دانلود و خرید کتاب سبک زندگی قرآنی محمد حاج ابوالقاسم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سبک زندگی قرآنی اثر محمد حاج ابوالقاسم

کتاب سبک زندگی قرآنی

معرفی کتاب سبک زندگی قرآنی

کتاب الکترونیکی سبک زندگی قرآنی نوشتۀ محمد حاج ابوالقاسم است و انتشارات زائر آستانه مقدسه آن را منتشر کرده است. کتاب سبک زندگی قرآنی، در تلاش است با بررسی آیات قرآن رهنمودهایی برای داشتن سبک زندگی بهتر به خواننده داشته باشد.

درباره کتاب سبک زندگی قرآنی

سبک زندگی به معنای روش خاصی که یک فرد یا گروهی از مردم بر اساس آن کار و زندگی می‌کنند و در اصطلاح شیوۀ زندگی یا سبک زیستن که بازتاب‌دهندهٔ گرایش‌ها و ارزش‌های یک فرد یا گروه، یا عادت‌ها، نگرش‌ها، سلیقه‌ها، معیارهای اخلاقی و... که با هم طرز زندگی‌کردن فرد یا گروهی را می‌سازد، است. سبک زندگی هر فرد و جامعه‌ای متأثر از نوع باورها (جهان‌بینی) و ارزش‌های (ایدئولوژی) حاکم بر آن فرد و جامعه است. جهان‌بینی مادی و ارزش‌های لذت‌گرایانه و خودمحورانه طبیعتاً سبک زندگی خاصی را پدید می‌آورند؛ همان‌طور که جهان‌بینی الهی و ارزش‌های کمال‌گرایانه و سعادت محورانه، سبک خاصی از زندگی را شکل می‌دهند. سبک زندگی اسلامی، مجموعه‌ای از نگرش‌ها، ارزش‌ها و الگوهای رفتاری مستفاد از آموزه‌های اسلامی در امور و شئون مختلف زندگی است که افراد آن را به‌عنوان شیوه زندگی برمی‌گزینند.

ترسیم سبک زندگی در راستای تبیین ماهیت زندگی و تفهیم آن در افقی برتر از عالم ماده امری طبیعی و دیرین است. سبک زندگی نیز امری اجتماعی است. می‌توان آن را تابلوی نقاشی دانست که تکه‌پاره‌های به‌کاررفته در آن از متن زندگی اجتماعی فراهم می‌آید. اما نهایتاً نوع تلفیق و ترکیب آنها گویی چیزی است که انسان مابعد تجددی فردیت‌یافته بر حسب ذوق و سلیقه خود آن را می‌سازد. البته این «ساخت» و سلیقه سازنده آن به‌شدت سیال، متغیر و دلبخواهی است. شاید این اصلی‌ترین تفاوتی است که مفهوم سبک زندگی بافرهنگ دارد. سبک زندگی مقوله‌ای اساساً سیال، لغزنده و غیرقطعی است. سبک زندگی ریشه در ذائقه و سلیقه دارد، لذا یافتن پاسخ‌هایی که رویکرد ما به مفهوم «معنای» زندگی و چرایی زیستن معنا می‌بخشد و جهت‌دهی می‌کند، لازم است.

کتاب سبک زندگی قرآنی در صدد است تا اهداف زیر را دنبال کند:

تبیین نقش دین در اثرگذاری بر سبک‌ زندگی.

تبیین مبانی و اصول سبک ‌زندگی از منظر قرآن کریم.

تبیین الگوی مطلوب سبک ‌زندگی از منظر قرآن کریم.

تبیین مؤلفه‌های قرآنی سبک ‌زندگی مطلوب.

خواندن کتاب سبک زندگی قرآنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به موضوعات دین‌محور مناسب است.

بخشی از کتاب سبک زندگی قرآنی

«بسم الله الرحمن الرحیم ١١٨ بار در قرآن کریم تکرار شده است و این یعنی تأکید فراوان قرآن بر ِ مهربان و بخشنده بودن خداوند متعال. تعدد تکرار آیه مذکور این نکته را به ما گوشزد می‌کند که ای بندگان خدایی چنین مهربان! مبادا در بین خودتان مهربان نباشید! مبادا پدر با فرزندان خود مهربان نباشد! مبادا فردی با همسر، همسایگان، دوستان و همکاران خود مهربان نباشد! براین‌اساس، مهرورزی به یکدیگر یکی از شاخصه‌های مهم زندگی قرآنی است و این اهمیت تا آنجاست که قرآن کریم آن را یکی از ویژگی‌های همراهان و پیروان رسول رحمت برمی‌شمرد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان