیت دینی جهان از نظر گستردگی هستند. بررسی جمعیت این گروه اجتماعی_دینی از آنجا اهمیت می‌یابد که آیین بهائی تا به امروز هیچ‌گونه آمار رسمی از تعداد پیروان خود اعلام و منتشر نکرده است و جمعیت آن را تنها در وب‌سایت‌های غیر رسمی می‌توان جستجو کرد. نکتۀ جالب‌تر، سکوت تشکیلات بهائی نسبت به آمارهای ارائه شده از سوی دیگران است...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان