دانلود و خرید کتاب بهزیستی روان شناختی و کیفیت زندگی سحر اسماعیلی نهوجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهزیستی روان شناختی و کیفیت زندگی اثر سحر اسماعیلی نهوجی

کتاب بهزیستی روان شناختی و کیفیت زندگی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بهزیستی روان شناختی و کیفیت زندگی

کتاب بهزیستی روان شناختی و کیفیت زندگی: در دهک‌های اقتصادی پایتخت نوشتۀ سحر اسماعیلی نهوجی است. این کتاب را انتشارات هورین منتشر کرده است.

درباره کتاب بهزیستی روان شناختی و کیفیت زندگی

کتاب بهزیستی روان شناختی و کیفیت زندگی با هدف مقایسهٔ بهزیستی روان‌شناختی و کیفیت زندگی در افراد دهک پایین و بالای اقتصادی شهر تهران انجام شده است. روش این مطالعه بر مبنای پژوهش علمی - مقایسه‌ای بوده است. جامعه آماریِ این پژوهش، شامل تمام مردان شاغل ۳۰ تا ۴۵ سال، متأهل، دارای حداقل تحصیلات دیپلم بوده است؛ مردهایی که در سال ۱۴۰۰ ساکن تهران بودند و درآمد ۵۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون تومان داشتند. در این اثر، روش نمونه‌گیری که به‌صورت غیرتصادفی بوده، در دسترس ۵۰ نفر از گروه بالای خط فقر و ۵۰ نفر از افراد زیر خط فقر قرار گفته و حجم نمونه، طبق فرمول پلنت n> 50+8k مشخص شده است. ابزار این مطالعه، پرسش‌نامهٔ بهزیستی روان‌شناختی ریف و پرسش‌نامهٔ کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی بوده است. نتایج به دست‌آمده تجزیه‌وتحلیل و به‌روش واریانس یک‌راهه محاسبه شده است. نتایج حاصل نشان داده است که کیفیت زندگی افراد شهر تهران در دهک بالا و پایین اقتصادی تفاوت وجود دارد که در سطح ۰/۰۰۱> P معنادار است و بهزیستی روان‌شناختی افراد شهر تهران در دهک بالا و پایین اقتصادی تفاوت وجود دارد که در سطح ۰/۰۰۱> P معنادار است.

خواندن کتاب بهزیستی روان شناختی و کیفیت زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب بهزیستی روان شناختی و کیفیت زندگی

«اقتصاد در کیفیت زندگی افراد اهمیت تعیین‌کننده دارد تصمیماتی که افراد در طول زندگی خود گرفتند، همواره هزینه‌ها و قواعدی برای آنها دارد، این مطالعه با بررسی این موضوع و رفتارهای منطقی و غیرمنطقی افراد از منظر اقتصادی و همچنین بررسی دیدگاه‌های مرتبط اقتصاد رفتاری مطالب ارزشمندی را در اختیار خواننده قرار داد امینی، ۱۳۸۹). اقتصاد، زندگی روزمره ما انسان‌ها را به طور آشکار و پنهان تحت‌تأثیر قرار داد. از منظر فردی اقتصاد بسیاری از گزینه‌های انتخابی ما در مورد کار اوقات فراغت نحوة مصرف و پس‌انداز پول را در یک چهارچوب مورد بررسی قرار داد اقتصاددانان جمعیت هر جامعه‌ای را به لحاظ در آمد و مصرف به ده رتبه تقسیم‌بندی کنند و هر یک از این رتبه‌ها را دهک می‌نامند. دهک اول یا دهک پایین شامل فقیرترین افراد جامعه بوده است. دهک بالا بالاترین دهک ثروتمندترین افراد جامعه هستند که چندین برابر درآمد دهک پایین ماهانه درآمد دارند (امینی، ۱۳۸۹).

ازآنجایی‌که درآمد بر تمام ابعاد زندگی تأثیرگذار است می‌تواند بر ابعاد روان‌شناختی زندگی افراد تأثیرگذار باشد افراد با منبع درآمد مناسب و رفاه مالی در فشارهای روانی کمتر و اضطرابات ناشی از فقر و تنگ‌دستی رنج نمی‌برند. ازاین‌رو می‌توان عنوان کرد رفاه مالی بر کیفیت زندگی تأثیرگذار است. کیفیت زندگی یکی از بنیادی‌ترین مفاهیم مطرح در روان‌شناسی مثبت‌نگر تغییر تمرکز از آسیب‌شناسی روانی به نقاط قوت انسان است. تغییر عقیده از این که تنها پیشرفت‌های علمی پزشکی و تکنولوژی می‌تواند منجر به بهبود زندگی شود، به این باور که بهزیستی فردی خانوادگی، اجتماعی کاری و جامعه از ترکیب این پیشرفت‌ها به همراه ارزش‌ها و ادراکات فرد از بهزیستی و شرایط محیطی به وجود می‌آید، از منابع اولیه گرایش به کیفیت زندگی است (اسکالوک و همکاران، ۲۰۰۲). تنش‌های روانی وجود مشکلات اقتصادی در خانواده اولین آسیب بر پیکره کیفیت زندگی آن خانواده است. زمانی که کیفیت زندگی در زندگی افراد کاهش یابد بهزیستی روان‌شناختی و سلامت روان آنها نیز تحت‌تأثیر قرار گرفت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۷۷۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان