دانلود و خرید کتاب بودجه، مسیر توسعه و عدالت شهروز فتوره چی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بودجه، مسیر توسعه و عدالت اثر شهروز فتوره چی

کتاب بودجه، مسیر توسعه و عدالت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بودجه، مسیر توسعه و عدالت

کتاب بودجه، مسیر توسعه و عدالت نوشتۀ شهروز فتوره چی و با ویراستاری محدثه طهماسبی فر است و انتشارات هورین آن را به چاپ رسانده است. این کتاب در چهار فصل به بررسی مفاهیم بودجه و روش‌های مدرن برنامه‌ریزی برای بودجه می‌پردازد و هریک از آن‌ها را تحلیل می‌کند. 

درباره کتاب بودجه، مسیر توسعه و عدالت

انسان‌ها همیشه و از دوران‌های بسیار قدیم، درصدد بوده‌اند تا نیازها و خواسته‌هایی که دارند به نوعی از امکاناتی که در دنیای اطراف‌شان و در طبیعت وجود دارد تامین کنند. اما اینجا یک مشکل وجود دارد و آن این است که نیازها و خواسته‌های انسان نامحدود است و هرروز هم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، اما منابع و امکاناتی که در طبیعت وجود دارد محدود است و بالاخره یک روز به پایان می‌رسد. می‌توان گفت که به طور کلی، بشر در دنیایی مملو از کمیابی زندگی می‌کند و لذا در مواجهه با این مشکل و محدودیت باید از قدرت تفکر، تجزیه و تحلیل و پیش‎‌بینی خود استفاده کند و طوری برنامه‌ریزی کند تا به مشکل برنخورد یا منابع محدودی که در دست دارد را به این زودی به پایان نرساند. تصمیماتی که مدیران اجرایی شرکت‌ها در زمینه افزایش ثروت سهام‌داران می‌گیرند نیز، به پیش‌بینی آن‌ها از وقایع آینده بستگی دارد و آن‌ها باید قبل از گرفتن تصمیم مهمی برای شرکت، به خوبی همۀ منابع خود را مورد بررسی قرار دهند. کتاب بودجه، مسیر توسعه و عدالت دربارۀ مفاهیمی مثل بودجه، انواع آن و روش‌هایی که برای تنظیم آن به کار می‌رود صحبت می‌کند و به اهمیت پیش‌بینی در این زمینه اشاره می‌کند. 

خواندن کتاب بودجه، مسیر توسعه و عدالت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب به افرادی که به مسائل اقتصادی علاقه دارند و دوست دارند اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند، پیشنهاد می‌شود. 

بخشی از کتاب بودجه، مسیر توسعه و عدالت

«تهیه بودجه‌های نقدی و صورت‌های تخمینی نمونه‌هایی از پیش‌بینی‌های مالی کوتاه‌مدت هستند. برای پیش‌بینی‌های یک‌ساله یا کمتر از این روش‌ها استفاده می‌شود ولی شرکت‌ها براساس پیش‌بینی‌های مربوط به چند سال بعد، از صورت‌های تخمینی استفاده می‌کنند. مفید بودن این صورت‌ها ثابت شده است. برای شناخت و تعیین کارآمدترین سیستم تخصیص منابع شرکت و نیز به منظور نشان دادن مکانیسم‌های کنترل و برنامه‌ریزی جریان‌های وجوه از بودجه و فرآیند بودجه‌بندی استفاده می‌شود. مدیران اجرایی شرکت‌ها برای برنامه‌ریزی و اجرا عملیات شرکت از انواع مختلف بودجه استفاده می‌کنند. مدیران تولید مقادیر و جدول زمان‌بندی وجوه مورد نیاز خطوط مختلف تولید شرکت را به‌طور دقیق و با تفصیل مشخص می‌کنند. این بودجه شامل دستمزد، مواد و سایر هزینه‌هایی است که در فرآیند تولید مصرف می‌شود. بودجه‌های بازاریابی و فروش دربردارند، یک طرح مالی برای تبلیغ و فروش محصولات شرکت است. بودجه‌های تحقیق و توسعه نشان‌دهنده تعهدات شرکت در امر تحقیقات اساسی به منظور توسعه و گسترش تولیدات آینده شرکت است. سایر هزینه‌ها را اقلامی که به مصرف فعالیت‌های عمومی شرکت می‌رسد در بودجه‌های اداری می‌گنجانند. مدیران مالی برای این‌که بتوانند جریان‌های وجوه شرکت، سودآوری و وضع مالی آن را در یک دوره زمانی مشخص کنند، اقلام بودجه یاد شده را در هم ادغام می‌کنند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۸۲۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان