دانلود و خرید کتاب قصه شهر رنگ آباد آری چانگ ترجمه مریم عظیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه شهر رنگ آباد اثر آری چانگ

کتاب قصه شهر رنگ آباد

نویسنده:آری چانگ
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب قصه شهر رنگ آباد

کتاب «قصه شهر رنگ آباد» نوشتۀ آری چانگ، ترجمۀ مریم عظیمی و ویراستۀ سیده هستی حسینی است و انتشارات مهرسا آن را منتشر کرده است. قصۀ شهر رنگ آباد کتابی بامزه و جذاب دربارۀ قهر و آشتی رنگ‌هاست. هرکدام از رنگ‌ها فکر می‌کنند بر دیگری برتری دارند اما نمی دانند رنگین‌کمان زیبا ترکیبی از رنگ‌های مختلف کنار یکدیگر است. 

درباره کتاب قصه شهر رنگ آباد

شخصیت‌های محوری کتاب قصۀ شهر رنگ آباد رنگ‌ها هستند. قرمزها، زردها و آبی‌ها در یک شهر بدون هیچ دردسر و چالشی کنار هم زندگی می‌کردند. مشکل از جایی شروع شد که قرمزها ناگهان برخاستند و گفتند ما از همه بهتریم! بعدازاین ادعا زردها و آبی‌ها هم شروع کردند به گفتن اینکه آن‌ها از همه بهتر هستند و اینجا نقطۀ آغاز جنجال در شهر آرام رنگ‌هاست.

رنگ‌ها با شروع این دعوا خانۀ شادشان را جدا می‌کنند و بین خودشان دیوار می‌کشند تا اینکه یک روز دو تا از رنگ‌ها به هم علاقه‌مند می‌شوند و تصمیم می‌گیرند که با هم ترکیب شوند و نتیجۀ این ترکیب عاشقانه رنگ جدید و زیبا می‌شود که همه خوششان می‌آید. بعد از این اتفاق رنگ‌های بیشتری با هم ترکیب می‌شوند و رنگین کمانی از رنگ‌های زیبا را به وجود می‌آورند

کتاب در نگاه اول داستانی بامزه دربارۀ تعداد زیادی نقطه‌های رنگی به نظر می‌رسد که قرار است رنگ‌های اصلی را کودکان آموزش دهد. همان‌طور که می‌دانیم رنگ‌های بنیادین زرد، قرمز و آبی هستند که با همراهی تصاویر زیبا، بامزه،خنده‌دار و جذاب توجه بچه‌ها را به خود جلب می‌کند اما آری چانگ هدف مهم‌تری از نوشتن این کتاب دارد و قصد دارد مسائل مهمی را به کودکان آموزش می‌دهد. مسائلی که بهتر است از دوران کودکی با آن آشنا شوند و در آن‌ها درونی شود.

کتاب خلاقانۀ قصۀ شهر رنگ آباد با داستانی دربارۀ رنگ‌ها به موضوعات مهمی مثل مدارا، برابری اجتماعی و پذیرش تفاوت‌ها می‌پردازد. این کتاب غیرمستقیم به موضوع مهمی مثل تعصب نژادی و نژادپرستی اشاره می‌کند. شاید تصور می‌شود که جداسازی‌ها از بین رفته باشد اما تبعیض نژادی همچنان وجود دارد و کودکان و حتی بزرگسالان باید به این آگاهی برسند رنگ‌ها و نژادهای مختلف باید در کنار هم زندگی کنند و رنگ پوست،‌چهره و یا چشم انسان‌ها اهمیت ندارد. آری چانگ با رویکرد متفاوتش به مسائل اجتماعی و به‌کارگیری طنز در داستانش توانسته است کتابی فوق‌العاده قابل‌تأمل برای کودکان و حتی بزرگسالان بنویسد. 

خواندن کتاب قصه شهر رنگ آباد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان ۳ ساله به بالا و همچنین تمام بزرگسالان پیشنهاد می کنیم. 

بخشی از کتاب قصه شهر رنگ آباد

«در شهر قصهٔ ما، اول فقط و فقط سه تا رنگ بود: قرمز و زرد و آبی! همه خوش و خرم در شهر رنگ آباد زندگی می‌کردند تا اینکه یک روز بعدازظهر، قرمز‌ها گفتند ما از همه بهتریم.

زردها و آبی‌ها هم ساز خودشان را زدند. بعد هم دیوارکشی و نرده کشی شروع شد: قرمزکده و زرد کده و آبی‌کده! یعنی حالا قرار است چه اتفاقی در رنگ‌آباد بیفتد؟!»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۲۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان