دانلود و خرید کتاب مدیریت زمان دیمون زاهاریادس ترجمه سیما ایرانخواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت زمان اثر دیمون زاهاریادس

کتاب مدیریت زمان

معرفی کتاب مدیریت زمان

کتاب مدیریت زمان نوشتهٔ دیمون زاهاریادس و ترجمهٔ سیما ایرانخواه است. انتشارات اندیشه آگاه این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی ۲۱ راهکار ثابت‌شده برای افزایش بهره‌وری، کاهش استرس و ایجاد تعادل در کار و زندگی.

درباره کتاب مدیریت زمان

کتاب مدیریت زمان ۲۱ راهکار ثابت‌شده برای افزایش بهره‌وری، کاهش استرس و ایجاد تعادل در کار و زندگی را در بر گرفته است. این کتاب که پنج بخش دارد، به موضوعات بسیاری پرداخته است که می‌تواند به زندگی حرفه‌ای و شخصی شما جانی تازه بخشیده و حتی آن را متحول کند. نویسنده معتقد است که یادگیری مهارت‌های مدیریت زمان به ما در ایجاد تعادل بین کار و زندگیمان که هم‌سو با اهداف و اولویت‌هایمان باشد، کمک خواهد کرد؛ تعادلی که برایمان بازنمودی از رضایتمندی و اثربخشی خواهد بود. این اثر با بخشی به نام «نقل‌قول‌های مهم درخصوص اهمیت مدیریت زمان» آغاز شده است. دیمون زاهاریادس باور دارد که زمان، باارزش‌ترین منبع محدود ما انسان‌ها است.

خواندن کتاب مدیریت زمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مبحث مدیریت زمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دیمون زاهاریادس

دیمون زاهاریادس سال‌ها در محیط‌های کاری مختلف به کارمندی مشغول بود. او با وجود میل خود باید در جلسات غیرضروری، محیط‌های کاری شلوغ و پر از حواس‌پرتی حضور پیدا می‌کرد و مجبور به رعایت فرهنگ سازمانی آن‌ها می‌شد؛ تا اینکه این کارها را رها کرد و شروع به راه‌اندازی شغل مستقل خود کرد. او در اوقات فراغت و با ارائهٔ کمپین‌های بازاریابی محتوا که توسط کسب‌وکارهای رو‌به‌رشد امروزی برای جذب مشتریان استفاده می‌شود، مهارت‌های خود را در زمینهٔ تولید محتوا به نمایش می‌گذارد. کتاب‌های «هنر غرقه‌‌گی»، «قدرت رهاکردن»، «چطور بهتر تصمیم بگیریم؟» و «انقلاب عادت‌‌های کوچک» از آثار مکتوب او است.

بخشی از کتاب مدیریت زمان

«شبکه‌های اجتماعی را مسدود کنید

معمولاً شبکه‌های اجتماعی اعتیادآور هستند. ما در طول روز بارهاوبارها به فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام سر می‌زنیم و با افزایش دوپامین مغزمان، حال خوبی به ما دست می‌دهد. بااین‌حال، هر بار که این کار را انجام می‌دهیم تمرکزمان را از دست داده و روند کارمان را متوقف می‌کنیم.

هر چند برخی اعتیادها ممکن است مفید باشند اما اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی از آن دسته نیست. آن‌ها عامل حواس‌پرتی هستند و بدی آن، این است که این حواس‌پرتی مدام تقویت می‌شود. شبکه‌های اجتماعی دائماً در حال تحریک مغزی ما هستند و منجر به افزایش مداوم دوپامین مغزمان می‌شوند.

حین کار کردن، شبکه‌های اجتماعی را مسدود کنید. می‌توانید از اپلیکیشن‌های مسدودکننده شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. همچنین می‌توانید طی فرجه‌های استراحتی که دارید در این شبکه‌ها پرسه بزنید.

(برای دیگران و خودتان) حدومرز تعیین کنید

تعیین حدومرز، صرف‌نظر از جایی که در آن کار می‌کنید، امری حیاتی و مهم است. حدومرزها کمکتان می‌کنند تا متمرکز و در جریان کار باقی بمانید. همچنین از شما در برابر مزاحمت‌های غیرضروری محافظت کرده و مانع اتلاف وقتتان در برابر افراد مزاحم می‌شوند. مثالی در این خصوص این است که به همکارانتان اطلاع دهید که در تعطیلات آخر هفته در دسترس نخواهید بود.

حدومرزها از ما در برابر خودمان نیز محافظت می‌کنند. با تحمیل این حدومرزها به خودمان فرصت کمتری برای تلف کردنِ زمان می‌دهیم. برای نمونه ممکن است تا بعد از ناهار از چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید. این حدومرزی خودخواسته است که به شما کمک می‌کند تا حین کار کردن تمرکز داشته باشید.

اغلب افراد از تعیین حدومرزهایشان و اعلام آن به دیگران غفلت می‌کنند و امیدوارند که همکاران، دوستان، اعضای خانواده و همسایگانشان اولویت‌هایشان را بدانند؛ اما این کار به‌ندرت جواب می‌دهد. تعیین حدومرز و ابلاغ مستقیم آن به دیگران روش به مراتب مؤثرتری است.

نکته پایانی اینکه بی‌شک شما با افرادی مواجه خواهید شد که مکرراً حدومرزهایتان را نادیده می‌گیرند. پس آماده چنین شرایطی باشید. از قبل بدانید که چگونه برخوردی با این افراد خواهید کرد و چه‌چیزی به آن‌ها خواهید گفت تا از این به بعد به مرزگذاری‌هایتان احترام بگذارند. در صورت امکان به‌جای عصبانیت با شفقت و مهربانی مسئله را حل کنید.

از پرداختن به وظایف شخصی در طول ساعات کاری اجتناب کنید

این نکته ممکن است بحث‌برانگیز به نظر برسد. اگر نتوانید از فرصت دورکاری برای انجام وظایف شخصی‌تان استفاده کنید، پس برخورداری از استقلال و آزادی عمل به‌عنوان کسی که دورکاری می‌کند به چه دردی می‌خورد؟ سؤال خوبی است.

مشکل این است که پرداختن به فهرست انجام کارهای شخصی در طول ساعات کاری مانع از تمرکز شما روی کارهای مربوط به شغلتان می‌شود. همچنین می‌تواند توجیهی برای اهمال‌کاری‌تان باشد.

برای نمونه، فرض کنید در خانه در حال آماده‌سازی لیست فروش هستید. ناگهان یادتان می‌افتد که لباس‌ها باید شسته شوند و چند دقیقه از وقتتان را صرف راه انداختن ماشین‌لباسشویی و شستن کلی لباس می‌کنید. سپس متوجه می‌شوید که ظرف‌های نشسته داخل سینک ظرفشویی رها شده‌اند. پس سراغ آن‌ها می‌روید. بعد یادتان می‌افتد که باید تعدادی قبض را پرداخت کنید و تصمیم می‌گیرید که همین الان آن‌ها را بپردازید.

طولی نمی‌کشد که دیگر روی کار حرفه‌ای‌تان که می‌بایست به انجام برسانید متمرکز نیستید و ممکن است از این کارهای شخصی به عنوان توجیهی برای به تعویق انداختن برگشتتان به سر کار اصلی استفاده کنید.

اگر وظایف شخصی‌تان در طول ساعت‌های کاری، توجه‌تان را به خود جلب می‌کنند آن‌ها را در لیست انجام کارهایتان بنویسید و صبر کنید تا در فرجه استراحتی که دارید به آن‌ها رسیدگی کنید یا اینکه صبر کنید ساعات کارتان در آن روز به پایان برسد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۹۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۳۴,۹۰۰
تومان