دانلود و خرید کتاب اختلالات رفتاری کارلا مونی ترجمه فاطمه دباغ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلالات رفتاری اثر کارلا مونی

کتاب اختلالات رفتاری

معرفی کتاب اختلالات رفتاری

کتاب اختلالات رفتاری نوشتهٔ کارلا مونی و ترجمهٔ فاطمه دباغ را نشر راه طلایی منتشر کرده است. این کتاب به‌طور خلاصه به معرفی اختلالات رفتاری و راه‌های رفع آن‌ها بپردازد.

درباره کتاب اختلالات رفتاری

در دنیایی زندگی می‌کنیم که با وجود سرعت و سهولت در انجام کارها و دسترسی به اطلاعات فراوان دربارهٔ مشکلات روانی و راه‌های درمان آن‌ها کماکان مشکلات رفتاری و خلقی فراوانی در افراد مشاهده می‌شود. از آن‌جاکه مطالعهٔ تمامی کتاب‌ها و مقالات روان‌شناسی فرایندی طولانی و در مواردی کسالت‌آور است، کارلا مونی در کتاب اختلالات روانی تلاش کرده تا به زبان ساده و مختصر و با تکیه بر آمار و ارقام، اطلاعاتی درخصوص این نوع از بیماری‌ها به خواننده بدهد.

خواندن کتاب اختلالات رفتاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ مباحث مرتبط با پیچیدگی‌های روان انسان و دانشجویان رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب اختلالات رفتاری

«اختلالات خلقی در یک نگاه

اختلالات قطبی این‌گونه تعریف شده است:

اختلالات خلقی بیماری‌های روانی‌ای هستند که بر طرز تفکر و احساس افراد در مورد خود و دنیای اطرافشان تأثیر می‌گذارند. اگر اختلال خلقی درمان نشود می‌تواند در زندگی روزمره و توانایی عملکرد فرد اختلالایجاد کند.

دو دسته اصلی اختلالات خلقی:

دو دسته اصلی اختلالات خلقی وجود دارد: تک‌قطبی و دوقطبی 

اختلالات تک‌قطبی باعث ایجاد خلق افسرده در افراد می‌شود. 

اختلالات خلقی دوقطبی باعث نوسانات خلقی شدید می‌شود.

شیوع اختلالات خلقی

طبق گزارش مؤسسهٔ ملی سلامت روان، هر ساله تقریباً ۱۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در ایالات متحده به اختلال خلقی مبتلا می‌شوند.

علائم و نشانه‌ها

علائم اختلال خلقی افسردگی شامل غم و اندوه مداوم تغییر در الگوی خواب و اشتهاُ، خستگی و احساس بی ارزشی و نفرت از خود است. علائم فاز شیدایی اختلال دوقطبی شامل سرخوشی شدید یا تحریک‌پذیری است.

علل و عوامل

اکثر متخصصان بر این باورند که اختلالات خلقی ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی بیولوژیکی و محیطی است.

اثرات اختلالات قطبی

اختلالات خلقی اغلب به توانایی فرد برای خواب غذا خوردن و همچنین به روابط فرد با خانواده و دوستانش آسیب می‌رساند. اختلالات خلقی همچنین می‌تواند منجر به تصمیم گیری‌های نادرست و رفتارهای پرخطر شود.

درمان

اکثر افرادی که برای اختلالات خلقی تحت درمان قرار می‌گیرند. طی چهار تا شش هفته بهبودی در علائم خود را مشاهده می‌کنند. داروها، مشاوره، شوک‌درمانی الکتریکی و تغییر شیوهٔ زندگی همگی در مدیریت علائم اختلال خلقی مؤثر بوده‌اند.

پیش‌بینی

اختلالات خلقی اغلب مادام‌العمرند. درمان‌های مؤثر می‌تواند به مدیریت علائم کمک کند تا افراد مبتلا به اختلالات خلقی بتوانند زندگی طبیعی و پرباری داشته باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۵۳۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۲۶,۲۰۰
تومان